VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1199
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Tex66 » pt wrz 06, 2024

Temat wymiany a przynajmniej sprawdzenia łańcucha pierwotnego w VN 2000 jest jakoś tak traktowany po macoszemu.
Fakt, wymaga to trochę wysiłku bo nie jest to sprawdzenie napięcia ładowania na akumulatorze ale może warto ……………..
Może to co załączyłem poniżej skłoni kogoś kto posiada VN 2000 przynajmniej do jego sprawdzenia, a przy okazji do sprawdzenia dwóch istotnych połączeń gwintowanych pod lewymi pokrywami silnika.


Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-a22RumKgsx


Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-pWLIuwZeYJ


Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-u6ope8pUK3
Tex66

Awatar użytkownika
MirekZelik
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2024
Motocykl:

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: MirekZelik » pt lis 08, 2024

Świetnie to napewno przygotowałeś, ale ni cholery nie potrafię tego odczytać, zamazana czcionka. Nie mogę sobie poradzić w żaden sposób. Mam w związku z tym tematem dylemat. Proszę podpowiedz czy pod ten czarny dekiel , pokrywę silnika czy jak to tam się nazywa, idzie jakaś uszczelka. Nigdzie nie mogę tego doczytać. Chcę zamówić części do wymiany łańcucha pierwotnego. Możesz pomóc? I jeszcze będę Cię nachodził o udostępnienie IS w rodzimym języku, do tej pięknej maszyny. Wiem że nie będzie łatwo, ale może dasz się uprościć. Pozdro!!!

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1199
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Tex66 » pt lis 08, 2024

Na merytoryczną pomoc na Facebookʹu wiadomo, że nie ma co liczyć, to powrót i post na Forum Vulcaneria?

Co do demontażu łańcucha pierwotnego to trzeba rozróżniać dwa przydatne pojęcia:
- pierwsze pojęcie – zewnętrzna pokrywa sprzęgła (to ta chromowana), tą żeby zdemontować nie ma potrzeby demontować lewej dolnej rury ramy. Między nią a wewnętrzną pokrywą montowana jest uszczelka o numerze katalogowym 11061 (11061-0016).
- drugie pojęcie – wewnętrzna pokrywa sprzęgła (to pod nią dopiero jest łańcuch pierwotny), tą żeby zdemontować to niestety trzeba zdjąć lewą dolną rurę ramy. Ma to szczególne znaczenie przy jej ponownym montowaniu wraz pinami ustalającymi do lewego karteru silnika, musi być montowana prostopadle do karteru a to będzie uniemożliwiała właśnie dolna lewa rura ramy. Między tą wewnętrzną pokrywą sprzęgła a lewym karterem silnika producent nie przewiduje montowania uszczelki (i dlatego fabrycznie jej nie ma) a jedynie na powierzchnie styku tych dwóch elementów producent zaleca płynną uszczelkę-czarną (Kawasaki Bond) o numerze katalogowym 92104–1064. Koszt takiej małej tubki z płynną uszczelką to 300 zł w Kawasaki.
Czas schnięcia takiej uszczelki wg Kawasaki to 20 minut, dlatego też wewnętrzna pokrywa musi być założona prostopadle do karteru (pomagają w tym dwa piny ustalające) i w tym czasie dokręcone 14 śrub z odpowiednim momentem obrotowym i w odpowiedniej kolejności a niektóre śruby dwukrotnie.

Co do opracowania, ………………. nie opracowałem tego „małą czcionką”, to jedynie tak poglądowo zamieściłem połączone
10 stron całości i zmniejszone 35 krotnie i dlatego, tu cytat: „nie idzie się doczytać”, oryginał wygląda tak (poniższe zdjęcie), a dokładnie czwarta strona z dziesięciu.
Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-1AOgO6vw7l

Pierwotna wersja całości połączonych stron ma rozmiar 40cm x 230cm i 19MB i wydrukować to można jedynie na ploterze, lepszą opcją jest wydrukowanie 10 stron w formacie A3 lub A4 (do wyboru: Word, PDF lub JPG) i wszystko widać jak na zdjęciu powyżej.

Sam wszystko już zamówiłem i już posiadam co wiąże się z przyszłoroczną wymianą całego zespołu sprzęgła i łańcucha pierwotnego. Kiedyś nad wrzuceniem tego wszystkiego na Forum nawet bym się nie zastanawiał, niestety od jakiegoś czasu dzięki komentarzom pewnych osób wiem, że już nie warto pomagać.
Co do jakiejkolwiek pomocy to przeczytaj ostatni mój komentarz w tym poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908

Jeżeli chodzi o Instrukcję Serwisową to samo jej pobieranie w języku angielskim z Internetu jest naruszeniem praw autorskich Kawasaki, a rozpowszechnianie jej i w dodatku przetłumaczonej na język polski tym bardziej. Więc temat odpada całkowicie i zdecydowanie.
Tex66

Awatar użytkownika
MirekZelik
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2024
Motocykl:

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: MirekZelik » pt lis 08, 2024

Dzięki !! Błyskawiczna reakcja. Już wcześniej czytałem że nie chcesz naginać prawa. Może to i racja. Aczkolwiek samodzielne przetłumaczenie IS przeze mnie , z racji chociażby na wiek i kulawą obsługę kompa , nie wchodzi w rachubę . Jakoś będę męczył temat. Dziękuję jeszcze raz. Już jesteś „zaje” pomocny. Co by to było jak by takich fascynatów nie było.

Kilez
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 12, 2024
Miejscowość: stalowa wola
Motocykl: Vn20000

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Kilez » sob lis 09, 2024

A pytanie
czy ta płynna uszczelka za 300 ziko można zastąpić nie wiem np. Silikonem jakimś bo na stronie Kawasaki wyskakuje niedostępny produkt ….

Awatar użytkownika
MirekZelik
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 16, 2024
Motocykl:

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: MirekZelik » pt lis 15, 2024

Ja urzywam LOCTITE SI5980QUICK GASKET :)

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1199
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Tex66 » śr maja 07, 2025

Właśnie wymieniłem łańcuch pierwotny w swoim VN2k, jego wymiana wymagała trochę pracy i zdecydowanie pośpiech nie był wskazany.
Wymieniając łańcuch pierwotny, wymieniłem przy okazji cały zespół sprzęgła jak zamierzałem.
Skoro robi się to samemu i pierwszy raz, dobrze jest wcześniej przygotować się do tego (tak uważam) żeby niczego nie pominąć i zrobić to „książkowo właściwie”, wtedy efekt końcowy powinien służyć przez długie lata i na kolejne przejechane kilometry i nie trzeba będzie za chwilę ponownie coś poprawiać i koszt będzie jednorazowy bo tanio nie jest.
Dlatego już jesienią zeszłego roku przygotowałem sobie wykaz kolejnych czynności przy wymianie łańcucha pierwotnego i zespołu sprzęgła, przeszedł on jeszcze kilka drobnych uszczegółowień i modyfikacji graficznych do czasu praktycznej wymiany i zdecydowanie sprawdził się w praktyce i był dużym ułatwieniem.
Oczywiście, że można zdemontować kompletne sprzęgło i łańcuch pierwotny bez takiego wykazu kolejnych czynności ale łatwiej wtedy o pominięcie czegoś lub pomylenie kolejności czynności czy też „przedobrzenie” z czymś bo najróżniejszych niuansów trochę jest.

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek
Tex66

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1316
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Iron75 » śr maja 07, 2025

nie wiem czy to celowe, ale te fotki się nie powiększają

Casian
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 03, 2022
Motocykl: VN 2000

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Casian » czw maja 08, 2025

matko jedyna :( 8/ ten łańcuch wymieniamy przez przebieg ? czy zużycie czasowe?

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1199
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego

Post autor: Tex66 » czw maja 08, 2025

Oryginalny rozmiar zdjęcia to taki jak widać poniżej i po kliknięciu na zdjęcie (przykładowa strona 7 z 11).
Rozmiar zdjęcia wg potrzeb można przeformatować do dowolnego rozmiaru w zależności od możliwości drukowania (drukarka A4 aż do plotera).

Po kliknięciu na zdjęcie robi się naprawdę bardzo duże.

Obrazek

Casian,
Co do ewentualnej wymiany łańcucha pierwotnego (sprzęgła), uważam że to głównie styl jazdy będzie decydował o potrzebie jego wymiany. Wszystkie elementy przeniesienia napędu (transmisji) zużywają się proporcjonalnie do przebiegu, jedne szybciej, drugie wolniej, więc łańcuch ma prawo też się wydłużyć.
Jak zaznaczył sam producent, nie podając przy tym przebiegu ani czasookresu użytkowania, wydłużenie się łańcucha o 3 mm i zalecana jest jego wymiana. Ale wszystkiego co sugeruje Kawasaki nie traktował bym tak w 100% na poważnie, jak choćby zalecenie wymiany kół zębatych na których pracuje łańcuch i samego wału korbowego.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą