Post
autor: Skrobel » wt gru 04, 2018
A do tego co napisał Artix dodałbym jeszcze to, że 1500 nie zawsze jest równe 1500. Waga VN-15 (VN1500A) oscyluje nawet poniżej 300 kg. 1500 Classic to już nieco więcej - 315 kg na mokro. A 1500 Nomad to już ponad 350 kg (skąd nota bene już bardzo blisko do Nomada 1600). Niby ta sama pojemność, a różnica masy prawie 60 kg.
Ja przesiadłem się z 800 na 1500 Nomad z wielką niepewnością i przyznam, że przez pierwszy sezon nie miałem pełnej frajdy z jazdy - motocykl mnie nie słuchał, miałem kilka małych parkingówek, trzeba było się przyzwyczaić do masy. Przyjemność zaczęła się w drugim sezonie. I z perspektywy czasu uważam, że gdybym kupił od razu 1500 to byłoby tak samo. A Ty w dodatku masz już doświadczenie. I jasne, że jazda diversion to co innego niż ciężki cruiser i do wielu rzeczy będziesz musiał się przyzwyczaić albo nauczyć od nowa, ale nie oglądałbym się aż tak bardzo na samą masę.
800 to wdzięczny motocykl i wybacza sporo błędów. 1500 z kolei jest dość ciężki, a ma stosunkowo wąskie opony (150 z przodu i z tyłu). To sprawia, że jazda nim wydaje mi się odrobinę trudniejsza niż sporo cięższym 1700, który wydaje się być lepiej wyważony (podobnie jak 900 vs. 800). Ale wszystko jest kwestią wyboru i późniejszych konsekwencji, jak również trochę indywidualnych predyspozycji (np. wzrost i waga).
Na koniec tego przydługiego wywodu powiem, że znam o wiele więcej ludzi, którzy po 1-2 sezonach szukali czegoś większego (w tym ja sam), niż takich, którzy przesiedli się na lżejszy motocykl, bo z ciężkim było im "nie po drodze".
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2018 przez
Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
....
VN 800 Classic -> VN 900 Classic LT -> VN 1500 Nomad -> VN 1700 Nomad -> HD Street Glide Special