Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Artur01
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 17, 2019
Motocykl: Vn 2000

Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: Artur01 » ndz gru 22, 2019

Witam wszystkich serdecznie.Mam pytanie związane z tegulatorem napięcia, mianowicie podczas zimowego przeglądu instalacji elektrycznej postanowiłem zajrzeć do regulatoròw napięcia.No i po wypięciu kostki regulatora zamontowanego niżej okazało się że jeden z pinów był zgnity i został w kostce.Czy może ktoś to naprawiał , czy wchodzi w grę tylko wymiana na nowy.Proszę ewewntualnie o jakieś namiary dodam tylko że w obecnej chwili na allegro dostępny jest tylko zamiennik a nie mam do tego rozwiązania przekonania w poprzednim moto kupiłem zamiennik działał nie zbyt długo dopiero po zakupie używki w oryginale poprawiło się.

królik
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Re: Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: królik » pn gru 23, 2019

To chyba słaba strona tego modelu.Miałem dwa vn 2000 i w obu ugnił ten sam pin w dolnym regulatorze.Pojechałem do warsztatu w którym naprawiają alternatory i rozruszniki i gość zrobił to w 10 minut.Rozwiercił otwór w miejscu ugnitego pina i wlutował w to miejsce kawałek przewodu.

typhoon
Posty: 52
Rejestracja: pn maja 16, 2022
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51

Re: Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: typhoon » pt kwie 28, 2023

Cześć,
Pytanie - może nie dotyczy samego regulatora napięcia - co osłony do regulatora napięcia dla moto z 2004.
Jako, że u mnie warsztatowa przeróbka poprzedniego właściciela wyeliminowała oryginalną osłonę - ja z kolei wyeliminowałem 'warsztatową przeróbkę' wspomnianego byłego właściciela -> problem jest taki że teraz nie mam do czego regulatora przymocować.
Chciałbym dorobić sobie taką osłonę (kawa...pl nie posiada) - ale nie mogę doszukać się wymiarów i rozstawu otworów - miałby ktoś ochotę wrzucić swego rodzaju 'rysunek techiniczny' dla tej części - będę wdzięczny bardzo ;)

typhoon
Posty: 52
Rejestracja: pn maja 16, 2022
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51

Re: Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: typhoon » wt sie 08, 2023

Cześć, odświeżam temat bo nadal jestem 'uziemiony' - wystarczyło by nawet zdjęcie tej części aby chociaż poglądowo mieć wyobrażenie jak to wygląda i ślusarz wiedział mniej więcej czego od niego chcę...

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1089
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: Tex66 » wt sie 08, 2023

Obrazek

Powodzenia
Tex66

typhoon
Posty: 52
Rejestracja: pn maja 16, 2022
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51

Re: Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: typhoon » wt sie 08, 2023

Tex66 pisze:
wt sie 08, 2023
[ foto ]

Powodzenia
Tex66 dzięki wielkie za info i fotki (doceniam zdjęcia które przygotowałeś). Dlaczego nie poszukałem na ebay'u - nie wiem, nie umiem odpowiedzieć... ??
W każdym bądź razie zamówiony już :)

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2262
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Re: Regulator napięcia kawasaki vn 2000

Post autor: Przemo » sob lut 17, 2024

Dorzucam info jakby ktoś szukał firmy zajmującej się naprawą regulatorów. Tak jak w pierwszym poście tak i u mnie wypaliło pin. Więc zamówiłem nowe regulatory. Posiadając uszkodzony poszukałem firmy, która zajmuje się naprawą regulatorów. Zapytałem o wymianę pina i otrzymałem taką wiadomość. Być może przyda się komuś w przyszłości.

Firma z Będzina https://elektronika-motocyklowa.pl/regulatory.html

Jak widać naprawa może się opłacić lub nie. W zależności od dostępności i cen nowych regulatorów. Na dzień 06.02.2024 942,09 zł za 1 sztukę 21066-0012
Dzień dobry.
Przepraszam za długie oczekiwanie na odpowiedź.
Zapytanie trafiło do Spamu.

Wyrwanie styku /upalenie mogło być spowodowane przepływem dużego prądu - regulator może być uszkodzony.
Jeśli regulator jest sprawny to wymiana styku nie będzie łatwa ponieważ styk jest schowany za drugim sprawnym.
Musielibyśmy usunąć dwa styki i ponownie wstawić nowe bez demontażu płyty co w żywicy będzie trudne.
Dodatkowym utrudnieniem jest żywica bo Shindengen stosuje rożne wypełnienia o różnej odporności na chemię i temperaturę
i nie każde da się bezpiecznie usunąć.
Koszty minimalne to 430pln ale jest też inna możliwość - wyprowadzenie przewodu po frezowaniu gniazda , oczyszczeniu pozostałości styku z żywicy i wlutowanie przewodu.
W tym przypadku koszty wstępnego sprawdzenia i wyprowadzenia przewodu zmieszczą się w 200-240pln

Wstępne sprawdzenie dostarczonego, zdemontowanego z pojazdu regulatora wykonujemy aktualnie w terminie 5-10 dni roboczych od dostarczenia.
Koszt przygotowania stanowiska i sprawdzenia wstępnego 90pln.

Jeśli regulator jest uszkodzony to jest możliwość naprawy ale nie każdy egzemplarz da się uratować.
Czy naprawa będzie skuteczna dowiemy się po zlokalizowaniu uszkodzeń , naprawie połączeń lub wymianie uszkodzonych elementów,
naprawie płyty, uruchomieniu i uzyskaniu stabilnej pracy podczas kilku kolejnych prób.
Zależnie od rodzaju i rozmiaru uszkodzeń, rodzaju zalewy którą wypełnione jest wnętrze regulatora, naprawa jest opłacalna dla prostszych uszkodzeń.
Koszty:
- 90 pln koszt przygotowania stanowiska i wstępne sprawdzenie
- 150-450pln koszt lokalizacji uszkodzeń i usunięcia masy wypełniającej wnętrze regulatora.
- 100-200pln koszt naprawy połączeń , wymiany elementów, testowania i uszczelnienia.
Koszty sumują się i w przypadku skutecznej naprawy zawierają w granicach 340-740 pln
To dość szeroki zakres cen a górna cena może być wyższa od ceny zakupu innego sprawnego więc umożliwiamy klientom
odstąpienie od odbioru regulatora jeśli koszt całkowity będzie zbyt wysoki lub regulator będzie nienaprawialny
(np zwęglenia znacznych fragmentów płyty, uszkodzenia niedostępnych elementów hybrydowych)
Klient rezygnując z odbioru regulatora nie ponosi kosztów wykonanych czynności.

Wcześniejsza, bardziej precyzyjna wycena nie jest możliwa przed dokończeniem naprawy ponieważ do końca nie ma pewności
czy układ uda się uratować.
Terminy minimum 2-4 tygodni od decyzji o rozpoczęciu naprawy.
Terminy dla zalewy żywicznej, twardej, odpornej na chemię i odpornej na inne metody bezpiecznego usuwania mogą być dłuższe
a w przypadku niektórych rodzajów zalewy odpornej naprawa może być niemożliwa (musi być zmiękczona i usunięta bez uszkodzenia płyty z podzespołami).
W przypadku rezygnacji z odbioru klienci nie ponoszą kosztów wykonanych czynności.
Gdyby coś było niezrozumiałe proszę pytać.

W przypadku decyzji o dostarczeniu:

DIGITECH
ul. Czeladzka 5
42-500 Będzin
tel. 607879940

Przyjmujemy też przesyłki nadane do paczkomatów INPOST
Adres punktu odbioru Paczkomat BED05N
przy stacji benzynowej ul. Krasickiego 5 w Będzinie
Numer telefonu odbiorcy 607879940

Wewnątrz przesyłki na kartce proszę podać dane kontaktowe, dokładny adres zwrotny , numer telefonu, opis usterki, objawy
lub adres mailowy z dzisiejszą datą. Dane kontaktowe na zewnętrznych etykietach paczek często sa nieczytelne
i takie paczki oczekują na identyfikację nadawcy, opóźniają rozpoczęcie naprawy.

Elementy układów zapłonowych dostarczane wysyłkowo proszę zabezpieczać opakowaniem kartonowym,
unieruchomić wewnątrz przesyłki elementy które podczas transportu mogą zostać uszkodzone

Proszę nie wysyłać podzespołów w kopertach bąbelkowych bez dodatkowego sztywnego opakowania kartonowego.

Elementy układów zapłonowych dostarczane wysyłkowo za pośrednictwem Poczty Polskiej prosimy wysyłać jako paczki.
Proszę nie wysyłać podzespołów listem poleconym ponieważ grubsze i cięższe koperty i pudełka musimy odbierać z Urzędu Pocztowego
stojąc w kolejce. Niektóre przesyłki polecone nie są dostarczane ani awizowane i mogą zostać odebrane z opóźnieniem lub odesłane do nadawcy
W przypadku wysyłki podzespołów listem poleconym prosimy po wysłaniu informować mailem oraz podać numer przesyłki

Proszę nie wysyłać listami zwykłymi nierejestrowanymi bez potwierdzenia nadania - mogą zaginąć.
Pozdrawiam
Andrzej Kwaśny
elektronika-motocyklowa.pl
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą