Strona 2 z 4

: pt gru 09, 2016
autor: HaMMeR
Dzięki za Wasze opinie.
Podsumowując mamy 3 (w tym 2 polecane przez producenta) propozycje opon do VN2K:
1. BRIDGESTONE BT020
2. DUNLOP D251
3. METZELER ME880 MARATHON

Metzelery mają opinię dobrze trzymających się drogi - miękka mieszanka, ale co za tym idzie mniej odpornych na ścieranie, chociaż z postu zeglarz28 wynika, że Dunlopy jeszcze szybciej się zetrą, czyli pewnie też lepiej trzymają sie drogi. Bridgestony w Waszych i nie tylko opiniach wypadają najsłabiej.

Może ktoś coś jeszcze dołoży od siebie o tych oponach.
Obecnie w VN2K mam Bridgestony i przednia nadaje się do wymiany na nowy sezon.
Poprzedni właściciel nie narzekał na nie i kierownicą nic nie rzuca.

W VT750 Shadow miałem założone Metzelery i byłem z nich bardzo zadowolony, chociaż wydaje mi się, że bardziej rzucało kierownicą niż na Dunlopach założonych wcześniej. Na przednim Metzku po 20 tysiącach pozostał 1mm bieżnika, ale to podobno i tak całkiem nieźle. Na tylnej zostało chyba ze 3-4mm, a były założone w tym samym czasie. Fakt, głównie hamowałem przodem.

: pt gru 09, 2016
autor: zeglarz28
Ja mialem tego Metzelera w K1200LT. Kolega ma aktualnie w Indian Chieftain. To lipa jest. Wiekszych mocy to nie ogarnia. W deszczu i na zimnym tragedia. Metzeler od tego roku wypuscil opone numer jeden na deszcz i zimno. Nazywa sie RoadTec 01. 01 dlatego ,ze zrywaja z przeszloscia.
Na przebieg opon przy VN2000 tak bardzo bym nie zwracal uwagi. Dla mnie opona jest dobra jak trzyma przy zlych warunkach. Kazda opone na dlugich autostradach przy 30 stopniach zameczysz w kwadrat.
Za komplet D251 w SkySeba Biesko Biala dalem 1200zl. Rocznik DOT 2015 i 2016.

: pt gru 09, 2016
autor: Iron75
wiem że dużo ludzi z tego forum jeździ na tej i sobie chwalą.
oczywiście w standardowym rozmiarze też jest. Ja jeszcze niewiele mogę powiedzieć na jej temat, kupiłem moto już z tymi oponami, które były na wykończeniu a mimo to i tak jeszcze przejechałem jakieś 10kkm. W tej chwili tył mam zjechany do zera a przód prawie do zera a kierownicą rzucało tylko przy wolnej jeździe do 50km/h i przy bardzo dużym obciążeniu tyłu (plecak i załadowany na maksa kufer centralny i sakwy). Przy jeździe solo idzie jak po sznurku w każdym zakresie prędkości

: pt gru 09, 2016
autor: czarny
ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III

: sob gru 10, 2016
autor: MaciekSz
czarny pisze:ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III
Drugi sezon jeżdżę na Avonach. Bez zarzutów, szczególnie w porównaniu z poprzednim Metzem.

: wt gru 20, 2016
autor: HaMMeR
MaciekSz pisze:
czarny pisze:ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III
Drugi sezon jeżdżę na Avonach. Bez zarzutów, szczególnie w porównaniu z poprzednim Metzem.
MaciekSz, możesz trochę rozwinąć swoje porównanie Avonów do Metzków używanych w VN2K.

: wt gru 20, 2016
autor: MaciekSz
Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.

Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.

: wt gru 20, 2016
autor: HaMMeR
MaciekSz pisze:Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.

Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Czyli jednak Avony.
Dzięki za szybką odpowiedź, a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.

: wt gru 20, 2016
autor: MaciekSz
HaMMeR pisze:
MaciekSz pisze:Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.

Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Czyli jednak Avony.
Dzięki za szybką odpowiedź, a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
Rogue czyli łotr to oficjalna nazwa modelu VN2000 z jedyną słuszną lampą (lokomotywa) :antlers:

: wt gru 20, 2016
autor: HaMMeR
MaciekSz pisze:
HaMMeR pisze:
MaciekSz pisze:...a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
Rogue czyli łotr to oficjalna nazwa modelu VN2000 z jedyną słuszną lampą (lokomotywa) :antlers:
Hehe, no i dobrze, w takim razie muszę poprawić opis moto w profilu, gdyż i ja w swoim jedyną słuszną lampę posiadam :antlers:

: śr lip 19, 2017
autor: zeglarz28
Osgrzewajac temat opon. Nakrecilem na D251 4800km. Trzymaja dobrze tylko jest jeden problem...tyl mi sie juz konczy! Troche szybko. Wiecej jak 6 tys km nie wytrzyma ta guma. Trzeba chyba przeanalizowac styl jazdy :)

: śr lip 19, 2017
autor: HaMMeR
To i ja coś dorzucę, założyłem AVON'y, na tylnej mam w tej chwili 5500 km, na przedniej około 1000 km. Te opony mają, że się tak wyrażę, bardzo mało nacięć, przez co powierzchnia styku z asfaltem jest dosyć spora. Na suchym rewelacja, jak jest mokro dostosowuję prędkość i hamowanie do warunków :D

AVON z przodu jest zdecydowanie cichszy od poprzedniego Bridgestona Battlax, co prawda był mocno zużyty i wyząbkowany, więc może to powodowało hałas w zakrętach.

Shimmy - jak było na starej oponie, tak jest i na nowej. Amortyzatory i główka ramy są ok, ostatnio wymieniłem łożyska w kole, nic się nie zmieniło.

Co do zużycia, na razie nie wygląda to źle, ale przede mną wyprawa do Rumuni, trochę kilometrów się nawinie, zobaczymy jak będą wyglądały po powrocie.

: sob sie 26, 2017
autor: Sergiusz
Przez 4ry sezony zrobiłem 80000 tyś.km i zmieniłem trochę opon .Najpewniej czuję się na METCELERACH 240/50/16 i tych będę używał na tej oponie potafiłem zamknąć licznik teraz mam BRIXTON 240/55/16 fajnie się jeżdzi ale licznika nie zamknę .A propo mam wkręta w oponie czy ktoś doradzi gdzie w Lublinie mi go wyjmą

: wt sie 29, 2017
autor: Iron75
myślę że w każdej wulkanizacji naprawią Ci to bez zdejmowania koła, tzw zestawem naprawczym.

a jak chcesz tradycyjną łatkę w Lublinie chyba tylko u Skóry - naprawa motocykli różnych na Nałęczowskiej. Chyba tylko tam są w stanie wyważyć tak szeroką oponę.

: wt sie 29, 2017
autor: Sergiusz
dzięki jutro tam wpadnę wieczorem lecę do Słupska i zaczełem się martwić bo byłem w3 i lipa nikt nie chce zdjąć koła

: śr lip 04, 2018
autor: Jachudy
Ktoś kupował ostatnio oponkę na przód. Motor u mechanika wymieniają łożysko to od razu może wymienią oponę. Chodzi o atrakcyjna cenę na Metzelera.

: sob sie 18, 2018
autor: Jachudy
Oponka kupiona i założona Bridgestone Exedra Max z 2018 roku. Jak na razie zbyt mało polatałem by przedstawić opinię.

: pt wrz 21, 2018
autor: Jachudy
Właśnie zamówiłem na tył 240. Po niedzieli odbieram motor to wrzucę zdjęcie. Mam nadzieję, że mi taka szerokość przypasuje.

: sob paź 13, 2018
autor: msm jack
Dwójka jeżdżę już sześć lat, zawsze na Metzelerach. Ale od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad Avon Cobra. No i w tym roku je założyłem, przód tradycyjny rozmiar, a tył 240. Przejechałem na nich około 9 tyś km, oczywiście w różnych warunkach pogodowych. Do Metzelerach nie wracam, Avon zdał egzamin :thumbup:

: sob paź 27, 2018
autor: Jachudy
Mechanior u którego kupowałem opony ostrzegał mnie, że szerokości za bardzo nie będzie widać. Opona zawinie się i tyle. Sprawdziłem i jest jak mówił, może 1 cm szerzej. Na tyle metzeler 240 bo dostałem na niego super cenę. Rocznik troszkę starszy ale i tak w parę lat zjeżdżę. Mało ostatnio latałem więc nie piszę o odczuciach. Nowa to najważniejsze. :antlers: