VN-2000 resistor mod- próbował ktoś??
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
VN-2000 resistor mod- próbował ktoś??
http://vn2000.com/pages/resistor_mod.htm
Sprawa wygląda mniej więcej, że VN 2000 na pierwszych czterech biegach ma lekko opóźniony zapłon, natomiast na V biegu ma najbardziej optymalne dla mocy kąt wyprzedzenia zapłonu. Po wpięciu odpowiedniego opornika do instalacji ECU czyta wszystko jako V bieg i od I biegu daje wszystko co produkuje silnik. Legenda głosi, że różnica w mocy jest kolosalna. Ja już dawno zauważyłem, że mimo, że piąty bieg ma długie przełożenie to motocykl i tak jest sporo mocniejszy niż np. na IV biegu.
Będzie to ktoś próbował robić? Ja sobie chyba dam siana, bo słyszałem o przypadkach, że po tym modzie pełna moc na niskich biegach rozwalała wypusty w kole pasowym i wałku skrzyni biegów. Tym bardziej, że w Rockecie III po podobnych przeróbkach musiałem 2 razy naprawiać skrzynię biegów.
Sprawa wygląda mniej więcej, że VN 2000 na pierwszych czterech biegach ma lekko opóźniony zapłon, natomiast na V biegu ma najbardziej optymalne dla mocy kąt wyprzedzenia zapłonu. Po wpięciu odpowiedniego opornika do instalacji ECU czyta wszystko jako V bieg i od I biegu daje wszystko co produkuje silnik. Legenda głosi, że różnica w mocy jest kolosalna. Ja już dawno zauważyłem, że mimo, że piąty bieg ma długie przełożenie to motocykl i tak jest sporo mocniejszy niż np. na IV biegu.
Będzie to ktoś próbował robić? Ja sobie chyba dam siana, bo słyszałem o przypadkach, że po tym modzie pełna moc na niskich biegach rozwalała wypusty w kole pasowym i wałku skrzyni biegów. Tym bardziej, że w Rockecie III po podobnych przeróbkach musiałem 2 razy naprawiać skrzynię biegów.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Ja w swojej poprzedniej dwójce(2006) robiłem taką przeróbkę jak również usunąłem klapy przepustnicy -w mojej subiektywnej ocenie była duża różnica
Mam nadzieje że obecny użytkownik motocykla tez jest zadowolony
W moim obecnym motocyklu (2009 classic LT) taka modyfikacja jest niemożliwa do zrobienia - czujnik wybranego biegu jest inaczej połączony.
Sama przeróbka jest bardzo prosta.
Sprawa rozwalania połączenia wielowypustowego wałka zdawczego i koła pasowego lub uszkodzenia skrzyni biegów w wyniku tej przeróbki jest według mnie bardzo dyskusyjna
Najbardziej odczuwalna przeróbka ta jest podobno dla roczników 2004-2005 -
Jeśli macie problemy z angielskim mogę to opisać
Krzysztof
![:antlers:](./images/smilies/AC04.gif)
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
W moim obecnym motocyklu (2009 classic LT) taka modyfikacja jest niemożliwa do zrobienia - czujnik wybranego biegu jest inaczej połączony.
Sama przeróbka jest bardzo prosta.
Sprawa rozwalania połączenia wielowypustowego wałka zdawczego i koła pasowego lub uszkodzenia skrzyni biegów w wyniku tej przeróbki jest według mnie bardzo dyskusyjna
Najbardziej odczuwalna przeróbka ta jest podobno dla roczników 2004-2005 -
Jeśli macie problemy z angielskim mogę to opisać
Krzysztof
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
Z tego co zdążyłem wyczytać są chyba dwie opcje:
1) Prucie fabrycznej instalacji + wpięcie opornika (najtańsze, ale nieodwracalne)
2) Kupienie kawałka gotowego okablowania z opornikiem, wypięcie na wtyczkach oryginalnego i wpięcie "tuningowego" (droższe, ale odwracalne)
Skoro piszesz, żeby nie bać się zjedzonego koła pasowego, ani wałka skrzyni biegów chyba się skuszę na to- chcę w końcu poczuć 2 litry w motocyklu, tak jak było w moim Rockecie po przeróbkach. Życie jest krótkie i ujowe- nie zamierzam się szczypać jak jakiś leszcz
Jest jeno taka opcja, że niektórym ziomkom padał od tych kombinacji prędkościomierz. W tygodniu wybiorę się do znajomego elektronika i zamówię chyba odpowiedni opornik.
1) Prucie fabrycznej instalacji + wpięcie opornika (najtańsze, ale nieodwracalne)
2) Kupienie kawałka gotowego okablowania z opornikiem, wypięcie na wtyczkach oryginalnego i wpięcie "tuningowego" (droższe, ale odwracalne)
Skoro piszesz, żeby nie bać się zjedzonego koła pasowego, ani wałka skrzyni biegów chyba się skuszę na to- chcę w końcu poczuć 2 litry w motocyklu, tak jak było w moim Rockecie po przeróbkach. Życie jest krótkie i ujowe- nie zamierzam się szczypać jak jakiś leszcz
![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Moim zdaniem wałek-koło pada gdy poluzuje się nakrętka mocująca, myślę że fabryczna specyfikacja naciągu pasa też jest wygórowana .Gruby pisze:Skoro piszesz, żeby nie bać się zjedzonego koła pasowego, ani wałka skrzyni biegów chyba się skuszę na to
PM mi swój adres to ci wyślę opornik mam 432 i 442 ( u siebie użyłem 442) - przed przeróbka parę lat temu zamówiłem po 10 sztuk - kosztowały parę centów
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Krzysztof
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
Dzięki wielkie Krzysiek
wysłałem Ci pm. Druga sprawa jest taka, że jeśli byłbyś uprzejmy możesz napisać krok po kroku jak to u siebie zrobiłeś.
Ziomki z hameryki mają problem ze zlokalizowaniem czarnego kabla (są dwa podobno) i wtedy może paść prędkościomierz, albo wywali błąd FI.
![:antlers:](./images/smilies/AC04.gif)
Ziomki z hameryki mają problem ze zlokalizowaniem czarnego kabla (są dwa podobno) i wtedy może paść prędkościomierz, albo wywali błąd FI.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Należy zdjąć osłonę z prawej strony pod siedzeniem - tam gdzie są narzędzia.Gruby pisze:że jeśli byłbyś uprzejmy możesz napisać krok po kroku jak to u siebie zrobiłeś.
Trzeba zlokalizować przewód idący do czujnika wybranego biegu (gear selector) - jest to wiązka z trzema przewodami - czarny, zielony , niebieski
Po rozłączeniu wiązki modyfikację robi się na części z “męskim” wtykiem,
Należy przeciąć niebieski przewód zaś na czarnym obrać kawałek izolacji aby był widoczny metalowy rdzeń.- czarnego przewodu nie przecinamy
Do opornika do obu końców należy dolutować po kawałku przewodu elektrycznego i zaizolować go (np wsunąć w koszulkę termokurczliwą) - będzie to łatwiej połączyć
Jeden przewód od opornika podłącz do niebieskiego przewodu ( przewód biegnący w stronę do czujnika) niebieski przewód przy wtyku pozostaje nie podłączony do niczego, należny go tylko zaizolować )drugi przewód od opornika podłącz do czarnego przewodu - tam gdzie zdjąłeś kawałek izolacji zaizoluj to wszystko - ja używałem koszulki termokurczliwej.
Na zdjęciach z linku w pierwszym poście dobrze to widać.
Jak by coś nie było jasne to dzwoń na 504 358 632
Krzysztof
No i pomyliłem się w opisie
Jako że nie mogę edytować już postu to jeśli to jest możliwe to proszę admina o skasowanie postu powyżej. ( swoją drogą dlaczego zablokowana jest możliwość edycji po upływie określonego czasu?)
Prawidłowa procedura powinna wyglądać następująco:
Należy zdjąć osłonę z prawej strony pod siedzeniem - tam gdzie są narzędzia.
Trzeba zlokalizować przewód idący do czujnika wybranego biegu (gear selector) - jest to wiązka z trzema przewodami - czarny, zielony , niebieski
Po rozłączeniu wiązki modyfikację robi się na części z “męskim” wtykiem,
Należy przeciąć niebieski przewód zaś na czarnym obrać kawałek izolacji aby był widoczny metalowy rdzeń.- czarnego przewodu nie przecinamy
Do opornika do obu końców należy dolutować po kawałku przewodu elektrycznego i zaizolować go (np wsunąć w koszulkę termokurczliwą) - będzie to łatwiej połączyć
Jeden przewód od opornika podłącz do końcówki niebieskiego przewodu która została przy wtyku, niebieski przewód w wiązce pozostaje nie podłączony , należny go tylko zaizolować, drugi przewód od opornika podłącz do czarnego przewodu - tam gdzie zdjąłeś kawałek izolacji zaizoluj to wszystko - ja używałem koszulki termokurczliwej.
Na zdjęciach z linku w pierwszym poście dobrze to widać.
Jak by coś nie było jasne to dzwoń na 504 358 632
Krzysztof
![:wall:](./images/smilies/AC11.gif)
![:wall:](./images/smilies/AC11.gif)
![:wall:](./images/smilies/AC11.gif)
Jako że nie mogę edytować już postu to jeśli to jest możliwe to proszę admina o skasowanie postu powyżej. ( swoją drogą dlaczego zablokowana jest możliwość edycji po upływie określonego czasu?)
Prawidłowa procedura powinna wyglądać następująco:
Należy zdjąć osłonę z prawej strony pod siedzeniem - tam gdzie są narzędzia.
Trzeba zlokalizować przewód idący do czujnika wybranego biegu (gear selector) - jest to wiązka z trzema przewodami - czarny, zielony , niebieski
Po rozłączeniu wiązki modyfikację robi się na części z “męskim” wtykiem,
Należy przeciąć niebieski przewód zaś na czarnym obrać kawałek izolacji aby był widoczny metalowy rdzeń.- czarnego przewodu nie przecinamy
Do opornika do obu końców należy dolutować po kawałku przewodu elektrycznego i zaizolować go (np wsunąć w koszulkę termokurczliwą) - będzie to łatwiej połączyć
Jeden przewód od opornika podłącz do końcówki niebieskiego przewodu która została przy wtyku, niebieski przewód w wiązce pozostaje nie podłączony , należny go tylko zaizolować, drugi przewód od opornika podłącz do czarnego przewodu - tam gdzie zdjąłeś kawałek izolacji zaizoluj to wszystko - ja używałem koszulki termokurczliwej.
Na zdjęciach z linku w pierwszym poście dobrze to widać.
Jak by coś nie było jasne to dzwoń na 504 358 632
Krzysztof
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości