Przerywanie tylnego cylindra

Piotrek1979
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2017
Miejscowość: Przemocze
Motocykl: Vulcan VN15 SE 1988r.
VROC: 0

Przerywanie tylnego cylindra

Post autor: Piotrek1979 » śr maja 30, 2018

Witam.Ostatnio odpaliłem maszynę wsiadłem i jazda po chwili zaczął przerywać i znacznie stracił moc,tak jakby połowa stadniny poszła w las.Po powrocie osłuchałem silnik i tylny cylinder przerywa lekko strzela tak jakby tracił iskre.Wykluczyłem już świece,przewody i zamieniłem cewki,bez zmian.Silnik dziwnie pracuje,przedni cylinder ładnie dudni a tylny przerywa i tak dziwnie go słychać,takie jakby klaskanie.Czy mogło wydmuchać uszczelke pod głowicą i stąd te objawy?Dodam jeszcze,że jak wolno jadę i dodam gazu to wolno się zbiera ale na wyższych obrotach daje radę ale jest coś nie teges.

Piotrek1979
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2017
Miejscowość: Przemocze
Motocykl: Vulcan VN15 SE 1988r.
VROC: 0

Post autor: Piotrek1979 » pt cze 01, 2018

Nikt nic,żadnych pomysłów?

jacyII
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pn cze 04, 2018

Witam.

Trzeba zacząć od sprawdzenia czy silnik nie traci kompresji na drugim cylindrze-aby wykluczyć usterkę układu rozrządu,pęknięcia głowicy , krzywych zaworów,pierścieni , korbowodu itp.

Mogło wydmuchać uszczelkę także :(

pozdro
lewa w górę i do przodu

Piotrek1979
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2017
Miejscowość: Przemocze
Motocykl: Vulcan VN15 SE 1988r.
VROC: 0

Post autor: Piotrek1979 » pn cze 04, 2018

Ciśnienie sprawdzone,na przednim garnku 10 a na tylnym praktycznie zero.Podejrzewam problem z zaworami.Gdyby pękł pierścień albo wydmuchało uszczelkę to jakieś ciśnienie by napompował a jeżeli zawiesił się zawór to ciśnienia nie będzie.Żeby zdjąć głowicę to muszę chyba wywalić silnik prawda?

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 341
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pn cze 04, 2018

Prawda,piec do wyjęcia niestety

jacyII
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » wt cze 05, 2018

trzeba w takim razie zrobić jeszcze próbę olejową i będzie wiadomo co robić dalej. Silnik niestety trzeba wyjąć z ramy :wall:
pozdro
lewa w górę i do przodu

Piotrek1979
Posty: 19
Rejestracja: śr maja 31, 2017
Miejscowość: Przemocze
Motocykl: Vulcan VN15 SE 1988r.
VROC: 0

Post autor: Piotrek1979 » wt cze 05, 2018

Jaką próbę olejową?Możesz mi wyjaśnić?
Dobra już wiem co i jak ale czy to ma sens skoro tak czy siak będę zdejmował głowice,jeżeli okaże się że zawory ok to zdejme cylinder aby sprawdzić tłok z pierśieniami
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2018 przez Piotrek1979, łącznie zmieniany 1 raz.

jacyII
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw cze 07, 2018

Próbę olejową czyli zalanie cylindra niewielką ilością oleju robi się po to aby dokładniej zdiagnozować uszkodzenie wewnątrz cylindra(w przegrzanym silniku pękają pierścienie np.) ale jeżeli Chcesz od razu wyciągać silnik to próbę sobie odpuść - rozbierzesz silnik i będziesz widział co i jak :D

pozdro
lewa w górę i do przodu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Urodziny