Terkotanie zębatki zdawczej
-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 29, 2025
- Motocykl: Kawasaki EN 500
Terkotanie zębatki zdawczej
Cześć, podczas przestawiania Moto z jednego końca podjazdu na drugi słyszę takie jakby terkotanie z zębatki zdawczej, czy żeby to wyeliminować wystarczy poluzować naciąg pasa napędowego, czy wina jest gdzie indziej? Po zgięciu pokrywy i prowadzenia oraz obserwowania nie zaobserwowałem żeby pasek przeskakiwał na zębatce. Co sie mogło stać?
-
- Posty: 108
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Podnośnik motocyklowy mógłby pomóc....
- artix
- Posty: 1190
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Pas musiałby być bardzo luźny, żeby przeskakiwał na kole pasowym. Być może faktycznie masz zbyt napięty pas, może koło pasowe jest już w gorszym stanie i to powoduje "skrzypienie" pasa, ciężko powiedzieć, może jakieś odgłosy ze skrzyni biegów. Biegi wskakują bez problemu, żaden nie wypada? Tak jak napisał Whiteroman, moto na podnośnik i dopiero wtedy można czegokolwiek szukać.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 29, 2025
- Motocykl: Kawasaki EN 500
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Z biegami nie mam żadnych problemów, jedynie pierwszy bieg trzeba czasami mocniej wbić. Do podnośnika nie mam dostępu.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Tomasz, pokombinuj trochę. Piszesz, że prowadzasz pojazd na pojeździe więc zakładam, że masz jakąś przestrzeń przy domu czy może garaż. Znajdź jakiś klocek drewniany, parę cegieł i kawałek gumy czy tworzywa. Dopasuj to do wysokości prześwitu i wspólnie z jakimś pomocnikiem podłóż to pod ramę aby mieć tylne koło w górze. Sprawdź przede wszystkim stan pasa i jego naciąg zgodnie z danymi serwisowymi. Potem sprawdź czy nie terkocze wewnątrz skrzyni biegów i czy nie zmienia się ten odgłos przy manewrowaniu dźwignią zmiany biegów w górę lub w dół bo być może ocierają się o siebie niedokładnie rozłączone sprzęgła kłowe poszczególnych par kół zębatych. Potem sprawdź luzy w łożyskowaniu tylnego, łożyskowanie wałka zdawczego i stan połączenia koła zdawczego z wałkiem. Obejrzyj wszystko dokładnie, może się okazać, że jakaś przypadkowa gałązka albo kawałek drutu ..... 

-
- Posty: 108
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
w łożyskowaniu tylnego koła oczywiście 

-
- Posty: 108
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Co ze mną, pojazd na pojeździe?! Na - podjeździe- miałem napisać, sorry:)
-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 29, 2025
- Motocykl: Kawasaki EN 500
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź będzie pogoda i czas to zobaczę.
Re: Terkotanie zębatki zdawczej
Zmagałem się z tym problemem
Podnosiłem motocykl na pasach i sprawdzałem jego osiowość, stan napięcie itp. Zauważyłem, że pas ucieka w lewą stronę, jak patrzeć od tyłu
Wykonałem zabiegi:
- Umyłem pas mydłem i woda
- Zdystansowałem tyle i przednie koło pasowe (podkładki 0.3mm), aby pas nie przylegał do lewej strony kół
- Fazowałem krawędzie kół pasowych, aby nie były ostre
- Naprężenie 1,5cm przykładając siłę około 5kg na środek pasa
Po tych zabiegach poprawiło się znacząco (znikło terkotanie), jednakże nie usunąłem całkowicie. Ogólnie słychać pracę pasa, jednakże można się komfortowo poruszać. Ważny jest napięcie tylnych amortyzatorów - jeśli będzie za miękko, to tyle koło dość mocno podnosi się, co dość mocno napina się pas - polecam tutaj pewną rozwagę przy ustawieniu napięcia pasa oraz amortyzatorów
Podnosiłem motocykl na pasach i sprawdzałem jego osiowość, stan napięcie itp. Zauważyłem, że pas ucieka w lewą stronę, jak patrzeć od tyłu
Wykonałem zabiegi:
- Umyłem pas mydłem i woda
- Zdystansowałem tyle i przednie koło pasowe (podkładki 0.3mm), aby pas nie przylegał do lewej strony kół
- Fazowałem krawędzie kół pasowych, aby nie były ostre
- Naprężenie 1,5cm przykładając siłę około 5kg na środek pasa
Po tych zabiegach poprawiło się znacząco (znikło terkotanie), jednakże nie usunąłem całkowicie. Ogólnie słychać pracę pasa, jednakże można się komfortowo poruszać. Ważny jest napięcie tylnych amortyzatorów - jeśli będzie za miękko, to tyle koło dość mocno podnosi się, co dość mocno napina się pas - polecam tutaj pewną rozwagę przy ustawieniu napięcia pasa oraz amortyzatorów
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- IRON (48)
- Ksiezyc (56)
- Mateusz 1986 (39)
- Zielony (33)
- damian44_44 (40)
- darecki04 (35)
- tomekromek (42)