Merytoryczność porad na „grupce” VN 2000

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1089
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Merytoryczność porad na „grupce” VN 2000

Post autor: Tex66 » śr paź 05, 2022

Jak napisałem w poście: „Merytoryczność porad na „grupce” VN1500/VN1600/VN1700 Nomad – nie załączająca się pompa paliwa w VN1500L1

viewtopic.php?f=51&t=15607
że następny post będzie o merytoryczności porad tych „inaczej” z Facebook-a (grupki) VN 2000, a i poczytać jest co nowego bo tak to już tylko „Powitalnia” i „Życzenia Urodzinowe” zostały i to bardzo, bardzo sporadycznie.

Więc tak ……………… :
Post na temat szarpania silnika VN 2000 tylko w czasie jazdy, a z niego tylko dwa najistotniejsze zdania (całość postu/prośby Kolegi Krzysztofa na załączonym zdjęciu poniżej:
……. podczas jazdy przy odkręceniu manetki na każdym biegu jak i na stałej prędkości szarpie silnik. ……………….. .„Motocykl na wolnych obrotach chodzi super po odkręceniu manetki nic się nie dzieje na postoju”.

Konkluzja: podczas jazdy szarpie na każdym biegu bez względu na obroty, ………. na postoju silnik pracuje super bez względu na obroty.
czyli ……………
wystarczy, że wrzucimy pierwszy bieg i ruszymy i dalej na każdym biegu podczas jazdy zaczyna szarpać silnikiem.

Jest to kolejny post bez techniczno-merytorycznego rozwiązania który przeszedł do historii „grupek” zresztą jak każdy na „grupkach” minimalnie trudniejszy technicznie od tak popularnej tam problematyki mycia motocykla, czy też „kupię” lub „sprzedam”.
O informacji zwrotnej, czy autorowi udało się zdiagnozować a następnie usunąć przyczynę szarpania motocyklem w czasie jazdy też można zapomnieć, w końcu minął już miesiąc.

Obrazek

A teraz do każdej sugestii/porady postawmy pytanie proste (odpowiedź TAK lub NIE) i jest ocena merytoryczności każdej sugestii z postu „grupki”:
1. Power Commander
Czy Power Commander z jakąkolwiek ale tą samą mapą zapłonu (nieważne dobrą czy złą) inaczej steruje ilością paliwa i zapłonem gdy motocykl jest na biegu jałowym a inaczej jak jest w ruchu przy identycznej wielkość odkręcenia manetki?
- NIE
2. Przepustnica
Czy czujniki przepustnicy i ich siłowniki rozróżniają kiedy motocykl jest na biegu jałowym a kiedy na każdym innym biegu i inaczej reagują na odkręcenie manetki do tych samych obrotów?
- NIE
3. Akumulator
Czy akumulator rozróżnia kiedy motocykl jest na postoju a kiedy w ruchu przy tej samej wielkości odkręcenia manetki, tu dodam więcej, podobnie jak alternator(y) czy regulator(y)?
- NIE
4. Świece zapłonowe
Czy świece dają inną iskrę gdy motocykl jest na biegu jałowym a inną jak jest w ruchu przy tej samej wielkość odkręcenia manetki?
- NIE
5. Pompa paliwa
Czy pompa paliwa inaczej podaje paliwo np. przy 2000 obr/min gdy motocykl jest na biegu jałowym a inaczej przy tych 2000 obr/min w czasie ruchu motocykla?
- NIE
6. Sonda lambda
Czy sonda lambda przy rozgrzanym silniku inaczej mierzy zawartość tlenu w spalinach przy identycznej wielkości odkręcenia manetki na postoju, a inaczej w czasie jazdy motocyklem?
- NIE
7. Wtyczki/złączki
Czy jakiekolwiek wtyczki/złączki mniej śniedzieją i mają lepszą przewodność gdy motocykl jest na biegu jałowym a bardziej śniedzieją i mają gorszą przewodność jak jest w ruchu bez względu na wielkość odkręcenia manetki?
- NIE
8. Spadek ciśnienia w wyniku uszkodzenia świecy zapłonowej
Czy obroty silnika 2000 obr/min na biegu jałowym są inne od obrotów silnika 2000 obr/min na biegu i inaczej wpływają na świece i na ewentualny spadek ciśnienia w którymś z cylindrów z ewentualnie uszkodzoną świecą gdy motocykl jest na biegu jałowym czy jak jest w ruchu przy tej samej wielkości odkręcenia manetki przyśpieszenia?
- NIE
9. Regulatory napięcia
Czy regulator(y) napięcia jest (są) w elektrycznym obwodzie układu zapłonowego i ma (mają) jakikolwiek wpływ na zapłon pracującego już silnika zarówno gdy motocykl jest na biegu jałowym czy też jak jest w ruchu?
- NIE

- Co jest przyczyną szarpania silnikiem w czasie jazdy gdy nie ma żadnych takich negatywnych zjawisk kiedy motocykl jest na biegu neutralnym bez względu na wielkość odkręcenia manetki gazu?

- Odpowiedź, to TRANSMISJA rozumiana jako PRZENIESIENIE NAPĘDU począwszy od obrotów wału korbowego do wałka zdawczego.

Po objawach zdecydowanie można wykluczyć już wał korbowy i mechanizm balanserów.
- To od czego zaczynamy?
Dając dobry przykład innym, ja podam jako pierwszy – sprawdzamy długość łańcucha pierwotnego i jego stan oraz stan jego kół zębatych.

- Co jeszcze zostało do sprawdzenia?
Można się dopisywać, tylko konkretnie z uzasadnieniem.

P.S.
Czy warto silić się na udzielanie nieprzemyślanych porad tylko dla zaistnienia z komentarzem na „grupce”, przecież wielu je czyta, jedni nie mający żadnej, nawet najmniejszej wiedzy może i potraktują takie porady poważnie i uwierzą, ale inni mający jakąś wiedzę co sobie pomyślą o autorze takiej porady to już ich ……………. .
Gdyby jednak autor którejkolwiek z sugestii dalej twierdził, że jego sugestia jest merytoryczna to proszę o techniczne uzasadnienie, na pewno się do tego odniosę równie merytorycznie.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą

  • Darek (61)
  • JACK (58)
  • Krecik (43)
  • Marian (42)
  • Mira (63)
  • ewto (45)
  • merkury76 (48)