Strona 1 z 1

VN-2000 resistor mod- próbował ktoś??

: wt lut 02, 2016
autor: Gruby
http://vn2000.com/pages/resistor_mod.htm

Sprawa wygląda mniej więcej, że VN 2000 na pierwszych czterech biegach ma lekko opóźniony zapłon, natomiast na V biegu ma najbardziej optymalne dla mocy kąt wyprzedzenia zapłonu. Po wpięciu odpowiedniego opornika do instalacji ECU czyta wszystko jako V bieg i od I biegu daje wszystko co produkuje silnik. Legenda głosi, że różnica w mocy jest kolosalna. Ja już dawno zauważyłem, że mimo, że piąty bieg ma długie przełożenie to motocykl i tak jest sporo mocniejszy niż np. na IV biegu.

Będzie to ktoś próbował robić? Ja sobie chyba dam siana, bo słyszałem o przypadkach, że po tym modzie pełna moc na niskich biegach rozwalała wypusty w kole pasowym i wałku skrzyni biegów. Tym bardziej, że w Rockecie III po podobnych przeróbkach musiałem 2 razy naprawiać skrzynię biegów.

: czw lut 04, 2016
autor: CadetC
Ja w swojej poprzedniej dwójce(2006) robiłem taką przeróbkę jak również usunąłem klapy przepustnicy -w mojej subiektywnej ocenie była duża różnica :antlers: Mam nadzieje że obecny użytkownik motocykla tez jest zadowolony :)
W moim obecnym motocyklu (2009 classic LT) taka modyfikacja jest niemożliwa do zrobienia - czujnik wybranego biegu jest inaczej połączony.
Sama przeróbka jest bardzo prosta.
Sprawa rozwalania połączenia wielowypustowego wałka zdawczego i koła pasowego lub uszkodzenia skrzyni biegów w wyniku tej przeróbki jest według mnie bardzo dyskusyjna
Najbardziej odczuwalna przeróbka ta jest podobno dla roczników 2004-2005 -
Jeśli macie problemy z angielskim mogę to opisać

Krzysztof

: czw lut 04, 2016
autor: Gruby
Z tego co zdążyłem wyczytać są chyba dwie opcje:

1) Prucie fabrycznej instalacji + wpięcie opornika (najtańsze, ale nieodwracalne)

2) Kupienie kawałka gotowego okablowania z opornikiem, wypięcie na wtyczkach oryginalnego i wpięcie "tuningowego" (droższe, ale odwracalne)

Skoro piszesz, żeby nie bać się zjedzonego koła pasowego, ani wałka skrzyni biegów chyba się skuszę na to- chcę w końcu poczuć 2 litry w motocyklu, tak jak było w moim Rockecie po przeróbkach. Życie jest krótkie i ujowe- nie zamierzam się szczypać jak jakiś leszcz :yeee: :yeee: :yeee: :yeee: Jest jeno taka opcja, że niektórym ziomkom padał od tych kombinacji prędkościomierz. W tygodniu wybiorę się do znajomego elektronika i zamówię chyba odpowiedni opornik.

: pt lut 05, 2016
autor: CadetC
Gruby pisze:Skoro piszesz, żeby nie bać się zjedzonego koła pasowego, ani wałka skrzyni biegów chyba się skuszę na to
Moim zdaniem wałek-koło pada gdy poluzuje się nakrętka mocująca, myślę że fabryczna specyfikacja naciągu pasa też jest wygórowana .
PM mi swój adres to ci wyślę opornik mam 432 i 442 ( u siebie użyłem 442) - przed przeróbka parę lat temu zamówiłem po 10 sztuk - kosztowały parę centów :)

Krzysztof

: pt lut 05, 2016
autor: Gruby
Dzięki wielkie Krzysiek :antlers: wysłałem Ci pm. Druga sprawa jest taka, że jeśli byłbyś uprzejmy możesz napisać krok po kroku jak to u siebie zrobiłeś.
Ziomki z hameryki mają problem ze zlokalizowaniem czarnego kabla (są dwa podobno) i wtedy może paść prędkościomierz, albo wywali błąd FI.

: pt lut 05, 2016
autor: CadetC
Gruby pisze:że jeśli byłbyś uprzejmy możesz napisać krok po kroku jak to u siebie zrobiłeś.
Należy zdjąć osłonę z prawej strony pod siedzeniem - tam gdzie są narzędzia.
Trzeba zlokalizować przewód idący do czujnika wybranego biegu (gear selector) - jest to wiązka z trzema przewodami - czarny, zielony , niebieski
Po rozłączeniu wiązki modyfikację robi się na części z “męskim” wtykiem,
Należy przeciąć niebieski przewód zaś na czarnym obrać kawałek izolacji aby był widoczny metalowy rdzeń.- czarnego przewodu nie przecinamy
Do opornika do obu końców należy dolutować po kawałku przewodu elektrycznego i zaizolować go (np wsunąć w koszulkę termokurczliwą) - będzie to łatwiej połączyć
Jeden przewód od opornika podłącz do niebieskiego przewodu ( przewód biegnący w stronę do czujnika) niebieski przewód przy wtyku pozostaje nie podłączony do niczego, należny go tylko zaizolować )drugi przewód od opornika podłącz do czarnego przewodu - tam gdzie zdjąłeś kawałek izolacji zaizoluj to wszystko - ja używałem koszulki termokurczliwej.
Na zdjęciach z linku w pierwszym poście dobrze to widać.
Jak by coś nie było jasne to dzwoń na 504 358 632

Krzysztof

: pt lut 05, 2016
autor: CadetC
No i pomyliłem się w opisie :wall: :wall: :wall:
Jako że nie mogę edytować już postu to jeśli to jest możliwe to proszę admina o skasowanie postu powyżej. ( swoją drogą dlaczego zablokowana jest możliwość edycji po upływie określonego czasu?)
Prawidłowa procedura powinna wyglądać następująco:
Należy zdjąć osłonę z prawej strony pod siedzeniem - tam gdzie są narzędzia.
Trzeba zlokalizować przewód idący do czujnika wybranego biegu (gear selector) - jest to wiązka z trzema przewodami - czarny, zielony , niebieski
Po rozłączeniu wiązki modyfikację robi się na części z “męskim” wtykiem,
Należy przeciąć niebieski przewód zaś na czarnym obrać kawałek izolacji aby był widoczny metalowy rdzeń.- czarnego przewodu nie przecinamy
Do opornika do obu końców należy dolutować po kawałku przewodu elektrycznego i zaizolować go (np wsunąć w koszulkę termokurczliwą) - będzie to łatwiej połączyć
Jeden przewód od opornika podłącz do końcówki niebieskiego przewodu która została przy wtyku, niebieski przewód w wiązce pozostaje nie podłączony , należny go tylko zaizolować, drugi przewód od opornika podłącz do czarnego przewodu - tam gdzie zdjąłeś kawałek izolacji zaizoluj to wszystko - ja używałem koszulki termokurczliwej.
Na zdjęciach z linku w pierwszym poście dobrze to widać.

Jak by coś nie było jasne to dzwoń na 504 358 632

Krzysztof

: pt lut 05, 2016
autor: Gruby
Dzięki Krzychu, będę działał jak dojdzie mi opornik :yeee:

macie problem z mocą ???/

: sob wrz 16, 2017
autor: WG65
Kupcie sobie Hayabuse :D

: sob wrz 16, 2017
autor: Jachudy
Napisz Gruby jak wrażenia z jazdy po przeróbce i oceń w skali od 1 do 6 stopień trudności takiej modyfikacji. Pozdrawiam.