Filtr stożkowy vn800

Awatar użytkownika
kat
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 03, 2012
Miejscowość: nowa ruda
Motocykl: kawasaki vn15
VROC: 0

Filtr stożkowy vn800

Post autor: kat » wt cze 02, 2020

Witam kumpel kupił filtr stożkowy do Vulcan clasica 800 na gaźniku i ma problem gumowymi wężami które idą do oryginalnej puszki ,może ktoś zmieniał i wie co z nimi zrobić, bo w stożku nie ma miejsca na podączenie

Awatar użytkownika
artix
Posty: 526
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN1600Mean Streak
VROC: 38561

Re: Filtr stożkowy vn800

Post autor: artix » wt cze 02, 2020

Niestety nie pomogę, bo mam alergię na te wynalazki :D. Fabryka projektuje filtr, oblicza przepływy, podciśnienia, odmy itp. wszystko musi się z grywać z gaźnikiem czy wtryskiem, silnik musi być właściwie odpowietrzany. Z niewiadomego powodu, użytkownicy kupują wynalazki z gąbkowymi lub temu podobnymi filtrami zmywalnymi i zaczynają się problemy ze strojeniem silnika. Może to nie będzie miało wpływu na spalanie czy płynną pracę silnika w określonych wartościach...może, ale zwyczajnie nie rozumiem po co sobie komplikować życie. Co z robić z wężem od odmy, z podciśnieniem gaźnika czy odstojnikiem? Na odmę czy na podciśnienie, zakłada się chyba mały filterek dołączony do zestawu, reszta do zaślepienia? Instrukcja tego ustrojstwa powinna wyjaśniać co z tym fantem zrobić. Zupełnie niezłośliwie, po prostu nie ogarniam tych dziwactw. Powodzenia dla kolegi.

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 63
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Re: Filtr stożkowy vn800

Post autor: robkas » śr cze 03, 2020

Z odmą tak jak napisał kolega wyżej, czyli wystarczy dodatkowy mały filterek, albo jakiś mały zbiorniczek gdzie będą się zbierać opary oleju. Jeśli chodzi o przewody powietrzne idące z filtra do głowic, to służą one głównie ekologi czyli dopalaniu niespalonych resztek już w układzie wydechowym i nie mają raczej wpływu na pracę samego silnika ponieważ powietrze nimi doprowadzane jest już za zaworami wydechowym. Ja mam akurat VN900 , lecz myślę że konstrukcja tego wygląda podobnie. Mam akcesoryjne wydechy, więc już nie mam występujących w oryginale katalizatorów. Bardzo wkurzała mnie głośna praca elektrozaworu sterującego tym przepłukiwaniem dodatkowego powietrza do wydechu, wiec go wywaliłem, zakładając w to miejsce zwykły trójnik. Efekt taki że po zamknięciu są fajne strzały przy zamykaniu manetki. Potem zrobiłem jeszcze doświadczenie z całkowitym zaślepieniem tego przewodu powietrznego wychodzącego z filtra. Po zaślepieniu nie strzela w tłumik przy gwałtownym zamknięciu manetki czy zjeździe z góry na biegu, a bez gazu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą