VN900 - opony

Awatar użytkownika
RomanVN
Posty: 1662
Rejestracja: ndz wrz 04, 2011
Miejscowość: Warszawa & Konstancin Jez.
Motocykl: Honda
VROC: 0

Post autor: RomanVN » śr maja 10, 2017

dobre :ok:

Borowito
Posty: 2
Rejestracja: śr sie 26, 2015
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: VN900
VROC: 0

Post autor: Borowito » pn paź 09, 2017

Witajcie
Co sądzicie o takich oponach?
Przód:pona chopper/cruiser BRIDGESTONE 130/90-16 (67H) TL EXEDRA MAX Przód Diagonalna
tył: pona chopper/cruiser BRIDGESTONE 180/70-15 (76H) TL EXEDRA MAX Tył Diagonalna

Awatar użytkownika
Kozula
Posty: 28
Rejestracja: pn cze 20, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Classic
VROC: 34445

Post autor: Kozula » wt paź 10, 2017

Zalozylem takie Bridgestony na początku sezonu 2017 - za rada Huberta z motogumy.pl - i nie zaluje jak dotad ;) Bardzo fajnie trzymają na suchym (po mokrym nie jezdze, to nie wiem ;o), sa ciche. W garażu podziemnym mam bardzo gladka posadzke, pokryta wciąż warstewka kurzu - fabryczne Dunlopy wpadaly na tym w poślizg, te radza sobie dużo lepiej...jednym słowem - polecam :yeee:
Ostatnio zmieniony wt paź 10, 2017 przez Kozula, łącznie zmieniany 1 raz.
VROC #34445

Duch

Post autor: Duch » wt paź 10, 2017

też polecam briczstołny :P założyłem w czerwcu trzymają sie i na suchym i na mokrym

Sebkn
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 26, 2016
Miejscowość: Knurów
Motocykl: VN 900 CUSTOM
VROC: 0

Post autor: Sebkn » wt sty 09, 2018

Witan. Zakładał ktoś może 200 na tył. Jakie sa odczucia i czy warto?

Awatar użytkownika
Zikanen
Posty: 16
Rejestracja: pn cze 19, 2017
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Vulcan 900 Custom
VROC: 0

Post autor: Zikanen » śr sty 10, 2018

Sebkn pisze:Witan. Zakładał ktoś może 200 na tył. Jakie sa odczucia i czy warto?
200 to pikuś, za wielką wodą montują 210 bez przeróbek motonga.
230 wymaga już kilku cięć plastikowego wypełnienia błotnika i odsunięcia osłony pasa -> LINK z fotorelacją :yeee:

Sebkn
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 26, 2016
Miejscowość: Knurów
Motocykl: VN 900 CUSTOM
VROC: 0

Post autor: Sebkn » sob sty 13, 2018

Spoko. Dzięki za podpowiedź. Spróbuje bez przeróbek :butelka: :piwo:

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob sty 13, 2018

200 wchodzi bez żadnych przeróbek. czekam az sie moja tylna skonczy i tez zakładam 200

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » sob sty 13, 2018

Panowie: co szerszego wejdzie na przód do classica? 140? 150?
VN900>VN2000

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » ndz sty 14, 2018

a po ci szersza z przodu? żeby sie ciężej kreciło?

jezdziłem cutomem, tam opona 80, skreca sie jak rowerem. moim zdaniem przód jest ok. a tył zmienie na 200 tylko dla efektu wizualnego ;-)

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn lut 12, 2018

Dętkowe czy bezdętkowe, oto jest pytanie.
Serwisówka mówi, że bezdętkowe.
W tej chwili mam dętkowe Dunlopy

Na "hAmerykańskim" forum wyczytałem, że montuje się bezdętkowe z dętkami

Dlaczego komplikuje się prostą rzecz ?

