
Ładowanie -Akumulator
- Daromax
- Posty: 1455
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN 2000 Classic LT
- VROC: 33649


- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
kilka wartości z moich pierwszych pomiarów multimetrem:
a więc moto nie tykane 2 dni, aku na sucho - 12,53 V
przy zapalonym silniku bez świateł AKU - 14,10-14,22 V
mierzone na wyjściu regulatora na zimnym silniku, czyli biały kabel + i jedyny jaki znalałem czarno-żółty to wolna wtyczka nie podpięta w nic - to chyba to
i na sucho - 12,63 V
na zapalonym - 14,47 czyli chyba w normie 14-15 V (mierzone bez świateł)
teraz tak na zapalonym moto ładowanie aku
niskie obroty - 13,8 V
średnie - 14,2,
wyższe - 13,6 tzn
że im wyższe tym ładowanie mniejsze to coś chyba nie tak ?, mierzone na zapalonych mijania
a teraz pobór prądu moich cudnych lightbarów(od poprzedniego właściciela
) na żarówkach 55Wx2 - 13 A
,same mijania - 5,79 A, zmieniłem w lightbarach na ledy 13 diód (szału ze światłem to nie ma
)ale pobór prądu 5,88 czyli zaoszczędziłem 7 A,
muszę jeszcze sprawdzić regulator na ciepłym silniku
ale trochu mnie martwi to że na wyższych obrotach spada ładowanie i co wy na to Panowie alternator warto by chyba sprawdzić
a więc moto nie tykane 2 dni, aku na sucho - 12,53 V
przy zapalonym silniku bez świateł AKU - 14,10-14,22 V
mierzone na wyjściu regulatora na zimnym silniku, czyli biały kabel + i jedyny jaki znalałem czarno-żółty to wolna wtyczka nie podpięta w nic - to chyba to
i na sucho - 12,63 V
na zapalonym - 14,47 czyli chyba w normie 14-15 V (mierzone bez świateł)
teraz tak na zapalonym moto ładowanie aku
niskie obroty - 13,8 V
średnie - 14,2,
wyższe - 13,6 tzn
że im wyższe tym ładowanie mniejsze to coś chyba nie tak ?, mierzone na zapalonych mijania
a teraz pobór prądu moich cudnych lightbarów(od poprzedniego właściciela



muszę jeszcze sprawdzić regulator na ciepłym silniku
ale trochu mnie martwi to że na wyższych obrotach spada ładowanie i co wy na to Panowie alternator warto by chyba sprawdzić

-
- Posty: 317
- Rejestracja: śr paź 27, 2010
- Miejscowość: KOSZALIN
- Motocykl: moto vacante...
- VROC: 0
podam przykład z auta odnośnie sprawdzania AKu, jest rzeczywiście w podana wartość napięcia w spoczynku ale ważniejsza jest wartość napięcia podczas rozruchu. Jeśli napięcie spada poniżej tej wartość ( nie pamiętam ile to dokładnie było - powiedzmy 10,8 V) akumulator jeśli jest uprzednio naładowany należy wymienić na nowy, gdyż nie ma odpowiedniego prądu rozruchu- np. w skutek zasiarczenia płyt. Musiałbym poszukać w serwisówce czy jest też gdzieś podana taka wartość, bo ona świadczy o możliwościach rozruchowych akumulatora
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- IRON (48)
- Ksiezyc (56)
- Mateusz 1986 (39)
- Zielony (33)
- damian44_44 (40)
- darecki04 (35)
- tomekromek (42)