Strona 2 z 2

: ndz mar 03, 2013
autor: RobSz
Odświeżę temat bo mam to samo. Może kolega miniak napisze czy sobie z tym problemem poradził?

: ndz mar 03, 2013
autor: januszek
Kolego , te objawy to na 100% koło 1-go biegu . Miałem te same objawy w 1500 i dwa sezony kombinowałem . dyfer - wymiana , tarcze sprzęgła wymiana 2 razy , siłownik sprzęgła - wymiana . Dopiero silnik na stół i koło jedynki ma takie kły na boku do zazębienia z innym trybem - te kły są właśnie przyczyną - podrobione i jak przychodzi duże obciążenie (manetka opór) wyskakują , a popuścisz gaz - wchodzą i stąd szarpanie . Ja wymieniłem obydwa koła i spoko , zrobiłem jeszcze około 9tyś. i moto sprzedałem . Szukając tych zębatek , kupiłem dwa komplety i ten drugi zapasowy mam do dzisiaj - nawet kiedyś ogłaszałem na Forum sprzedaż , jak poszukasz w moich postach to znajdziesz w dziale "sprzedam".
Masz z Mławy 25km - zapraszam - tel.601277707.

: wt mar 05, 2013
autor: Tiszo
Też stawiam na skrzynie, powodem wyszczerbienia zębatki może również być ułamana łapa wodzika, bardo niebezpieczna sprawa. Silnik na stół i do dzieła.

: ndz mar 10, 2013
autor: Erebos
Witam.Ja w swoim vulcanie miałem ten sam problem.Właśnie skończyłem przekladanie silnika z drugiego motocykla bo nie chciało mi się rozpolawiac

: pn mar 11, 2013
autor: Tiszo
Też sposób, ale 1500 ma stosunkowo prosty silnik i po dwóch rozbiórkach muszę powiedzieć że fajna zabaw ponieważ trudno się pomylić, niestety o 750 nie mogę tego powiedzieć bo można wrzodów na żołądku dostać :D

: pn mar 11, 2013
autor: Erebos
Zastanawiam się właśnie czy nie pogrzebać w starym silniku ale to dodatkowe koszta wymiany zużytych czesci no i uszczelek

: sob wrz 20, 2014
autor: Irek1985
januszek pisze:Kolego , te objawy to na 100% koło 1-go biegu . Miałem te same objawy w 1500 i dwa sezony kombinowałem . dyfer - wymiana , tarcze sprzęgła wymiana 2 razy , siłownik sprzęgła - wymiana . Dopiero silnik na stół i koło jedynki ma takie kły na boku do zazębienia z innym trybem - te kły są właśnie przyczyną - podrobione i jak przychodzi duże obciążenie (manetka opór) wyskakują , a popuścisz gaz - wchodzą i stąd szarpanie . Ja wymieniłem obydwa koła i spoko , zrobiłem jeszcze około 9tyś. i moto sprzedałem . Szukając tych zębatek , kupiłem dwa komplety i ten drugi zapasowy mam do dzisiaj - nawet kiedyś ogłaszałem na Forum sprzedaż , jak poszukasz w moich postach to znajdziesz w dziale "sprzedam".
Masz z Mławy 25km - zapraszam - tel.601277707.
podepne sie pod temat. mam te same objawy. Czy moze to byc kwestia regulacji ciegna zmiany biegow ? zauwazylem ze przy wrzucaniu jedynki dzwignia zapiera sie na ramie motocykla. Moze to jest powodem ze niedokladnie wrzuca ta jedynke i ona wyskakuje ? Bo u mnie objaw jest taki ze jak by wyskakiwala i wskakiwala sama

: wt lut 24, 2015
autor: dondahaka
Witam was wszystkich,

I ja również padłem zmorą pierwszego biegu. Dziś zabrałem się za niego, aby przygotować się na sezon. Silnik na stole, zostało tylko odkręcić parę śrub i rozpaławiać. Mam pytanie do obeznanych, gdyż przygodę z vulcanem rozpocząłem w tamtym roku. Gdzie najlepiej (najtaniej) szukać do tego części?

Oczywiście chodzi o komplet wszystkich uszczelek, trybów związanych z pierwszym biegiem. Dodatkowo ciągnie sporo oleju (widać na tłoku świecach) a więc wymienię przy okazji pierścienie, uszczelniacze, sprawdzę łańcuch. Co ewentualnie sprawdzić jeszcze przy tym silniku, gdy już prawie wszystko w pyle?

Pozdrawiam.

: wt lut 24, 2015
autor: sebbb
Smutne jest to, że jak większość jest już po pierwszych przejażdżkach to ty musisz wywalać silnik na stół. Możesz pogadać z Zeusem lub skorzystać z katalogu tego sklepu Jeżeli myślisz o generalce, to z doświadczenia wiem, że to koszt 2000 - 3000 bez robocizny. Drogie te nasze Kaśki w utrzymaniu. Na początek poszukaj skrzyni (najlepiej (czytaj najtaniej) z silnika w którym padły panewki) Powodzenia.katalog z cenami w pl

: wt lis 22, 2016
autor: wueskowicz
na początku witam wszystkich :) od niedawna mam vn-15 i pojawił się problem z pierwszym biegiem, na szczęście zima teraz to można na spokojnie coś zadziałać.
Mam takie pytanie czy do skrzyni uzyskam dostęp bez ściągania cylindrów i wyciągania silnika z ramy? czy trzeba wszystko na stół i po kolei od góry go rozbierać?

: wt lis 22, 2016
autor: Pustelnik
Wyciągnąć z ramy i rozbierać od góry. Nie ma innej możliwości.

: śr lis 23, 2016
autor: wueskowicz
A trzeba do tej rozbiórki jakichs magicznych kluczy po drodze? Czy zwykły ślusarz tokarz może sobie z tym poradzić?

: śr lis 23, 2016
autor: Pustelnik
Nie są potrzebne specjalistyczne narzędzia. To jest prosty silnik. Kup sobie instrukcję serwisową to będzie Ci o wiele łatwiej. Np taką:
http://allegro.pl/kawasaki-vulcan-vn-15 ... 88858.html
Przy okazji wymienisz sobie plastikowe trybo napędu pompy oleju na metalowe (jeśli nie było wymieniane). Warto też wymienić łożysko pompy wody i wirnik pompy wraz z uszczelniaczami. Jak rozbierałem silnik to nie wymieniłem tego łożyska i kilka tysięcy km później musiałem się nieźle napocić by je wymienić bez rozpoławiania silnika.

: czw lis 24, 2016
autor: wueskowicz
no jednak się nad tym poważnie zastanowię, trochę mnie straszy samo wyjęcie silnika z ramy, nie cierpię tego braku dostępu wszędzie , ale dziękuję za podpowiedzi :pada: