Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Whiteroman
Posty: 56
Rejestracja: pt lip 05, 2019
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN2000

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Whiteroman » ndz sie 16, 2020

Dzięki

tomektomczuk
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 15, 2020
Motocykl: 2008 VN900 Classic

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: tomektomczuk » ndz sie 16, 2020

Dzięki Wielebny. Czy Waszym zdaniem pasek jest już też do wymiany. Przebieg mojego to 35k, rocznik 2008

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 818
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Wielebny Bolo » pn sie 17, 2020

35kkm dla paska to nie wiele, gdzieś tak w połowie przelotu. Jak nie ma uszkodzeń mechanicznych to naciąg, ustawienie i powinno być OK.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

tomektomczuk
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 15, 2020
Motocykl: 2008 VN900 Classic

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: tomektomczuk » pn sie 17, 2020

No właśnie jakieś są takie na zewnętrznej powłoce. Widziałeś 5 zdjęcia jakie wrzuciłem w poprzednim poście?

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 818
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Wielebny Bolo » pn sie 17, 2020

To "uszkodzenie" nie powinno mieć wpływu na trwałość. Zarysowane są wzmocnienie żeber a nie warstwa nośna. Powstało to jak pisałem od zanieczyszczeń które dostały się między pas a klin zabezpieczający. Nie tak łatwo zerwać pasek zębaty.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

tomektomczuk
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 15, 2020
Motocykl: 2008 VN900 Classic

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: tomektomczuk » pn sie 17, 2020

Dziękuje, a to, że klin zabezpieczający jest tak wytarty to normalna sprawa?

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 818
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Wielebny Bolo » pn sie 17, 2020

On po to tam jest.
Jakby go nie było wyobraź sobie większy kamień który wpada między koło zdawcze a obudową skrzyni biegów. Kamol tam będzie KLINOWANY przez obracające się koło i dziura w "amelinowej" obudowie gwarantowana!!!!

Mniejsze zanieczyszczenia "przelatują" między klinem a pasem zostawiając takie ślady jakie mamy wszyscy na naszych klinach . Dalej jest dość luzu aby nie zrobiły bałaganu.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

tomektomczuk
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 15, 2020
Motocykl: 2008 VN900 Classic

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: tomektomczuk » pn sie 17, 2020

Wielebny jesteś super gościu. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

Whiteroman
Posty: 56
Rejestracja: pt lip 05, 2019
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN2000

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Whiteroman » sob wrz 05, 2020

Dla zainteresowanych: nabyłem przyrząd do pomiaru naciągu pasa w firmie Mały HD. Cena 135 zł plus wysyłka

Robrob
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Robrob » ndz wrz 06, 2020

Wielebny to jeszcze napisz jak tego używać, bo mieć a używać to różne sprawy :D
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

tomektomczuk
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 15, 2020
Motocykl: 2008 VN900 Classic

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: tomektomczuk » ndz paź 18, 2020

Ja oddałem swojego do mechanika, po sprawdzeniu okazało się, że to nie alternator bo ten ładuje dobrze. Piszczenie wynika ponoć gdzieś z paska. Pasek został naciągnięty. Okazało się również, że małe koło napędowe było jakoś nie do końca dobrze dokręcone. U mnie na zdjęciu widać, że pasek jest bliżej silnika, a nie na środku. Mój mechanik nie dał rady tego wyregulować i zaznaczył, że może to wynikać z tego źle dokręconego małego koła, które się wyrobiło.

Po pierwszej jeździe ciągle piszczy, ale tym razem najbardziej przy 50-60km/h później powyżej jakby ustaje, ale nie słychać tego aż tak żebym sam słyszał. Chyba dopuki nie wymienie paska na nowy to się nie dowiem czy to to :/

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 818
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Wielebny Bolo » pn paź 19, 2020

Pas reguluje się tylnym kołem, niczym innym. Dlaczego mechanik nie szukał dalej?
Jeżeli na małym kole zdawczym pas pracuje nie na środku to obowiązkowo zdejmij to koło i zobacz dlaczego!!!!!!
Jeżeli wyrobiony jest wieloklin tylko w kole to wiadomo koło do wymiany. Gorsza sprawa jeżeli wieloklin wałka jest wyrobiony. Też do wymiany ale z tym więcej roboty. Jeżeli wielokliny są dobre to któreś z 2 łożysk jest padnięte i wałek stracił równoległość ale to powinno być dosyć wyraźnie słyszalne ( wycie).

Daj znać jak się uporasz z problemem.

