Rozwiercenie tłumika, dziurki

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Rozwiercenie tłumika, dziurki

Post autor: Gabriel » pn sie 08, 2011

Witam, jak to jest z rozwierceniem tłumika w moto jak moje czyli VN-15. Na nowe głośne mnie nie stać w końcu to sporo kasy. Fabryczne są jednak za ciche. Co można zrobić aby było mnie najpierw słychać potem widać :D oczywiście niewielkim wkładem finansowym. Ktoś tam kiedyś jakieś po dwie dziurki wywiercił, ale jeżeli chodzi o gang nie am chyba wpływu.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
mieso1972
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 22, 2010
Miejscowość: Isle of Wight , UK
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: mieso1972 » pn sie 08, 2011

Tematy podobne już były na forum więc musisz tylko poszukać

SzpakuBaku
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010
Miejscowość: stad
Motocykl: VN750
VROC: 0

Post autor: SzpakuBaku » pn sie 08, 2011

ja w swojej vn 750 mam po dwie dziury na wydechu od spodu - ale ponoc to slabo zglasnia, ale najbardziej co sprawialo ze moje moto slychac 2 a nawet 3 ulice dalej byly wstawione przelotki (brak tlumika centralnego i polaczenie bezposrednio kolektora z wydechem). ale szczerze jak dla mnie to o wiele wiele za glosno, po malej trasie baniak mnie bolal jak oszalaly. moto kupilem juz z taka przeroba i wrocielem do orygianalu. no ale co kto lubi :)

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » pn sie 08, 2011

Witam! Ja dzisiaj powalczyłem z tłumikami.. :cenzura: gość od którego kupiłem sprzęt powiercił w koło otwory ale stwierdziłem że pójdę krok dalej i udało mi się wyciągnąć te rurki wewnętrzne! Ale ostrzegam łatwo nie poszły trzeba obwiercić w koło bo wewnątrz ta rurka jest szersza i jej nie wyciągniesz. Miłej zabawy

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn sie 08, 2011

Ja dziś dołożę ze 3 dziurki zobaczymy co będzie. Mam akurat takie wiertło 60cm długie więc do samego końca dojdzie :mrgrin:
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » pn sie 08, 2011

Można kombinować jak ktoś lubi głośno, ale nigdy nic nie da efektu jakichś firmowych wydechów, czasami lepiej wstawić kawał rury z kwasówki zamiast wydechu i jest lepszy efekt niż wypruwanie oryginalnych. Znajomy kiedyś kombinował w Shadow i do wewnątrz rury wstawiał taką końcówkę wydechu samochodowego, ozdobną taką niby basową, dźwięk był o niebo lepszy niż z wyprutego wydechu, ale tam jest kawał rury i jest gdzie to upchać.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Mairon
Posty: 49
Rejestracja: wt cze 21, 2011
Miejscowość: Jasło
Motocykl: Vulcan 900 Classic LT
VROC: 35374

Post autor: Mairon » pn sie 08, 2011

Witam. Ale panowie. Ja nie znam sie zbyt wiele na silnikach ale słyszalem ze załozenie jak wy to mówicie "kawałka rury" zamiast tłumika nie jest takie proste wiąże sie to ze zmiana jakich dysz bo nie zrobienie tego grozi uszkodzenie m zaworów. Jak pisałem wczesniej nie znam tematu dokładnie tylko słyszałem taka informacje. Jeśli ktos zna temat dogłebnie byłbym wdzieczny za info w tej kwestii. Byc może to zupełnie nie prawda o czym napisalem. Ale warto sprawdzic. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » pn sie 08, 2011

To jak to robią panowie z np z OCC że im kawał rury wystarcza jako tłumik? :P

Mi się wydaje że chodzi o regulację mieszanki.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
Pees
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Ruda Wielka
Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
VROC: 0

Post autor: Pees » wt sie 09, 2011

Mairon pisze:[...] słyszalem ze załozenie jak wy to mówicie "kawałka rury" zamiast tłumika nie jest takie proste wiąże sie to ze zmiana jakich dysz bo nie zrobienie tego grozi uszkodzenie m zaworów. [...]
Na pewno trzeba się liczyć z pogorszeniem warunków pracy silnika. Sekwencja: ssanie, sprężanie, praca wydech pociąga za sobą turbulencje zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym dlatego tuning silników pod kątem mocy to takie strojenie filtra powietrza, kolektora ssącego, wydechowego i tłumików, żeby te turbulencje były jak najmniesze. Wtedy najmniejszym ciśnieniom będą też poddane zawory, co pisze Mairon, bo przeplyw: powietrze, mieszanka, wybuch, spaliny będzie na tyle wygładzony, na ile się da.

Z tego powodu lepsze będą tłumiki akcesoryjne od zwykłego kawałka rury. Można wierzyć, że ktoś zadał sobie trochę trudu strojąc je z silnikiem i poprawił akustykę nie pogarszając warunków pracy silnika.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt sie 09, 2011

Mam pytanko czy jest ktoś w posiadaniu przekroju tłumika od motocykla. Jak to technicznie wygląda?

Zastanawiam się co lepiej rozwiercić. czy dziurki na końcu czy sam wkład od środka?
Motorek jaki mam VN-15SE

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt sie 09, 2011

Siemanko! jak pisałem wyżej ja wybebeszyłem środek a były powiercone dziurki po zewnątrz(efekt mierny) teraz jest dużo lepiej .Aaa na te dziurki ma mi gość pospawać nakładkę z nierdzewki i będzie git! A tak wogóle to powiem szczerze według mnie dużo lepiej wygląda wyjęty środek jak powiercone dziury?! No ale to kwestia gustu.Pozdrawiam!

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt sie 09, 2011

Witam, więc jestem po zabiegu wiercenia, a przy okazji naprawiłem moto :antlers:
Więc biore wiertarke z zaczynam od tłumika prawgo. Dwie dziurki już były wię dowierciłem trzcią. Ide na drugą strone moto świce i ku mojemu zdziwieniu dziurek nie widzę. No to do roboty wywierciłem trzy dziurki. Jakie było moje zdziwienie jak motor przestał się trząchać. Opisywane w innym poście wibracje po prostu znikneły.
Motor chodzi ciutke ładniej, bardziej basowo na wolnych.
Najbardziej zadowolony jestem ze znacznego zmniejszenia wibracji.
Szkoda mi pruć oryginalnych tłumików.

Zastanawiam się czy jak rozwiercę te dwa nity to wyjmę tę zaślepkę co wniej wierciłem ?? wyglada jakby ją tylko te nity trzymały.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn sie 22, 2011

Odświeżając temat. Będę potrzebował głośniejszych(głośnych) tłumików do mojego motorka. Jak to zrobić najlepiej. Oryginały chcę zostawić tak jak są na długie trasy. Potrzebuje czegoś głośnego jak będę wracał, to żeby żona 5 minut wcześniej mnie słyszała i grzała obiad :)
Tak więc co będzie lepsze. Kupić oryginał (graniczy z cudem) i rozwiercić, wydłubać, kombinować. Czy kupić rury powyginać, czy markowy tłumik za wielką kasę?

Wiem z rozwierceniem mogą być różne efekty.
Rura jak rura strasznie głośno chyba nawet za głośno :)
Oryginał często możliwość modyfikowania dźwięku.

Trzecia opcja to kupić uniwersalne, odciąć oryginały za kolankami na prostej. Uniwersalne i oryginały zrobić na obejmy i byłaby możliwość szybkiej zmiany?
Motorek jaki mam VN-15SE

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pn sie 22, 2011

ja mam druga puchę i się zastanawiałem czy jednej nie wybebeszyć i wymieniałbym tylko puchę z głośnej na cichą

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt sie 23, 2011

Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » pt mar 02, 2012

Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt mar 02, 2012

Makus001 pisze:Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Nie wiem co to za model VTN, ale może chodzi ci o Taurera?
Tu masz instrukcję na głośniejsze wydechy. Nie przejmuj się że do 1600. One 1,6 i 1,5 miały te same tłumiki fabrycznie.
http://www.youtube.com/watch?v=3xr85grdXWc
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » pt mar 02, 2012

MUKA pisze:
Makus001 pisze:Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Nie wiem co to za model VTN, ale może chodzi ci o Taurera?
Tu masz instrukcję na głośniejsze wydechy. Nie przejmuj się że do 1600. One 1,6 i 1,5 miały te same tłumiki fabrycznie.
http://www.youtube.com/watch?v=3xr85grdXWc
Przepraszam bardzo , literówka miało być VNT a nie VTN a dokładniej w dowodzie jest
VNT 50 D
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt mar 02, 2012

A czyli masz Classica :ok: to filmik nieaktualny.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » pt mar 02, 2012

No mam classic
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą