Strona 1 z 2

olej VN2000 - tylko 10w40?

: śr kwie 03, 2013
autor: endrju
Temat bardzo podstawowy, ale...
No własnie - 10w40 jak byk stoi w manualu VN2000, a wiec 2 pytania:
1. Motul czy Castrol?
2. Jesli jakis inny to jaki i dlaczego? Np. spotkalem gdzies w necie uzyty Mobil 15w-50

Pozdrawiam przed-wiosennie

: śr kwie 03, 2013
autor: Zeus
Przede wszystkim, pytanie, jakim olejem jest zalany?
Ponieważ przejście z castrola na motula, jest dość ryzykowne, powinno się zastosować tzw. płukanie silnika, a robi się to motulem 5000 10W40, a dopiero później możesz zalać motulem 5100, 7100 lub 300V.
Pewnie są zwolennicy motula jak i castrola, a co zalejesz to już twoja sprawa

Rekomendacja Motula

: śr kwie 03, 2013
autor: Radio
Dobrze Zeus prawisz, zwłaszcza o płukaniu silnika bo niewielu to robi a później mają niespodziankę :(
Jako ciekawostkę powiem że motocykle z USA o ile były serwisowane są zalewane olejem Castrol...... żeby lista była pełna to gdyby ktoś nie wiedział jak dobrać olej Castrol do swojego motonga to tu znajdzie LINK, oczywiście jaki stosować olej każdy musi sam wybrać.

: śr kwie 03, 2013
autor: Hubas
endrju - zalewaj Motulem 7100, oczywiście miej na uwadze to co napisał Zeus :ok:

Pozdro dla Ciebie i Kumpla :yeee:

: śr kwie 03, 2013
autor: endrju
Hubas pisze:endrju - zalewaj Motulem 7100, oczywiście miej na uwadze to co napisał Zeus :ok:

Pozdro dla Ciebie i Kumpla :yeee:
Dzieki Hubas - pozdrowienia dla kolegi przekaze juz jutro w pracy :D

Co do oleju, to szczerze powiem nawet nie wiem jakim jest zalany ?? , ale sprawdze u bylego wlasciciela. Najprawdopodobniej jednak pojde za Twoja i Zeusa rada i zafunduje sobie plukanko no chyba ze 7100 jest juz w srodku.

A tak jeszcze z ciekawosci - na czym polega przewaga badz jej brak jesli porownamy Motul 7100 10w40 z innymi typu 15w50 (np. Motul 5100) - oczywiscie w kontekscie v2k?

: śr kwie 03, 2013
autor: Grześ
Olej 15 W 50 jescutke gestrzy i bardziej lepki a dokladnie to odwrotnie 15 to jest lepkosc a 50 to jest getosc.
Lej kolego 7100 po plukaniu to jest na chwile obecna naj naj naj. Nie ma nic nowszego i lepszego oczywiscie tylko z pewnego zrodla czyli V- moto ;)

: śr kwie 03, 2013
autor: Radio
Limet pisze: oczywiscie tylko z pewnego zrodla czyli V- moto ;)
Nie ma to jak wazelinka :D

Żartowałem :p sam niedługo będę składał spore zamówienie u Zeusa więc polecam bo chłopaki starają się i dobrze nam i im to zrobi na zdrowie :ok: w końcu swoich trzeba wspierać :yeee:

: czw kwie 04, 2013
autor: Zeus
U mnie na chwilę obecną mam zalanego Castrola Power 1 taki olej dostałem od poprzedniego właściciela. Najpierw zalewam Motulem 5000 10W40, zrobię z 2 tys. km i znowu zmiana, lecz już na motula 7100. Trochę jest zabawy, ale czego nie robi się dla naszych maszym :)

: czw kwie 04, 2013
autor: Jandy
Zeus pisze:Przede wszystkim, pytanie, jakim olejem jest zalany?
Nie wiem jakim, moto zza wielkiej wody - przypuszczam że Castrol.
Zeus pisze:Ponieważ przejście z castrola na motula, jest dość ryzykowne
możesz napisać dlaczego? jakie mogą być skutki uboczne?

Zeus pisze:powinno się zastosować tzw. płukanie silnika, a robi się to motulem 5000 10W40, a dopiero później możesz zalać motulem 5100
jeszcze u siebie nie zalałem 5100, dlatego zastanawiam się czy nie kupić najpierw 5000?

: czw kwie 04, 2013
autor: Radio
Jandy pisze: Nie wiem jakim, moto zza wielkiej wody - przypuszczam że Castrol.
Jeżeli było serwisowane to na 100% masz zalanego Castrolem, jeżeli poprzedni właściciel serwisował w innym miejscu to masz ca. 60/70% (może parę % więcej) prawdopodobieństwa że Castrolem.

: czw kwie 04, 2013
autor: Zeus
Płukanie należy zrobić, ponieważ grozi zatarciem, albo na cylindrach, albo na panewkach.
Skład chemiczny Castrola różni się składu Motula 5100. Więc podczas przejścia z castrola na motula należy zastosować płukanie. I to nie tyle, że ja twierdzę, ale taką informację otrzymałem od olejarzy.
Nie pewności, że silnik się zatrze ale po co ryzykować.
Albo zostać na Castrolu, albo płukanie np. motulem 5000 i dopiero 5100 lub 7100.

: czw kwie 04, 2013
autor: Radio
Nie zapominajcie że.....
Przy KAŻDEJ ZMIANIE MARKI OLEJU należy PŁUKAĆ SILNIK !!

: czw kwie 04, 2013
autor: Fajans
Mój motung jest kupiony w kraju ,jestem drugim właścicielem ,no i problem nie wiem na jakim oleju jezdził poprzednik ,kupiłem go ze stanem licznika 17000 tys.Teraz właśnie zalałem go olejem MOTUL 5100 10 W 40 ,przepalałem parę razy wszystko OK.
Czytając Wasze texty koledzy mam wątpliwości czy nie popełniłem błędu. :wall: nie za póżno.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4a ... 2d004.html

: czw kwie 04, 2013
autor: endrju
Sprawdziłem z poprzednim właścicielem mojego v2k i okazało się, ze mam Mobile 1 15W50 - czyli przypadek z netu, który znalazłem nie jest już w odosobnieniu... 8/

linki do specyfikacji ze strony producenta:
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 5W-50.aspx
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-50.aspx

oraz przykładowej oferty na allegro, chociaż tu dodatkowo mamy w nazwie "Racing":
http://allegro.pl/olej-mobil-1-racing-4 ... 56063.html

Z powodu pogody - od czasu zakupu w marcu, nie miałem okazji ruszyć się motorem więcej niż parę metrów. Wiem ze obecny olej wlany był w marcu ubiegłego roku i pracował przez 3,5 tys km.

Mam zatem dwie opcje. Albo zrobić pierwsze 150 km (Rzeszów-> Kraków) na obecnej oliwce ( i sprawdzić jak się sprawy maja) albo wlać Motul 5000 przed śmiganiem planując później Motul 7100.
Co radzicie?

: czw kwie 04, 2013
autor: Mayones
A płukanka do silnika np motul?
I może jeszcze zapytam tak: po wlaniu nowego oleju w okienku jest pikny przeźroczysty, ale już po zagrzaniu motocykla (jeszcze nie jeździłem) w okienku jest czarny olej zero klarowności tak ma być ? co prawda pełne spuszczenie starego oleju nie jest możliwe bo chociażby u góry cylindrów są zakamarki w których jest stary czarny olej(część odessałem strzykawką przy regulacji zaworów)

: czw kwie 04, 2013
autor: Rav
Z płukankami byłbym ostrożny, raczej są dość "aktywne" mają sporo dodatków myjących i może się zdarzyć, ale nie musi, że negatywnie wpłynie płukanka na wszelkiego rodzaju uszczelki, niestety znam takie przypadki.
A co do koloru oleju po wymianie, to tak jak zauważyłeś, przepracowany olej nigdy cały nie spłynie, zawsze zostaną resztki, jednak są to minimalne ilości, nie maja wpływu na jakość smarowania i żywotność nowej oliwy.
Zeus ma rację, lepiej użyć do płukania oleju "gorszej" jakości.

: czw kwie 04, 2013
autor: Zeus
Motul co prawda ma w swojej ofercie specyfik do czyszczenia silnika w środku nazywa się "Engine Clean" . Czyści silnik z osadów i zanieczyszczeń, dodaje się go do starego oleju tuż przed wymianą

: pt kwie 05, 2013
autor: Rikardo
Zeus pisze:Motul co prawda ma w swojej ofercie specyfik do czyszczenia silnika w środku nazywa się "Engine Clean" . Czyści silnik z osadów i zanieczyszczeń, dodaje się go do starego oleju tuż przed wymianą
Mimo, że jest na nie moda to z tym dał bym sobie spokój zalejesz to ustrojstwo i nie jesteś w stanie wypuścić z silnika w całości gdyż jak powyżej kolega wspomniał w silniku są zakamarki w których część płukanki zostanie pogarszając właściwości nowej oliwy. Ponadto sam producent na swojej stronie w informacji o oleju motul 7100 10W40 dopuszcza mieszanie go z innymi olejami mineralnymi i syntetycznymi więc nie ma potrzeby stosować jakiś kombinacji z płukaniem silnika. Osobiście jak zalewałem powyższą oliwę to nawet nie wiedziałem co miałem wlane w silniku, po wypuszczeniu starego oleju zalałem motula 7100 i nie miałem żadnych problemów a silnik wręcz lepiej pracuje zwłaszcza przy zimnym starcie. Co do jego konsumpcji to w moim przypadku zero ubytków.

: pt cze 21, 2013
autor: Olkrzys
No właśnie, większość producentów olejów dopuszcza mieszanie z innymi olejami tej samej klasy.To tylko przed Motulem trzeba tak się bawić?
Jako ciekawostka to np serwisy Skody leją Castrol lub Mobil w zależności z kim maja podpisaną umowę. Wymianę robisz w jednym punkcie wleją Ci Castrola, zajedziesz na dolewkę do innego punktu, doleją Ci mobil
Trochę mnie nastraszyliście tą koniecznością płukania...
Może jeszcze jakieś info...

: pt cze 21, 2013
autor: Rikardo
Olkrzys pisze:No właśnie, większość producentów olejów dopuszcza mieszanie z innymi olejami tej samej klasy.To tylko przed Motulem trzeba tak się bawić?
Jako ciekawostka to np serwisy Skody leją Castrol lub Mobil w zależności z kim maja podpisaną umowę. Wymianę robisz w jednym punkcie wleją Ci Castrola, zajedziesz na dolewkę do innego punktu, doleją Ci mobil
Trochę mnie nastraszyliście tą koniecznością płukania...
Może jeszcze jakieś info...
Płukanki pojawiły się jakiś czas temu jako dodatkowe źródło zarobku przez ich producentów a ludzie się sami napędzają. Jest to zwykły marketing producentów i nie ma to nic wspólnego z olejem Motul ponieważ w opisie tego oleju znajdziesz informację, że jest on mieszalny z każdym olejem.