Witam. Potrzebuję informacji jakiej mocy jest przekaźnik wentylatora chłodnicy - o ile występuje w tym modelu. Chętnie tez uzyskam informację czy któryś z kolegów montował wydajniejszy wentylator lub dodatkowy.
Dziękuję
Przekaźnik wentylatora
-
- Posty: 112
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Przekaźnik wentylatora
Weź się chopie do roboty... I nie występuj....
- artix
- Posty: 1196
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k, HD FLHTK
- VROC: 38561
Re: Przekaźnik wentylatora
Z jakiego powodu te manewry? Silnik się przegrzewa? Fabryczny wentylator jest wystarczający, temperatura po rozgrzaniu zawsze utrzymuje się w 3/4 skali i tak ma być, jedynie po zmianie mapy (np. Ivan) spada niżej. Nie słyszałem jeszcze o zagotowaniu 1700'ki.
Re: Przekaźnik wentylatora
Dzięki za bezcenne informacje i experckie porady...zwłaszcza jak być ,,aktywnym na forum" .
Nie zgłaszałem przegrzewania się silnika...irytuje mnie czas pracy wentylatora po zakończeniu jazdy nawet15min. Używam zalecanych i sprawdzonych materiałów eksploatacyjnych. Na chłodnicy nie mam ,,ozdóbek" tylko siatkę, Silnik nie wykazuje niepokojących objawów.... Wydawało mi się że zadałem proste pytanie.
Nie zgłaszałem przegrzewania się silnika...irytuje mnie czas pracy wentylatora po zakończeniu jazdy nawet15min. Używam zalecanych i sprawdzonych materiałów eksploatacyjnych. Na chłodnicy nie mam ,,ozdóbek" tylko siatkę, Silnik nie wykazuje niepokojących objawów.... Wydawało mi się że zadałem proste pytanie.
- Skrobel
- Posty: 2606
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: HD FLHXS
- VROC: 35582
Re: Przekaźnik wentylatora
A właśnie wydaje mi się, że objawy są tu kluczowe.
Długa praca wentylatora po wyłączeniu silnika - jak wyjaśnił mi serwis - wynika z tego, że chłodzi się wtedy wyłącznie ta część płynu, która jest w chłodnicy, a czujnik temperatury, który pośrednio steruje pracą wentylatora jest u góry w obudowie termostatu.
Wymiana wentylatora na większy/mocniejszy mogłaby przyspieszyć schłodzenie płynu, ale i tak trzeba byłoby go przepompować przez silnik, żeby rzeczywiście schłodził się tylny cylinder.
Dlatego ja robię w ten sposób, że po zakończeniu jazdy wyłączam silnik, pozwalam pochodzić wentylatorowi przez 30-40 sek (o ile oczywiście działa w momencie dojechania na miejsce), potem ponownie uruchamiam silnik i kiedy tylko schłodzona w ten sposób porcja płynu z chłodnicy zostanie przepompowana przez silnik, wówczas wentylator wyłącza się po kolejnych 10-15 sekundach, a nie chodzi sobie przez 15 minut.
Może problem tkwi nie tyle w mocy wentylatora ile w pojemności chłodnicy, albo w szybkości pompowania płynu. Wygląda to trochę tak, jakby wentylator "nie nadążał" ze schładzaniem płynu do temperatury wystarczającej do schłodzenia tylnego cylindra "na bieżąco".
Wiem, że nie odpowiedziałem bezpośrednio na Twoje pytanie, ale wszystkie 1700 mają podobnie i chętnie dowiem się jeśli coś wymyślisz. Bezpiecznik od wentylatora ma 10A. Na zdrowy rozum przekaźnik powinien być przewymiarowany, ale faktycznie nigdy go nie wyjmowałem, a w serwisówce nie widzę jego parametrów. Tym bardziej, że jest wbudowany w "Relay box", a nie w oddzielnej obudowie.
Długa praca wentylatora po wyłączeniu silnika - jak wyjaśnił mi serwis - wynika z tego, że chłodzi się wtedy wyłącznie ta część płynu, która jest w chłodnicy, a czujnik temperatury, który pośrednio steruje pracą wentylatora jest u góry w obudowie termostatu.
Wymiana wentylatora na większy/mocniejszy mogłaby przyspieszyć schłodzenie płynu, ale i tak trzeba byłoby go przepompować przez silnik, żeby rzeczywiście schłodził się tylny cylinder.
Dlatego ja robię w ten sposób, że po zakończeniu jazdy wyłączam silnik, pozwalam pochodzić wentylatorowi przez 30-40 sek (o ile oczywiście działa w momencie dojechania na miejsce), potem ponownie uruchamiam silnik i kiedy tylko schłodzona w ten sposób porcja płynu z chłodnicy zostanie przepompowana przez silnik, wówczas wentylator wyłącza się po kolejnych 10-15 sekundach, a nie chodzi sobie przez 15 minut.
Może problem tkwi nie tyle w mocy wentylatora ile w pojemności chłodnicy, albo w szybkości pompowania płynu. Wygląda to trochę tak, jakby wentylator "nie nadążał" ze schładzaniem płynu do temperatury wystarczającej do schłodzenia tylnego cylindra "na bieżąco".
Wiem, że nie odpowiedziałem bezpośrednio na Twoje pytanie, ale wszystkie 1700 mają podobnie i chętnie dowiem się jeśli coś wymyślisz. Bezpiecznik od wentylatora ma 10A. Na zdrowy rozum przekaźnik powinien być przewymiarowany, ale faktycznie nigdy go nie wyjmowałem, a w serwisówce nie widzę jego parametrów. Tym bardziej, że jest wbudowany w "Relay box", a nie w oddzielnej obudowie.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
....
VN 800 Classic -> VN 900 Classic LT -> VN 1500 Nomad -> VN 1700 Nomad -> HD Street Glide Special
Łukasz czyli Skrobel
....
VN 800 Classic -> VN 900 Classic LT -> VN 1500 Nomad -> VN 1700 Nomad -> HD Street Glide Special
Re: Przekaźnik wentylatora
...sympatycznie że nawigujesz w stronę chłodzenia motocykla a nie ,,przysrywek..." ... to co robisz dla ostudzenia silnika hmm...logiczne, niemniej jak jest za gorąco a jest, bo wentylator chodzi ... termostat musi być otwarty raczej. Więc jak schłodzi się zawartość chłodnicy / np. poprzez dodatkowy wentylator pchający z przodu chłodnicy / ,to grawitacyjnie powinna wymieszać się z częścią gorącego płynu... ponowne uruchomienie zdecydowanie to przyspieszy. Wentylator który mam w zasobie wymaga zabezpieczenia 6 A , przekaźnik raczej jest wspólny - nic więcej nie znalazłem. Szukałem potwierdzenia aby uniknąć robienia dodatkowej instalacji. Niestety wypada zasilić wentylator oddzielnym obwodem i skorzystać jedynie z istniejącego sterowania. P.s. wentylator mam fi 190/ h-55 -pchający, dorobiłem uchwyty i próbnie zamocowałem w istniejących punktach- pasuje bezkolizyjnie. Jeśli będziesz zainteresowany to powiadomię o efekcie. ,,Problem urodził się" z porównania ukł. chłodzenia VN800 Drifter którym jeżdżę na codzień chł. 200x370 z Nomadem chł. 220x390- chłodnice mają różnicę powierzchni 12 cm2, wentylatory raczej identyczne, przepływy również ... niestety silniki sporo różne. Dzięki
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Granat (49)
- Malphy (30)
- Skrobel (46)
- Tomek307 (46)
- tomi (55)