Ps.
Zmień "swojego mechanika"
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

tomektomczuk
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 15, 2020
Motocykl: 2008 VN900 Classic

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: tomektomczuk » wt paź 20, 2020

Małe koło było zdjęte, wieloklin (frez na wałku zdawczym) oczyszczony i koło spowrotem dokręcony momentem zalecany przez producenta. Ciężo było ocenić luz na wałku gdyż książka serwisowa nie podaje zwymiarownia wałka i koła pasowego frezów na ktorych są zsunięte razem.

Zdaniem mechanika jeśli ta część zacznie piszczeć/hałasować powinien pojawić się tam luz wtedy będzie też trzeba ingerować również w skrzynie biegów.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 818
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Wielebny Bolo » wt paź 20, 2020

Jest jeszcze jedna możliwość.
Taka nie symetryczność paska na kole zdawczym może świadczyć o nie liniowości wahacza i sinika ( nie są w osi). Możliwe że motor miał jakiegoś "dzwona" który przesunął wahacz względem sinika, odkształcił wahacz. Teraz koło zdawcze nie pokrywa się z kołem biernym. ( małe z dużym :p )
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
Cichy-Krzychu
Posty: 60
Rejestracja: wt paź 20, 2020
Motocykl: Kawasaki vn-15 , 95r

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Cichy-Krzychu » wt lis 17, 2020

Moim zdaniem Wielebny masz rację , natomiast ja bym dodatkowo jeszcze sprawdził zamocowanie całego silnika . Czy on jest symetrycznie i czy nie ma luzów . Polecał bym jeszcze sprawdzenie czy koło pasowe małe nie ma bicia ( zegar z kulką koło do góry tylne i heja ) można też przyłożyć prostą listwę do koła pasowego małego np.( poziomice ) i druga strona pokaże jak jest ustawione małe koło pasowe odnośnie tylnego koła pasowego . Pozdrawiam
:pedzi: Jeśli odejdę radujcie się wspominając (Kiedy był żywy żył . )
:pedzi: Pozdrawiam
Cichy 697 866 437
cichegowarsztat.witryna.info

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 818
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: Wielebny Bolo » wt lis 17, 2020

Kurde pomyliłem motory i analizowałem VN1600
Jako że się napisałem niech posłuży jako lektura do rozważań.
........
Luźny silnik mało prawdopodobne. Chyba że amortyzatory mocowanie silnika są wyrobione ale tu byś słyszał walenie silnika o śruby i podczas dodawania i odejmowania gazy, nawet na wolnych obrotach drgania silnika były by słyszalne. Rama z silnikiem jest, można by rzec, "pancerna. Nie wiem jaki by musiał być dzwon aby ją przekosić ale wtedy by silnika nie można było włożyć.
Ale przyjrzyj się tym amortyzatorom.
Faktycznie jeżeli są wybite to silnik może być "przekoszony" ale wtedy pas będzie bliżej zewnętrznej strony a nie od strony silnika( pas go przesunie). W drugą stronę to tylko odkształcenie wspornika silnika ( poz. 32190A)
Tu masz diagram ramy
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... t-14113164
......


A w VN900 silnik jest mocowany na szpilki bez amortyzatorów
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... e-16137497
tworząc bardzo sztywny zespół silnik rama, nie do pogięcia a jak już to co pisałem wyżej coś by się musiało wyłupać w mocowaniu silnika ( chyba byś zauważył).
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... t-16137494
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
artix
Posty: 714
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN1600Mean Streak
VROC: 38561

Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu

Post autor: artix » śr lis 18, 2020

tomektomczuk pisze:
ndz paź 18, 2020
U mnie widać, że pasek jest bliżej silnika, a nie na środku. Mój mechanik nie dał rady tego wyregulować i zaznaczył, że może to wynikać z tego źle dokręconego małego koła, które się wyrobiło.
Jak wygląda sytuacja z tyłu, ten sam problem co na wałku zdawczym czyli pas przesunięty w jedną stronę? Sprawdź stan łożyska w korpusie do którego przykręcone jest tylne koło pasowe, przy okazji łożyska w kole i wahaczu. Jeżeli przednie koło "się wyrobiło", to nie powinno być z powrotem montowane, luzy trzeba sprawdzić przy zdemontowanej nakrętce, a nie dociskać nią koło w nadziei, że nie będzie się "kiwało" na wałku. Na pewno taniej będzie wydać 4 stówy na małe koło pasowe o ile faktycznie ma luzy, niż tysiak na wałek zdawczy plus demolka silnika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą