Strona 1 z 1

Mocno zalewa silnik paliwem! - VN1500A

: śr wrz 10, 2025
autor: reactor
Witam Panowie i ewentualnie Panie...

Wyświadczam koledze przysługę i zabrałem się za jego motocykl Kawasaki VN1500A z roku 1986-1988 (nie jestem pewien), Motocykl kiedyś zakupił za grosze od kogoś, u kogo stał kilka lat, gdyż był niesprawny, a u niego co najmniej rok czekał na serwis. W sumie mógł stać 5lat. Motocykl udało się z biedą odpalić, ale na zewnętrznym zbiorniku z kranikiem przez który puściłem małą stałą dawkę paliwa (fabryczny zbiornik obecnie nie nadaje się do użytku - całkowicie skorodowany wewnątrz). Tak wiec gaźnik/pompa nie mogła podać więcej paliwa niż sam to ustaliłem. Motocykl pracował w miarę równo na tej prowizorce, tak wiec jest nadzieja dla tego motocykla. Problem pojawia się jednak gdy otworzyłem całkowicie kranik, tak jak, by to było normalnie z baku. Wtedy silnik zaczęło zalewać i zgasł. Dalsze próby odpalenia skutkowały szybkim znikaniem paliwa dosłownie w oczach! - 0,5L zjadł w minutę albo i mniej. Paliwo prawdopodobnie zostało przepchane przez cylindry do skrzyni korbowej, gdyż nie ma po nim śladu nigdzie, a olej śmierdzi paliwem. Silnik będąc zimy odpalam na pełnym otwarciu ssania (dźwignia wyciągnięta do oporu).

Gaźnik... Zakupiłem zestaw serwisowy, w którym były praktycznie wszystkie elementy nowe i wymieniłem (dysze, uszczelniacze, oringi iglice, Air-Cut, zaworki komory pływakowej itp). Membrany iglic są w bardzo dobrym stanie - nie wymieniałem ich. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że powodem tej sytuacji są źle ustawione pływaki (gaźnik przed mną ktoś ewidentnie rozbierał). I tu się teraz pojawia moje pytanie do was... Jak to sprawdzić? Czy da się to jakoś sprawdzić bez demontażu gaźnika? Czy jeszcze coś może być powodem zalewania silnika? (śruby mieszanki wykręcone na 1,5 obrotu - w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara). Jak ewentualnie to ustawić mając gaźnik na stole roboczym? Jest gdzieś o tym może jakiś filmik/instrukcja czy coś? Poproszę o jakąś pomoc z tym, bo ogólnie wyjęcie i włożenie tego gaźnika to jest jakaś masakra! Dodam, że zaworki w komorze pływakowej ogólnie są szczelne! Przed montażem gaźnika obróciłem go do góry nogami co spowodowało zamknięcie zaworków i dmuchałem w przewód paliwowy - Nie było szans przepchać powietrze, a przy normalnej pracy paliwo w komorze pływakowej jeszcze lekko dociska te zaworki.

Re: Mocno zalewa silnik paliwem! - VN1500A

: pt wrz 12, 2025
autor: marian07
Wymieniając "bebechy gaźnika" zawsze należy sprawdzić - skorygować poziom paliwa (położenie pływaka). Po prostu mamy temat w ręku. A jak jeszcze wymieniałeś zaworek "pływakowy" i tej czynności nie było; gaźnik złożony i zamontowany w motocyklu - no to nauka dla wszystkich czytających: tak się nie robi.

Re: Mocno zalewa silnik paliwem! - VN1500A

: sob wrz 13, 2025
autor: Whiteroman
Przychodzi mi na myśl prozaiczna przyczyna - utopione pływaki. Sprawdzałeś szczelność pływaków?