nie odpala na ciepłym i zimnymq
nie odpala na ciepłym i zimnymq
Witam mam problem z odpalaniem enki otóż 1 dzień temu jechałem się przejechać zrobiłem jakieś 10km i nagle jak zaczął tak jakby szarpać zatrzymałem się na stacji zgasiłem to tak jak by chodził na 1 cylinder albo co jak puściłem sprzęgło to szarpał i chodził jak by miał za chwile zgasnąć wruciłem do domu postał z 20min miał problem żeby odpalić musiałem dodawać gazu na 2 dzień już nawet na zimnym nie odpala a zawsze palił na dotyk bez ssaania moto na zimę regulowane zawory gaźniki świece ponoć wymieniane przez poprzedniego w 2024r Proszę o poradę co można sprawdzić
- Tex66
- Posty: 1199
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: nie odpala na ciepłym i zimnymq
Gdybym to mnie dotyczyło, to zrobiłbym tak, ………………… wziąłbym Instrukcję Serwisową EN 500 i zajrzał do Załącznika/(Apendix) na dwie strony – dokładnie to na 332 i 333. Na tych dwóch stronach znalazłbym sugerowane przez producenta przyczyny problemów z uruchomieniem silnika, oraz przyczyny niestabilnej pracy silnika przy małych oraz oddzielnie przy dużych prędkościach obrotowych silnika. W sumie to na pięciu (5) stronach 332-336 znajdę wyszczególnione usterki jakie mogą wystąpić w EN 500 i przyczyny które je powodują. Ale mnie interesowałyby tylko te które są zaznaczone czerwonymi prostokątami.
- Czy jest to wyrocznia?
- Niekoniecznie, ale na pewno ukierunkowałoby gdzie i czego mam szukać i co sprawdzić.
Jeżeli nie miałbym Instrukcji Serwisowej EN 500, to wziąłbym każdą inną od Vulcana na gaźniku:
- Instrukcja Serwisowa VN-15 (Vulcan 88 / Vulcan 88SE) i zajrzał do Załącznika, a dokładnie na strony 264-270.
- Instrukcja Serwisowa VN 1500 Nomad/Classic Tourer z lat 1998-2001 (modele G1-G3) i zajrzał tam do Załącznika, a dokładnie na strony 415-419.
- Instrukcja Serwisowa VN 800 tyle że na stronach 377-381.
- Instrukcję Serwisową VN 750 i spojrzał na strony 310-313.
Wszędzie tam podane są praktycznie te same usterki i przyczyny które daną usterkę powodują, a wszystko to napisane jest przez samego producenta jak wspomniałem wcześniej.
W sumie to znalazłbym tam 56 usterek i 374 przyczyny które mogą powodować powyższe usterki.
Z jakiegoś powodu producent nie uznał za stosowne zamieścić tego wszystkiego jako Załącznik w Instrukcjach Serwisowych VN 1500 Classic (modele D i E – na gaźniku), więc tu niczego nie będą szukał.
Tak pobieżnie czytając, to jest ± 35 przyczyn usterek z układem paliwowym i elektrycznym obwodem zapłonowym.
Czytając objawy jakie opisałeś, to po wyeliminowaniu ± 20 z tych około 35, to zostanie nie więcej jak 10-12 przyczyn skutkujących problemami z uruchomieniem i niestabilną pracą silnika. Z tych też można kilka wykluczyć i masz odpowiedź, tak ± 7-8 przyczyn poważniejszych trudności z uruchomieniem silnika i jego niestabilną pracą.


P.S.
Teraz trochę przyśpieszy ilość otwarć postu
- Czy jest to wyrocznia?
- Niekoniecznie, ale na pewno ukierunkowałoby gdzie i czego mam szukać i co sprawdzić.
Jeżeli nie miałbym Instrukcji Serwisowej EN 500, to wziąłbym każdą inną od Vulcana na gaźniku:
- Instrukcja Serwisowa VN-15 (Vulcan 88 / Vulcan 88SE) i zajrzał do Załącznika, a dokładnie na strony 264-270.
- Instrukcja Serwisowa VN 1500 Nomad/Classic Tourer z lat 1998-2001 (modele G1-G3) i zajrzał tam do Załącznika, a dokładnie na strony 415-419.
- Instrukcja Serwisowa VN 800 tyle że na stronach 377-381.
- Instrukcję Serwisową VN 750 i spojrzał na strony 310-313.
Wszędzie tam podane są praktycznie te same usterki i przyczyny które daną usterkę powodują, a wszystko to napisane jest przez samego producenta jak wspomniałem wcześniej.
W sumie to znalazłbym tam 56 usterek i 374 przyczyny które mogą powodować powyższe usterki.
Z jakiegoś powodu producent nie uznał za stosowne zamieścić tego wszystkiego jako Załącznik w Instrukcjach Serwisowych VN 1500 Classic (modele D i E – na gaźniku), więc tu niczego nie będą szukał.
Tak pobieżnie czytając, to jest ± 35 przyczyn usterek z układem paliwowym i elektrycznym obwodem zapłonowym.
Czytając objawy jakie opisałeś, to po wyeliminowaniu ± 20 z tych około 35, to zostanie nie więcej jak 10-12 przyczyn skutkujących problemami z uruchomieniem i niestabilną pracą silnika. Z tych też można kilka wykluczyć i masz odpowiedź, tak ± 7-8 przyczyn poważniejszych trudności z uruchomieniem silnika i jego niestabilną pracą.


P.S.
Teraz trochę przyśpieszy ilość otwarć postu
Tex66
Re: nie odpala na ciepłym i zimnymq
Cześć udało sie przyczyna był prawdopodobnie jakiś paproch w gaźniku teraz mam inny problem mianowicie jak złożyłem gaźnik do kupy odpaliłem od razu odpalił było słychać 2 cylindry wiec to był gaźnik ale od razu po uruchomieniu wkręcał sie na wysokie obroty dodam ze nie majstrowałem przy śrubach od obrotów ani paliwa wczesanie działał dobrze przed złożeniem tylko rozebrałem górę gaźnika i dół popsikałem preparatem do czyszczenia gaźników poskładałem do kupy odpaliłem i od razu na wysokie obroty co może być przyczyna dzięki za te porady z serw sówki gdyby nie one to pewnie nie wiedział bym od czego zacząć
-
- Posty: 110
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: nie odpala na ciepłym i zimnymq
Kuba, jak rozłożyłeś gaźnik w celu "popsikania" to pewnie coś nie zagrało przy składaniu tego co rozłożyłeś. Sprawdź linkę od przepustnicy, może zawiesiła się na śrubie regulacyjnej, może dodatkowo linkę gazu gdzieś zagiąłeś i przepustnica wisi w powietrzu ...
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość