Strona 4 z 4

: pt mar 15, 2013
autor: Jandy
nie było pasa jak kupiłem jeżeli o to Ci chodzi,
czy może pytasz jak wymieniłem?

: sob mar 16, 2013
autor: Trufel
właśnie o to mi chodzi , jak go wymieniłeś , założyłeś , co musiałeś rozebrać by go założyć??

: ndz mar 17, 2013
autor: Jandy
Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:

zdjęcie poglądowe na początek:

Obrazek

- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:

Obrazek

jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło

Obrazek
Obrazek

a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:

oryginał

Obrazek

moje narzędzie

Obrazek

to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem

: śr mar 20, 2013
autor: Daromax
:) A ja mam taką propozycję może ktoś z kolegów ma stary pas napędowy to go z chęcią wezmę albo kupię za symboliczną kase ??

: sob maja 10, 2014
autor: msm jack
Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne :)

: ndz maja 11, 2014
autor: Jandy
msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne :)
Tochę dziwne mi się to wydaje - masz 2 razy więcej zębów na pasie niż być powinno,
nie chce mi się wierzyć że bez zmiany przedniego i tylnego pulley'a wszystko jest ok.
No chyba że dwa zęby wchodzą w jedno zagłębienie???

: pn maja 12, 2014
autor: msm jack
Dziś czas mi nie pozwoli, a i wyjeżdżam na dwa dzionki. Ale wrócę to zrobię fotki pasa (numeru), przedniego i tylnego pulley'a, a i na pewno w jedno zagłębienie wchodzi jeden ząb.

: pn maja 12, 2014
autor: Dek
Jandy pisze:Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:

zdjęcie poglądowe na początek:

Obrazek

- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:

Obrazek

jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło

[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg]Obrazek[/URL]

a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:

oryginał

[url=http://imageshack.us/scaled/medium/853/ ... older1.jpg]Obrazek[/URL]

moje narzędzie

[url=http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg]Obrazek[/URL]

to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem

da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone :thumbup:

: wt maja 13, 2014
autor: Jandy
Dek pisze:da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
oczywiście że tak można, pod warunkiem że masz założony pas,
a u mnie pasa nie było więc hamulec na nic się zdał
a wbita jedynka nie utrzyma :D odkręcania nakrętki przedniego pulley'a
msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne :)
tutaj trochę przesadziłem że masz dokładnie 2 razy więcej zębów - może wtedy byłoby ok,
ale w oryginale jest 133 zęby a Ty masz 235 czyli o 102 więcej.
Jestem ciekawy jak to jest u Ciebie, prawdopodobnie zmienione pulley'e

: ndz maja 25, 2014
autor: msm jack
Tak jak pisałem, wrzucam parę fotek napędu w moim VN. Nr widoczny jest na fotkach
235T
59011-0004


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sob kwie 30, 2016
autor: Daswetter
Panowie oto wymiary pasa:

186,5 cm obwodu lub jak w moim przypadku długości po rozciągnięciu
10 mm grubości/wysokości
40 mm szerokości
133 zęby

Dzwoniłem do tej firmy MALYHD i faktycznie jest pas który pasuje do naszych dwójek tylko że w tym momencie kosztuje on już nie 600 plnów tylko równy 1000, a za 1500 znalazłem oryginał do VeNa, to raz a dwa poczytałem trochę o tym Harleyu i okazuje się że jego moment obrotowy wynosi 103NM a z tego co pamiętam w dwójce jest coś około 170NM i powiem szczerze że się boje co by się nie zerwał za chwile i człowiek będzie na bide tysiaka w plecy........

Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2a092d4b6d42f8b4

http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5952b2f6f2c824

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c1c31a4853664f2

: ndz maja 01, 2016
autor: Jandy
Daswetter pisze:Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
chodzi kolego bez problemu - zrobiłem ok 20 kkm bez żadnego problemu

: pn maja 02, 2016
autor: Daswetter
Jandy a kilka słów na temat Twojej jazdy? Nie ukrywam że lubie sobie odkręcić manetkę do końca, do tego jest jeszcze założony PowerComander no i budzi się duży strach związany również z różnicą w momencie obrotowym....

: śr cze 08, 2016
autor: endrju
Czołem,

ja kupiłem pas od gościa z 4x4tuff.com
W ofercie jest pas z kevlaru lub włókna węglowego.

W sklepie ciekawą opcją są koła pasowe przednie - 33 i 34 "zębne".

: ndz mar 12, 2017
autor: Bartzos
Witam, mam pytanie odnośnie odpowiedniego ustawienia pasa? Jak prawidłowo powinien być pas naciągnięty? Aktualnie jak nadusze go palcem to ugina się maksymalnie 5mm

: pn mar 13, 2017
autor: Bartzos
http://www.proficentrum.pl/1296,przyrza ... l?sLang=pl odpowiednie urządzenie do ustawienia pasa? doświadczenia w tym nie mam w ogole.

: pn mar 13, 2017
autor: Leo
Daruj sobie ten przyrząd ja go kupiłem i przydatność raczej średnia. Servicówka przewiduję ugięcie od 2,5 do 4 mm, regulowałem ustawienie za pomocą tego przyrządu i pas strasznie piszczał, musiałem go odrobinę zluzować.

: pn mar 13, 2017
autor: Bartzos
Czyli wychodzi na to że mam wszystko w normie. Myślałem że dużo więcej musi się ucią . Dzięki za informację.