:wall:
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » pn lut 12, 2018

W manualu może jest napisane tubeless, ale dalej jak się wczytasz, to jednak dętki są:) (mi się zawsze wydawało, że jak są szprychy, to dętka musi być)

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » wt lut 13, 2018

PPV pisze:...mi się zawsze wydawało, że jak są szprychy, to dętka musi być)
niekoniecznie ... chodzi o budowe felgi. np GeSy mają bezdentkowe mimo szprych , tak jak wiekszosc Moto Guzzi ...
po prostu szprychy mocowane są do "dodatkowego" rantu na feldze a nie "centralnie" do felgi jak w rowerze :)

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt lut 13, 2018

Dętki są, znaczy tak myślę.
Świadczy o tym chociażby katalog części:

Obrazek

Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » śr lut 14, 2018

ciecio pisze:Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.
pewnie chodzi o to ze jeśli musisz montować dętki ze wzg. na budowę felgi , to masz większy wybór opon bezdętkowych.
tylko ze nie w każdą bezdętkową można montować dętke. zazwyczaj opony do tego i tego
są oznaczana TT/TL. i nie chodzi do konca o budowę rantu tylko o "wyścierłanie" wnętrza opony.

Awatar użytkownika
Sylwester
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 26, 2017
Miejscowość: Opole
Motocykl: VN 1700 Nomad '12, był VN900 Classic LT '09
VROC: 0

Post autor: Sylwester » pt lut 23, 2018

Panowie, podsumowując. Pomóżcie świeżakowi. Będę wymieniał opony przód i tył. Mam jeszcze oryginały Dunlop D404F TT, czyli dętkowe. Chce założyć takie coś jak ma Przemo. Bridgestony g721 i g722 biały pas.Tez opisane jako dętkowe.
No i teraz naiwne pytanie Czy wymieniać też dętki przy tej okazji? Bo chyba w TT jakąś była dętka. Czy dawać nowe. Ale jakie? Ostatnio co wymieniłem to w rowerze dziecka stąd to naiwne pytanie.

Awatar użytkownika
Sylwester
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 26, 2017
Miejscowość: Opole
Motocykl: VN 1700 Nomad '12, był VN900 Classic LT '09
VROC: 0

Post autor: Sylwester » wt lut 27, 2018

Z dętką czy bez dętki. Napiszę prosto i jasno, żeby takie lajkoniki jak ja w tym temacie wiedziały co jest co.
Poza forum, dwóch forumowiczów wytłumaczyło mi co i jak.
Zasada 1 - koło szprychowe - zawsze dętka - (nawet jeżeli opona bezdętkowa), dlaczego dętka?, bo rant opony i felgi się uszczelni ale istnieje ryzyko ujścia powietrza przez nyple szprych
Zasada 2 - koło całe (lane) - opona bezdętkowa + zawór.

Chyba nic nie pomyliłem z przekazanej mi wiedzy.

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » wt lut 27, 2018

Gdzieś na tym forum czytałem ciekawy opis przeróbki koła dętkowego na bezdętkowe. Polega to na nałożeniu dwóch warstw silikonu, nałożonych na felgę pod fartuch ochronny oraz montażu zaworu bezdętkowego.

Awatar użytkownika
Jacek_VN
Posty: 2613
Rejestracja: wt maja 29, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900

Post autor: Jacek_VN » ndz mar 11, 2018

Sylwester, pytałeś jeszcze czy wymieniać dętki. Ja u siebie jak wymieniam opony na nowe to też wymieniam dętki na nowe ale to tak moja zasada.
Jacek_VN

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » ndz mar 11, 2018

robkas pisze:Gdzieś na tym forum czytałem ciekawy opis przeróbki koła dętkowego na bezdętkowe. Polega to na nałożeniu dwóch warstw silikonu, nałożonych na felgę pod fartuch ochronny oraz montażu zaworu bezdętkowego.
ciekawe ... ciekawe czy ktoś kto proponuje takie cuda policzył z jaką siłą ośrodkowa na silikon działa prędkość np 120km/h i co się stanie jak się oderwie (a oderwie się prędzej czy poźniej) i momentalnie przy tej prędkości zejdzie ciśnienie z koła.
(gdyby silikon był dociskany przez siłe odśrodkową to bym zaryzykował, ale jest odwrotnie)
pozdr!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą