: pt mar 15, 2013
nie było pasa jak kupiłem jeżeli o to Ci chodzi,
czy może pytasz jak wymieniłem?
czy może pytasz jak wymieniłem?
Portal Użytkowników Motocykli Kawasaki Vulcan
https://www.vulcaneria.pl/
Tochę dziwne mi się to wydaje - masz 2 razy więcej zębów na pasie niż być powinno,msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne
Jandy pisze:Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
Obrazek
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
Obrazek
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg]Obrazek[/URL]
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/853/ ... older1.jpg]Obrazek[/URL]
moje narzędzie
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg]Obrazek[/URL]
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
oczywiście że tak można, pod warunkiem że masz założony pas,Dek pisze:da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
tutaj trochę przesadziłem że masz dokładnie 2 razy więcej zębów - może wtedy byłoby ok,msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne
chodzi kolego bez problemu - zrobiłem ok 20 kkm bez żadnego problemuDaswetter pisze:Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??