VN900 - opony
- Kozula
- Posty: 28
- Rejestracja: pn cze 20, 2011
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN900 Classic
- VROC: 34445
Zalozylem takie Bridgestony na początku sezonu 2017 - za rada Huberta z motogumy.pl - i nie zaluje jak dotad Bardzo fajnie trzymają na suchym (po mokrym nie jezdze, to nie wiem ;o), sa ciche. W garażu podziemnym mam bardzo gladka posadzke, pokryta wciąż warstewka kurzu - fabryczne Dunlopy wpadaly na tym w poślizg, te radza sobie dużo lepiej...jednym słowem - polecam
Ostatnio zmieniony wt paź 10, 2017 przez Kozula, łącznie zmieniany 1 raz.
VROC #34445
- Zikanen
- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 19, 2017
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Vulcan 900 Custom
- VROC: 0
200 to pikuś, za wielką wodą montują 210 bez przeróbek motonga.Sebkn pisze:Witan. Zakładał ktoś może 200 na tył. Jakie sa odczucia i czy warto?
230 wymaga już kilku cięć plastikowego wypełnienia błotnika i odsunięcia osłony pasa -> LINK z fotorelacją
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Dętkowe czy bezdętkowe, oto jest pytanie.
Serwisówka mówi, że bezdętkowe.
W tej chwili mam dętkowe Dunlopy
Na "hAmerykańskim" forum wyczytałem, że montuje się bezdętkowe z dętkami
Dlaczego komplikuje się prostą rzecz ?
Serwisówka mówi, że bezdętkowe.
W tej chwili mam dętkowe Dunlopy
Na "hAmerykańskim" forum wyczytałem, że montuje się bezdętkowe z dętkami
Dlaczego komplikuje się prostą rzecz ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Dętki są, znaczy tak myślę.
Świadczy o tym chociażby katalog części:
Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.
Świadczy o tym chociażby katalog części:
Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
pewnie chodzi o to ze jeśli musisz montować dętki ze wzg. na budowę felgi , to masz większy wybór opon bezdętkowych.ciecio pisze:Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.
tylko ze nie w każdą bezdętkową można montować dętke. zazwyczaj opony do tego i tego
są oznaczana TT/TL. i nie chodzi do konca o budowę rantu tylko o "wyścierłanie" wnętrza opony.
- Sylwester
- Posty: 103
- Rejestracja: śr kwie 26, 2017
- Miejscowość: Opole
- Motocykl: VN 1700 Nomad '12, był VN900 Classic LT '09
- VROC: 0
Panowie, podsumowując. Pomóżcie świeżakowi. Będę wymieniał opony przód i tył. Mam jeszcze oryginały Dunlop D404F TT, czyli dętkowe. Chce założyć takie coś jak ma Przemo. Bridgestony g721 i g722 biały pas.Tez opisane jako dętkowe.
No i teraz naiwne pytanie Czy wymieniać też dętki przy tej okazji? Bo chyba w TT jakąś była dętka. Czy dawać nowe. Ale jakie? Ostatnio co wymieniłem to w rowerze dziecka stąd to naiwne pytanie.
No i teraz naiwne pytanie Czy wymieniać też dętki przy tej okazji? Bo chyba w TT jakąś była dętka. Czy dawać nowe. Ale jakie? Ostatnio co wymieniłem to w rowerze dziecka stąd to naiwne pytanie.
- Sylwester
- Posty: 103
- Rejestracja: śr kwie 26, 2017
- Miejscowość: Opole
- Motocykl: VN 1700 Nomad '12, był VN900 Classic LT '09
- VROC: 0
Z dętką czy bez dętki. Napiszę prosto i jasno, żeby takie lajkoniki jak ja w tym temacie wiedziały co jest co.
Poza forum, dwóch forumowiczów wytłumaczyło mi co i jak.
Zasada 1 - koło szprychowe - zawsze dętka - (nawet jeżeli opona bezdętkowa), dlaczego dętka?, bo rant opony i felgi się uszczelni ale istnieje ryzyko ujścia powietrza przez nyple szprych
Zasada 2 - koło całe (lane) - opona bezdętkowa + zawór.
Chyba nic nie pomyliłem z przekazanej mi wiedzy.
Poza forum, dwóch forumowiczów wytłumaczyło mi co i jak.
Zasada 1 - koło szprychowe - zawsze dętka - (nawet jeżeli opona bezdętkowa), dlaczego dętka?, bo rant opony i felgi się uszczelni ale istnieje ryzyko ujścia powietrza przez nyple szprych
Zasada 2 - koło całe (lane) - opona bezdętkowa + zawór.
Chyba nic nie pomyliłem z przekazanej mi wiedzy.
ciekawe ... ciekawe czy ktoś kto proponuje takie cuda policzył z jaką siłą ośrodkowa na silikon działa prędkość np 120km/h i co się stanie jak się oderwie (a oderwie się prędzej czy poźniej) i momentalnie przy tej prędkości zejdzie ciśnienie z koła.robkas pisze:Gdzieś na tym forum czytałem ciekawy opis przeróbki koła dętkowego na bezdętkowe. Polega to na nałożeniu dwóch warstw silikonu, nałożonych na felgę pod fartuch ochronny oraz montażu zaworu bezdętkowego.
(gdyby silikon był dociskany przez siłe odśrodkową to bym zaryzykował, ale jest odwrotnie)
pozdr!