Utwardzenie tylnego amorrtyzatora.

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Utwardzenie tylnego amorrtyzatora.

Post autor: Polek » ndz lut 10, 2019

Następne pytanie.
Skoro tylny amortyzator mam na wierzchu akumulator podłączony do prostownika, to powiedzcie mi czym kręcić te koronkowe nakrętki skracające lub wydłużające sprężynę? Tzn. jakimś specjalnym kluczem, czy kręcą się na tyle łatwo, że można ręcznie popychając np. zwykłym śrubokrętem? Rozumiem, że ta druga to kontra?
Pozdrawiam Marek

królik
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » ndz lut 10, 2019

Po co chcesz tym kręcić? Twardość zawieszenia jeśli się nie mylę reguluje się tą malutką śrubką na amortyzatorze. Odpowiada ona za prędkość przepływu oleju.

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » ndz lut 10, 2019

O widzisz, no i dobrze, że zapytałem, bo kręciłbym tymi dużymi. Myślałem że jak będę ściskał sprężynę to będzie twardziej. Chyba w samochodach te gwintowane działają na takiej zasadzie. Jutro obejrzę tą małą. Dzięki.
Pozdrawiam Marek

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » pn lut 11, 2019

No poczytałem trochę tu na forum odnośnie tej sprężyny i wyłoniły mi się dwie opcje działania, które jak mi się wydaje wcale się nie wykluczają. Pierwsza to podnoszenie lub opuszczanie tylnego zawieszenia a druga właśnie jego usztywnienie na które ma wpływ również wspomniana przez Królika ta mała śrubka. Tylko jeszcze co do tego podnoszenia lub opuszczania to ma być tak, że jeśli skręcamy sprężynę to podnosimy zawieszenie a jak luzujemy (wydłużamy) to opuszczamy? Czyli wyżej=twardziej a niżej= bardziej miękko?
Do kręcenia jej potrzebny jest klucz hakowy. Wie ktoś jaki rozmiar?
Pozdrawiam Marek

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lut 17, 2019

Polek pisze: Pierwsza to podnoszenie lub opuszczanie tylnego zawieszenia a druga właśnie jego usztywnienie na które ma wpływ również wspomniana przez Królika ta mała śrubka. Tylko jeszcze co do tego podnoszenia lub opuszczania to ma być tak, że jeśli skręcamy sprężynę to podnosimy zawieszenie a jak luzujemy (wydłużamy) to opuszczamy? Czyli wyżej=twardziej a niżej= bardziej miękko?
Niestety to tak nie działa.
Aby podnieś/obniżyć zawieszenie trzeba by zmienić wymiar amortyzatora a kręcenie tą nakrętką koronkową nie zmienia długości amora lecz zmienia jego twardość. Jeżeli jeździmy we dwoje + bagaż to należy wkręcić nakrętkę, usztywniając amortyzator. Solo, nakrętka na początku amora. Wspomniana "śrubka" służy zaś do reg. prędkości odbicia amortyzatora. Ot zmieniając przepływ zaworkiem zmieniamy prędkość przepływu oleju z komory wtórnej do pierwotnej przez co amor szybciej lub wolniej "dobije".
Amen
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » pn lut 18, 2019

No też mi sie tak wydawało, że skracanie sprężyny usztywnia zawieszenie. O tym podnoszeniu i opuszczaniu przeczytałem tutaj w VULCANERII i nikt nie protestował. Jeszcze dzisiaj zajrzałem, żeby sobie to dokładniej obejrzeć. Trzeba mieć tylko ten klucz hakowy, chyba, że dla niego jakaś alternatywa? Przy okazji zobaczyłem jeszcze coś. W sobotę i wczoraj trochę pojeździłem, częściowo gruntową i jeszcze mokrą drogą i między akumulatorem a tylnym błotnikiem pod siedzeniem kierowcy zebrała sie kupka błota. Dostało sie tam wyrzucana z tylnego koła sporą przerwą pomiędzy fartuchem a tylnym błotnikiem. Tak tam ma być, czy czegoś brakuje?
Pozdrawiam Marek

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » pn lut 18, 2019

Masz tu:
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... es/fenders

katalog części do motórów. W zakładce VN2000 z danego roku zobaczysz co ma być.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » pn lut 18, 2019

Alternatywa dla klucza hakowego jest jak najbardziej wybijak i młotek :rant: ale to zalatuje "kowalstwem".
Są klucze hakowe "uniwersalne" tz. mogące obsłużyć dany zakres. W połowie klucza jest zawias z ruchomym hakiem. Dają radę. I oczywiście klucze sztywne ale te do danego wymiaru.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » pn lut 18, 2019

Z linku, który podałeś wynika, że jest wszystko, bo błotnik 35022A, oczywiście jest, fartuch 35023 też jest. Więcej już tam nic zabezpieczającego przed chlapaniem nie widać. Pytanie czy dobrze zamontowane?
A u Ciebie tam nie chlapie?
A co do tych nakrętek, to mesel i młotek to coś o czym pomyślałem na samym początku, ale to nie robota a klucz jeśli pojeżdżę więcej i będzie mi za miękko to kupię ten klucz a to ponad stówa, jak za jeden klucz.......
Pozdrawiam Marek

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » pn lut 18, 2019

W VN 900 jest podobnie z tym rzucaniem błota. Ja wstawiłem tam fartuch z gumy 3mm od góry przykleiłem do błotnika klejem do oringów, a boki na dole pomocowałem trytytkami. Teraz niezależnie od pogody i nawierzchni skrzynka akumulatora i siedzenie od spodu są czyściutkie.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » śr lut 20, 2019

I tak mależy poprawiać fabrykę. :clap: Nie do opanowali wszystkie detale.
Kurde 4 raz poprawiam zdanie aby było logincze a wychodzi jak wyżej. :twisted:
Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2019 przez Wielebny Bolo, łącznie zmieniany 4 razy.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą