VN800 regulacja zaworów

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 255
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn sty 28, 2013

RAFAŁ 17 pisze:Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis. :(
Nie jestem mechanikiem i powiem Ci z własnego doświadczenia że to prosta robota. Jest trochę rozkręcania więc warto zajrzeć w czasie przerwy zimowej. Wszystko dokładnie opisane w serwisówce.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1108
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn sty 28, 2013

Pantani pisze:
RAFAŁ 17 pisze:Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis. :(
Nie jestem mechanikiem i powiem Ci z własnego doświadczenia że to prosta robota. Jest trochę rozkręcania więc warto zajrzeć w czasie przerwy zimowej. Wszystko dokładnie opisane w serwisówce.
ja częściowo z wykształcenia jestem mechanikiem - 2,5 roku studiów na PL - mechanika i budowa maszyn,
Chłopaki z MotoGP wzięli mi motocykl na pełny serwis, i nie żałuje, ja osobiście nie posiadam takiego zaplecza jak oni, podnośniki różnego rodzaju klucze, i dodatkowe pary rąk, zupełnie inna bajka,
Pantani pisze: a warsztaty życzą sobie ponad 200zł za samą robociznę.
Ja zapłaciłem w serwisie 100zł za całkowite załatwienie sprawy z luzami zaworowymi,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

RAFAŁ 17
Posty: 54
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » pn sty 28, 2013

RAFAŁ 17 napisał/a:
Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis.

Pantani napisał/a:
Nie jestem mechanikiem i powiem Ci z własnego doświadczenia że to prosta robota. Jest trochę rozkręcania więc warto zajrzeć w czasie przerwy zimowej. Wszystko dokładnie opisane w serwisówce.


Oczywiście że w przerwie zimowej warto by było pogrzebać może i skusiłbym się ale niestety motong jest w Polsce a ja w Holandii siedzę. Jak zjadę na urlop mało czasu żeby cokolwiek zrobić a w kwietniu zabieram motor i :pedzi: . A tak na marginesie to gdzie można znaleźć serwisówkę do vn 800? :scrach:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1108
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn sty 28, 2013

RAFAŁ 17 pisze:A tak na marginesie to gdzie można znaleźć serwisówkę do vn 800?
podaj email to ci wyśle w pdf - oczywiście nie popolsku
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1108
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn sty 28, 2013

RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 3859
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt sty 29, 2013

Dobieraliście płytki wg tabelki ? coś mi nie pasi przy wydechowych jakby o jeden wiersz się ktoś ciachnął :D, chyba trzeba dobrać bez jej pomocy.

Wróbelek
Posty: 393
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt sty 29, 2013

Ja wogóle nie zerakłem na tabele. Tylko robiłem tak ze mierzyłem mikrometrem płytke, mierzyłem luz. i wtedy liczyłem ile mi brakuje do odpowiedniego luzu na zaworze. Nieraz wychodziły takie wymiary ze płytki nie mogłem dostać to kupowałem wiekszą płytkę i dawałem do obrobienia na magnesów ce.

RAFAŁ 17
Posty: 54
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » wt sty 29, 2013

Shepherd pisze:RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
Shepherd sprawdzałem na poczcie i jeszcze nie mam. :(

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1108
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » wt sty 29, 2013

RAFAŁ 17 pisze:
Shepherd pisze:RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
Shepherd sprawdzałem na poczcie i jeszcze nie mam. :(
Wysłałem wczoraj 2 razy i teraz jeszcze raz, zobacz może masz w spamie, Wysyłałem też do Rikardo i do niego doszło,

po wysyłaniu do ciebie otzrymoje wiadomość takiej tresci

To jest system poczty w smtp.poczta.onet.pl gospodarza.

Przepraszam, że trzeba poinformować, że wiadomość nie może
dostarczane do jednego lub więcej odbiorców. Jest załączony poniżej.

W celu uzyskania pomocy, prosimy o przesłanie maila na adres postmaster.

Jeśli tak, prosimy o uwzględnienie tego raportu problemu. można
usunąć swój tekst z załączonego komunikatu zwracanego.

                  System poczty
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

RAFAŁ 17
Posty: 54
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » wt sty 29, 2013

Shepherd pisze:
RAFAŁ 17 pisze:
Shepherd pisze:RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
Shepherd sprawdzałem na poczcie i jeszcze nie mam. :(
Wysłałem wczoraj 2 razy i teraz jeszcze raz, zobacz może masz w spamie, Wysyłałem też do Rikardo i do niego doszło,

po wysyłaniu do ciebie otzrymoje wiadomość takiej tresci

To jest system poczty w smtp.poczta.onet.pl gospodarza.

Przepraszam, że trzeba poinformować, że wiadomość nie może
dostarczane do jednego lub więcej odbiorców. Jest załączony poniżej.

W celu uzyskania pomocy, prosimy o przesłanie maila na adres postmaster.

Jeśli tak, prosimy o uwzględnienie tego raportu problemu. można
usunąć swój tekst z załączonego komunikatu zwracanego.

                  System poczty
No nie wiem co jest grane z tą pocztą podeślę Ci drugiego maila, jak masz jeszcze cierpliwość.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 3859
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lut 07, 2013

Wracając do tematu dziś pierwsze odpalenie :antlers: za trzecim obrotem zaskoczył, aż się lekko na duszy człowiekowi zrobiło :D, z plusów po regulacji zdecydowanie lepszy start na ciepłym - bez udziału manetki wcześniej było ciut gorzej.
A teraz najważniejsze pytanie czy u Was po regulacji CYKAŁO ? mam wrażenie że teraz nieco głośniej cyka u mnie co prawda przed regulacją tylko jeden ssący był prawie w normie, reszta za mały luz w jednym luzu było brak :wall: więc teoretycznie skoro teraz powiększyłem luzy :scrach:
Na manetkę też reaguje nieźle szkoda tylko że śnieg z nieba sypie gęsto i nie ma gdzie sprawdzić "mocy".

Gasman
Posty: 220
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » czw lut 07, 2013

U mnie z kolei tylko jeden wydechowy byl w normie reszta miala za maly luz. jak zrobilem regulacje i poskladalem mot to pierwsze odpalenie tez mialem podobne wrazenie ze jakos lepiej odpala ale bardziej slychac cykanie. podejrezwam ze nasze uszy sie przyzwyczaily do niecykania bo zaworki mialy za ciasno i po prostu niecykaly.Tez nie nialem okazji przetestowac motonga w trasie -zlozylem go przed Swietami a po sylwetstrze juz wyjezdzalem do roboty.Ale chyba bedzie ok bo nawet wygar z wydechow byl lepszy.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 255
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn lut 11, 2013

Mayones pisze:Dobieraliście płytki wg tabelki ? coś mi nie pasi przy wydechowych jakby o jeden wiersz się ktoś ciachnął :D, chyba trzeba dobrać bez jej pomocy.
:ok: Masz rację !!
Tabela do wydechowych ma pomyłkę. Wystarczy spojrzeć na luz powyżej 0.25mm zalecana jest wymiana płytki 2.55 na płytkę 2.55 (powinno być 2.60) :D
Do wyniku z tabelki trzeba dodawać 0.05mm :ok:

biggus
Posty: 55
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Regulacja zaworów VN 800 Classic

Post autor: biggus » czw kwie 18, 2013

Witam,

Mam kilka pytań na temat regulacji zaworów w VN 800 Classic.
W jakim ustawieniu wału ustawia się zawory w VN-nie?
Czy oba gary ustawia się w tym samym momencie?
Są jakieś cechy i znaki nabite w celu ustawienia punktu regulacji zaworów?
Jakie przerwy powinny być na zaworach ssących i wydechowych?
Z tego co się orientuje to są po 2 zawory ssące i 2 zawory wydechowe na cylinder.
Regulacja na "blaszkach".

Proszę o poradę.

Dzięki
biggus
VN 800 Classic

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 576
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw kwie 18, 2013

Zasada jest taka, że zawory reguluje się zawsze jak tłok jest w górnym zwrotnym punkcie (no i jeszcze musi być to ten właściwy z dwóch punktów zwrotnych, które są w trakcie jednego cyklu pracy). Czyli nigdy nie reguluje się obu garów na takim samym ustawieniu wału. W VN 900 trzeba obrócić wał o 305 stopni, żeby przejść od ZZ pierwszego cylindra do ZZ drugiego. Prawdopodobnie w VN 800 jest tak samo, ale nie mam instrukcji serwisowej do tego modelu więc nie jest to pewne.
Znalazłem coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=LwgM6NtaCHs . Może Ci pomoże. Z tego co zauważyłem, to na kole zębatym napędzającym wałek rozrządu jest kreska, którą trzeba ustawić w płaszczyźnie głowicy (na filmie zaznaczona białymi kropkami farby).

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 3859
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw kwie 18, 2013

Znaczniki T, F, R masz widoczne w prawym otworze tym co na filmiku,
luzy ssące 0,10-0,15, wydechowe 0,20-0,25
szczelinomierz z listkami 0,02;0,03 itp, mikrometr i jazda :ok:

biggus
Posty: 55
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » pt kwie 19, 2013

A co oznaczają te litery i jak się mają do znaków u góry przy łańcuszku?
Czy do tej operacji trzeba spuścić olej z układu?

Proszę o dokładny opis.
Jaki jest koszt tych płytek?

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 576
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt kwie 19, 2013

Moim zdaniem do regulacji zaworów wystarczą Ci kreski na kołach zębatych wałków. Ustawiasz na przednim cylindrze - regulujesz zawory, ustawiasz na tylnym - regulujesz na tylnym. Co do literek, to się domyślam, że T - top (szczyt, górny punkt), F - front (przód), R - rear (tył). Te znaki (literki) w otworze konieczne są do ustawienia wałków rozrządu w stosunku do wału korbowego (w przypadku wymiany łańcuszka rozrządu na przykład), albo w celu precyzyjnego ustawienia wału w TDC co w przypadku regulacji zaworów nie ma aż takiego znaczenia (mam na myśli odchyłkę kilku stopni). Oleju nie trzeba spuszczać, ja bym odkręcił tylko pokrywy zaworów. Wał silnika myślę, że da się obrócić popychając moto na biegu.
Po ustawieniu wału mierzysz luzy jakie masz aktualnie na poszczególnych zaworach. Potem wyjmujesz płytkę, mierzysz jej grubość i na podstawie tych informacji (i luzu jaki ma być) możesz obliczyć grubość płytki, która ma być włożona (robisz to oczywiście dla każdego zaworu). Co do cen płytek, to ktoś podawał wcześniej w tym wątku, coś około 10 zł za szt. W manualu ostrzegają prze podkładaniem czegoś pod za cienkie płytki (kiedyś w samochodach modne były żyletki) i przed szlifowaniem za grubych płytek (chociaż to akurat można zrobić przy użyciu odpowiednich narzędzi, nie pilnikiem...), bo może to grozić poważnym uszkodzeniem silnika.

Z reguły nie staram się studzić czyjegoś zapału do samodzielnych napraw ale myślę, że lepiej dla Ciebie i szczególnie dla Twego moto będzie, jak zlecisz tą regulację komuś kto robił to już wcześniej... Finalnie może to być tańsze rozwiązanie.

biggus
Posty: 55
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » sob kwie 20, 2013

Ok. Wydaje mi się masz racje jeżeli chodzi o nie odkręcanie bocznej pokrywy.
Ale jak mam stwierdzić, który cylinder mam ustawiać.
Na pewno w górnym położeniu tłoka tylko są dwa cykle.
Pewnie chodzi o sprężanie - jak to stwierdzić, w którym momencie stwierdzić który gar ustawić?

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 576
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » sob kwie 20, 2013

Wałek rozrządu kręci się 2 razy wolniej od korbowego. Jak ustawisz kreskę na kółku rozrządu w płaszczyźnie głowicy, to na pewno będzie to właściwa pozycja do regulacji dla tego cylindra (górny zwrotny pomiędzy suwem sprężania i pracy). Potem ustawiasz kółko na drugim cylindrze (kreska w płaszczyźnie głowicy) i robisz regulację dla drugiego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą