oszukujący prędkościomierz

marius
Posty: 818
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

oszukujący prędkościomierz

Post autor: marius » śr wrz 29, 2010

Na początku wskazówka prędkościomierza "milczała", przebiegi też. Wymieniłem czujnik prędkościomierza. Efekt raz działało raz nie. Wymieniłem następny czujnik działa tzn przejechane kilometry pokazuje rzetelnie, a więc przebieg OK, wskazówka prędkościomierza też pokazuje prędkości tylko zaniżone. Kiedy jadę np 60mph to pokazuję połowę mniej.
Tak więc już jest lepiej ale...
Dodam tylko że jest to czujnik elektroniczny. W Kawasaki powiedzieli (tak na sucho) że być może zegary (bo może w U.S. ktoś cofał) ale nie chce mi się wierzyć gdyż moto jest naprawdę nowe (nawet opony były oryginalne). Ewentualnie rotor.
Zastanawia mnie niezależność pracy między szwankującym prędkościomierzem a sprawnie naliczaniem przebiegiem pomimo wymiany wspomnianego wcześniej czujnika .
Zachęcam Was do postów w tej kwestii (być może ktoś z Was miał coś podobnego) - oczywiście jeśli macie chęci i czas - ponieważ gdybym miał kupić zegary musiałbym zainkasować 2500PLN :wall: :wall: :wall: i nie ma że boli. :sad:
マリウッシュ

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 594
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » śr wrz 29, 2010

...mam doświadczenie z auta - jest źle założona wskazówka na igłę - rozbierałem trzy razy żeby trafić , nie da się precyzyjnie założyć po demontażu, trudno jest ustalić siłę napięcia włosa - korzystałem z ulicznego radaru pokazującego szybkość poprawiając aż trafiłem idealnie ! - wskazanie przebiegu i szybkości nie są zależne od siebie
...chyba, że tu konstrukcja prędkościomierza jest inna

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 4168
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561
Kontakt:

Post autor: Abrams » śr wrz 29, 2010

Ktoś co pisał o jakimś ślimaku na prędkościomierzy w celu zmiany z mil na km
Chyba Lecho69
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 594
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » śr wrz 29, 2010

...tak, ale jak zmieni na km. to dalej będzie zaniżał wskazania

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 2544
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » śr wrz 29, 2010

Uderz w stół,........
Tak, ale ten ślimak redukuje z km na mile - na godzinę.

Piotr_Classic
Posty: 1601
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: GSF1200S Bandit
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » śr wrz 29, 2010

Lecho.... Jesteś pewny, mnie tłumaczono w serwisie że to nie popularnie zwana ślimacznica w kole czyli wałeczek ślimakowy i kółko zębate odpowiada za wskazania km czy mil tylko konstrukcja samego budzika. W zegarku wg mnie jest ewentualny przelicznik.
SUZUKI GSF1200 S Bandit

marius
Posty: 818
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » śr wrz 29, 2010

Starszy pisze:jest źle założona wskazówka na igłę
no właśnie...zaintrygowało mnie twoje stwierdzenie. Tym bardziej że praca wskazówki jest płynna tyle tylko że pokazuje mniej. Jakby zawsze o "tyle samo". Hmm :idea: :?: :idea:
マリウッシュ

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 594
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » śr wrz 29, 2010

...no to pewnie jest jak pisałem - poprawka jest prosta, ale dość precyzyjna, przeważnie wskazówka jest mocno nasadzona i nie chce zejść z igły, można zerwać całość, lub złamać wskazówkę - ostrożnie !
zanim kupisz nowy, warto spróbować - mechaniory niechętnie do tego tematu podchodzą, bo to dość droga zabawka !

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 2544
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw wrz 30, 2010

Piotr_Classic pisze:Lecho.... Jesteś pewny, mnie tłumaczono w serwisie że to nie popularnie zwana ślimacznica w kole czyli wałeczek ślimakowy i kółko zębate odpowiada za wskazania km czy mil tylko konstrukcja samego budzika. W zegarku wg mnie jest ewentualny przelicznik.
Taka to była historia:
http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=380
Oczywiście u mnie jest mechaniczny, a nie jakaś tam elektronika, i dotyczy to zarówno licznika, jak i prędkościomierza.
Tylko wydaje mi się, że Marius ma inny problem

Sławek
Posty: 1850
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw wrz 30, 2010

Wydaje mi się, że problem leży w zegarach.
Czujnik wysyła tylko sygnał.
Przeliczenie odbywa się w zegarach.
Licznik przejechanych kilometrów i prędkościomierz to dwa osobne urządzenia ,które korzystają tylko z jednego licznika.
Może to być awaria tzw: ustroju prędkościomierza.
Jest to coś przypominające wyglądem mały silniczek elektryczny do którego, przymocowana jest wskazówka (popularnie zwany ustrojem prędkościomierza).
Możesz rozebrać licznik i sprawdzić jakość połączeń.
Przydatny będzie preparat do czyszczenia styków.
Pozdrawiam.
:mrgreen: :yeee: :mrgreen: :yeee: :mrgreen:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Sławek
Posty: 1850
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw wrz 30, 2010

Sorry powinno być "korzystają tylko z jednego czujnika" :P
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

marius
Posty: 818
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » wt paź 05, 2010

Dzięki panowie. Nie omieszkam poinforrmować Was o rezultatach moich badań i eksperymentów.
マリウッシュ

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 785
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639
Kontakt:

Post autor: Długi Lech » ndz kwie 03, 2011

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie, chodzi mi o dzienny licznik kilometrów "trip meter" Zatrzymuje się na 299,9 km, nie chce dalej iść i muszę go resetować. Czy tak powinno być? Czy dlatego że na 15 litrach można maksymalnie tyle przejechać? Czy może coś sie tam zablokowało?
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 255
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08
VROC: 36367
Kontakt:

Post autor: kacmar » śr mar 11, 2015

marius pisze:Dzięki panowie. Nie omieszkam poinforrmować Was o rezultatach moich badań i eksperymentów.
I jak rezultaty twoich badań i eksperymentów.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

czarny
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr mar 11, 2015

Dlugi Lechu moze w twoim motocyklu to jest "limit dziennego przebiegu" ?

marius
Posty: 818
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » wt mar 17, 2015

Kacmar, w moim przypadku należało zainstalować wskazówkę (z igłą) na cyferblacie w p-kcie "0" ale! przy włączonym zapłonie.
マリウッシュ

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 576
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt mar 17, 2015

Wątek "umarł" w 2011-tym roku, a może nawet w 2010-tym...

Jurek
Posty: 478
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044
Kontakt:

Post autor: Jurek » wt mar 17, 2015

... ale odżył jak widać. W końcu dowiedzieliśmy się w czym tkwił problem kolegi zakładającego ten wątek :)

Gre8
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » pn kwie 16, 2018

no właśnie... u mnie poprzedni właściciel wymienił tarcze zegara wyskalowane w km/h i okazuje się, że wskazania prędkościomierza są zawyżone aż o 20km/h .
Jestem więcej niż pewien, że to kwestia niepoprawnego montażu wskazówki ale trochę boję się tego ruszyć, bo moimi "zgrabnymi paluchami" mógłbym narobić jeszcze większych szkód, nie znając punktów odniesienia co do prawidłowego montażu wskazówki.

Z drugiej strony wskazówka na postoju jest w pozycji zero - ale nie wiem do końca jak to ustrojstwo działa :/

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 323
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn kwie 16, 2018

Tutaj masz filmową instrukcję wymiany tarczy:
https://www.youtube.com/watch?v=eVouZP9vRfM

Może coś pomoże.
Jak widać na filmie, wskazówkę musisz zakładać przy włączonej stacyjce i ustawić na zero
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą