Ładowani Vulcan 750

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Ładowani Vulcan 750

Post autor: Marting » śr sty 28, 2015

Witam, jestem nowy szczęśliwym posiadaczem Kawasaki Vulcan VN750 z 89r. Mam problem z ładowaniem akumulatora, po podłączeniu miernika na wolnych obrotach pokazuje 12,20V po przygazowaniu rośnie do 12,55V. Akumulator jest słaby czy ma to jakiś wpływ? Proszę o podpowiedź od czego zacząć. Z góry dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 210
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » śr sty 28, 2015

Witaj
Nie widziałem Cię w Powitalni?
Jesteśmy sąsiadami i jak chcesz to podjadę do ciebie oblukać problem ale nie masz ładowania bo po "przygazowaniu" powinno być co najmniej 14v po uruchomieniu motonga bo aku pusty
Jak co to pisz na priv lub na forum
Pozdrawiam
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » czw sty 29, 2015

Witam,
Dzięki za odpowiedź. Właśnie przed chwilą się "przywitałem" ( mam jeszcze trochę problemów po poruszaniu się na forum) spróbuję jeszcze dokładnie pomierzyć wszystkie możliwe punkty i odezwę się z chęcią skorzystam z pomocy. Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 685
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » czw sty 29, 2015

Nie chcę być złą wróżką ale czeka Cię wyjmowanie silnika i wymiana STATORA :(
Bardzo przykra sprawa, jest to najczęstsza usterka w tym modelu, zresztą jestem na etapie wyciągania silnika i takiej wymiany i wież mi że nie jestem zadowolony z tego powodu :)
Jeżeli sam będziesz robił to koszt naprawy następujący
Uszczelka ćwiartki 41 zł
Oring dekla uszczelka 44 zł
Oring wałka zmiany biegów 17 zł koniecznie wymienić
STATOR 450 zł - nie polecam przewijanego jeżeli moto będzie jeździł u Ciebie, u Zeusa dotniesz w tych pieniądzach bardzo porządny zamiennik.
Jeżeli chciałbyś orginał to kosztuje w Kawasaki 1850 zł ;) ale czad :D

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 666
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » czw sty 29, 2015

Tiszo, musisz człowieka od razu straszyć? Wyjmowanie silnika w 750 to czysta rpzyjemność ;) 6 razy to już rozbiłem :rotfl22:

Marting, Poszukaj tu gdzie wrzuciłes swój temat innych wątków dotyczących problemów z ładowaniem, jest ich sporo bo to faktycznie najczęstrsza przypadłość 750ek. Znajdziesz w nich dużo informacji co gdzie i jak sprawdzić i jak to naprawić. W razie czego służymy pomocą :ok: Jakbyś ptozebował serwisówke to daj znać.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » czw sty 29, 2015

Dzięki Panowie za zainteresowanie :) Trochę już czytałem na ten temat ale jeszcze się łudzę że nie będę musiał od razu taką poważną naprawę wykonywać :). Ale cóż i taki urok. Ale nie żałuje bo sprzęt jest naprawdę fajny. Zaczynam dopiero przygodę z motorem więc chrzest musi być.
Pozdrawiam

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » pt sty 30, 2015

Panowie mam prośbę odnośnie instrukcji jak wyjąć silnik żeby wymienić alternator. Bo chyba się bez tego nie obędzie> :pada:

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 666
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob sty 31, 2015

Wysłałem Ci na PW skąd możesz ściągnąć serwisówkę :ok:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » ndz lut 01, 2015

Dzięki za pomoc. Odezwę się jak zacznę grzebać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 685
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt lut 03, 2015

No cóż Rudy czy on musi mieć lepiej od nas :D
Mój pierwszy VN750 i na dzień dobry wyjmowanie silnika, cóż to był za chrzest dla kogoś co tylko motorynkę rozebrał i nawet jej nie poskładał :hah: :hah: :hah: :hah

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » wt lut 03, 2015

Dam radę jakoś to ogarnę :clap: trzeba najpierw się napracować żeby potem cieszyć się jazdą. Czekam tylko aż trochę zrobi się cieplej i nurkuję do garażu. Servisówka ściągnięta i do boju. :yeee: :wall:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 685
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt lut 03, 2015

Powodzenia, naprawdę VN może jest uparty ale jest dobrze rozwiązany, wszystko jest czarno na białym, nic nie pomylisz, wszystkie wtyki są inne i pasują w swoje miejsca.
Wez sobie tylko do serca moje uwagi co do części, możesz pominąć oring który można wymienić w razie czego już na mot a, 44 złocisze zostanie w kieszeni na płyn do chłodnicy :)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 666
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » wt lut 03, 2015

Nurkuj do garażu już teraz bo jak się zrobi cieplej to będziesz chciał jeździć a nie dłubać
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » pn lut 09, 2015

Cześć Panowie.
Zamówiłem już alternator 430zł u nas w miasteczku znalazłem fajny sklepik z częściami. W środę zabieram się do roboty. Chęci jest całe mnóstwo więc do dzieła. Poinformuję jak coś zdziałam. Posłucham rad doświadczonych kolegów bo potem ciepło przyjdzie a ja będę siedział w garażu zamiast śmigać.
Pozdrawiam :pada:

Marting
Posty: 8
Rejestracja: pt sty 23, 2015
Miejscowość: Racibórz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Marting » pt mar 20, 2015

Witam,
jestem już po wymianie alternatora i regulatora i ... nic. Ładowanie było jeden dzień i znikło. Nie wiem czy to normalna sprawa ale po odkręceniu akumulatora moto gaśnie. A po podłączeniu go z powrotem miernik na wysokich obrotach pokazuje 12,35V max. Prośba do was jak mogę jeszcze sprawdzić sam alternator bez wyjmowania czy jest sprawny i czy regulator jest sprawny. Trochę mnie to przerasta bo niby prosty instalacja a kłopotów cała masa. Mam wrażenie że instalacja też jest jakaś nie pewna może prąd po drodze do akumulatora się tracić. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam :pedzi:

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 329
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pt mar 20, 2015

Aktualnie zmagam z brakiem ładowania, tyle że w VN 900.
Bardzo pomogła mi serwisówka.
Nie wiem na ile dane VN900 można odnieść do VN750, ale to pewnie będziesz w stanie sprawdzić.

Więc po kolei.
Na wtyku do regulatora są trzy białe przewody, są to przewody bezpośrednio ze statora.
Są trzy uzwojenia, więc należy zmierzyć napięcia w trzech kombinacjach
Należy odłaczyć wtyk od regulatora, odpalić maszynę, ustawić miernik na napięcie zmienne (AC).
Przy 3000 obrotów napięcie powinno być 54V lub wyższe

Należy też zmierzyć rezystancję uzwojeń statora.
Wartości prawidłowe to 0,11 - 0,17 Ohm dla każdego uzwojenia.

Wartości inne od podanych świadczą o uszkodzeniu (tak właśnie jest u mnie)

Jeżeli wszystko jest OK, to należy zmierzyć napięcie ładowania.
W tym celu mierzymy napięcie stałe (DC) na zaciskach akumulatora
Na uruchomionym silniku wartości powinny być w granicach 14,2 - 15,2 , w zależności od obrotów silnika.
Jeżeli napięcie jest niższe lub wyższe może to wskazywać na uszkodzenie regulatora.
Oczywiście pod warunkiem, że sprawdziliśmy już alternator i instalację.

To tyle.
I jeszcze raz podkreślam, że dotyczy to VN 900, ale wartości dla VN 750 można pewnie gdzieś znaleźć.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 666
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pt mar 20, 2015

Przejrzyj dokładnie serwisówkę, w rozdziale o układzie elektrycznym masz opisane co i jak.
Zacznij od najprostszych rzeczy. Jeżeli kupiłeś nowy regulator i altek to nowe są na 99% ok więc musisz szukać gdzie indziej.
Na początek masa - sprawdź wszystkie końcówki które idą do ramy, najlepiej je odkręć przetrzyj drobniutkim papierem ściernym, odtłuść i przykręć.
Po drugie sam akumulator - bez niego motor działać nie będzie więc nie dziw się że gaśnie jak go odepniesz; jeśli masz dojście do innego aku od 750ki to podepnij i sprawdź na innym akumulatorze; ostatnio z Tiszem robiliśmy motor jego znajomego, posprawdzaliśmy wszystko i w końcu okazało się żę aku miało zwarcie, pokazywał że jest naładowany, mimo to motor nie odpalał a miernik wskazywał ładowanie ok 12,4V, założyliśmy inny sprawny i działało.
Po trzecie ładowanie - spróbuj wtyknąć końcówki miernika w kable od altka przy włączonym silniku (wsuń pod kołnierze izolacyjne), na każdej parze powinno być ok 80V (prąd zmienny).
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 69
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » ndz mar 22, 2015

Rudy jak zawsze dobrze radzi . U mnie jak padło ładowanie byłem przerażony że znowu altek , okazało się że regulator miał słabe masowanie . Wyczyściłem wszystko ale wolałem nie ryzykować i podłączyłem extra( stosownie grubym kablem) masę od regulatora do aku i działa jak należy :)
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Bercik
Posty: 1
Rejestracja: czw lis 01, 2018
Miejscowość: Pielgrzymowice
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: Bercik » pt lis 02, 2018

Witam wszystkich .Jestem nowym posiadaczem Kawasaki VN 750 Twin r.89.Niestety mam już problemy z akumulatorem tu dzież z ładowaniem.Kawa jak jest zimna to pali na dotyk a jak się nagrzeje to zonk trzeba odstać aż ostygnie.Mimo wszystko akumulator strasznie słabo kręci ,w czasie rozruchu napięcie na aku spada do 8V.Mam już zamówiony nowy ale sprawdzałem ładowanie na klemach akumulatora po odpaleniu silnika na mierniku wskazuje 16,4V a przy obrotach ok.4000 nawet 17,8V.Czy to jest wina regulatora czy moje pomiary są do bani.

Rav
Posty: 833
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » sob lis 03, 2018

Ladowanie i regulator do slabe punkty 3/4l, gdy miale 750, napiecie na klemach podczas pracy silnika wynosilo ok 14V,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą