odczuwalny spadek mocy vn2000

kawa 2000
Posty: 510
Rejestracja: sob kwie 10, 2010
Miejscowość: Warszawa-Piaseczno
Motocykl: VN 2000 WLA 42 WLD42
VROC: 31512

Post autor: kawa 2000 » sob wrz 22, 2012

przewód paliwowy jest montowany na szybkozłączkę

P_awel23
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 26, 2011
Miejscowość: Chodzież
Motocykl: Kawa Vulcan 2000
VROC: 0

Post autor: P_awel23 » czw wrz 27, 2012

Koledzy byłem dzisiaj w serwisie. Mamy rozwiązanie problemu spadku mocy, dławienia się motocykla przy pelnym odkręceniu manetki. Otóż okazało się że walnięty jest moduł steowania przepustnicą. Największy problem w tym że serwis kawy nie sprzedaje samego modułu tylko komplet razem z całą przepsutnicą. Cena takowego zestawu to 5450,00 :wall: :hammer: W związku z tym mam pytanie, czy ktoś może ma kontakt do kogoś gdzie mógłbym nabyć używkę tego modułu za jakieś rozsądne pieniądze????????????? I w ten oto niecodzienny sposób zakończyłem sezon 2012 :wnerw:

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt wrz 28, 2012

Nie wiem jak jest dokładnie w vn2000, ale w elektronicznym systemie przepustnicy występują dwa moduły APS Accelerator Position Sensor oraz TPS Throttle Position Sensor. APS podaje impuls o zmianie do ECU Electronic Control Unit, który regulując proporcje powierze/paliwo podaje sygnał do zmiany położenia przepustnicy na silniczek elektryczny. TPS podaje sygnał zwrotny do ECU o nowej pozycji przepustnicy. Tak z grubsza.

W używce vn 2000 z 2004 występuje cała przepustnica z zamocowanym na nim TPS.

Tutaj przykładowy link:
http://store03.prostores.com/servlet/ri ... -VN/Detail

Z braku wiedzy, posiłkując się inteligencją podejrzewam, że walnął Ci ten TPS.

Na fotkach widać jak to g..o wygląda.

Ale upewnij się czy dobrze dedukuję i "cza" szukać po necie, ale "zagramanicznym" sądzę.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr paź 03, 2012

:) Ja dzisiaj czyściłem filtr paliwa w VN 900 i o zgrozo był cały czarny jak by oblepiony sadzą .Ostatnio czyściłem 2 lata temu i po objawach braku paliwa na wysokich obrotach ale pod obciążeniem zdecydowałem się na ponowne czyszczenie. Niestety panowie żyjemy w Polsce i paliwo jest do dupy u nas , wyczyść filtr paliwa a potem kombinuj dalej :ok:

AdrianMS
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 06, 2012
Miejscowość: śląsk
Motocykl: mean streak vn1600B
VROC: 0

Post autor: AdrianMS » czw paź 04, 2012

Witam, zastanawiam się jak była zdiagnozowana ta usterka przez serwis, czy byłeś przy tym jak diagnozowali usterkę? Czy świeci się check o ile jest w vn2000, pomierz ten twój tps choćby multimetrem i porównaj z serwisówką. TPS to ten który jest na ośce przepustnicy.

P_awel23
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 26, 2011
Miejscowość: Chodzież
Motocykl: Kawa Vulcan 2000
VROC: 0

Post autor: P_awel23 » sob paź 06, 2012

Chłopaki, przerażony ceną przepsutnicy szuakłem dzielnie mechanika, (z uporem maniaka), który potwierdzi diagnozę serwisu... Nie spieszno mi do wywalenia w kosmos 5 tysi. No i cóż się okazało... Mechanik walczył 3 dni ponieważ porobił wszelkie testy na tym module sterowania przepsutnicą i wychodziły delikatne odchylenia od normy. Z resztą niepokoiło go to że motocykl nie wyświetla FI czyli usterki. Mechanik twierdzi iż powodem tego dławienia nie jest przepustnica a na 100% pompa paliwa. Dokonał pomiaru i okazało się że daje ona ciśnienie zaledwie 1,5 bara a powinna dac niecałe 4... Czy ma ktoś może namiary na jakowąś używkę, nówka w stanach 436 baksów cena kosmos... :wall:

P_awel23
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 26, 2011
Miejscowość: Chodzież
Motocykl: Kawa Vulcan 2000
VROC: 0

Post autor: P_awel23 » sob paź 06, 2012

Tak byłem przy badaniu komputer ewidentnie pokazywał subthrottle assy failed. Natomiast obecny mechanik tłumaczy, że nie ma pomiaru ciśnienia paliwa a co za tym idzie komp diagnozuje jedynie mieszankę to skoro dostał za mało paliwa skład mieszanki się sypnął to wywalił błąd jedyny który mógł czyli przepsutnica... Mam nadzieję że skoro kolo podważa diagnozę serwisu to musi być pewien usterki....

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » sob paź 06, 2012

P_awel23 pisze:powodem tego dławienia nie jest przepustnica a na 100% pompa paliwa
Jak ja to znam. "Wymieni pan podzespół za 5 kPLN, a potem się zobaczy".

No żesz k :cenzura: , motocykl to nie brona do jasnej ch :cenzura: , a portfel klienta to nie fort Knox !! :diabelek:

Używki to raczej zagranica, niestety. Zważywszy, że najwięcej vn2000 sprzedaje się w USA nie ma wyboru.

Przykład:
http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-VN2000 ... 0891149262

Jeśli to "tylko" pompa to trzeba skakać pod sufit z radości. Jak się nie ma....itd

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » sob paź 06, 2012

Tutaj masz tak na szybko z moto z przebiegiem 20 tys mil:
http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-VN20 ... _500wt_985
gosc pisze, ze moze wszedzie wyslac, i ze pompa jest w pelni sprawna i gotowa do zamontowania, a cena jest zdecydowanie do zaakceptowqania.
nareczka
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » sob paź 06, 2012

Krasnal pisze:gotowa do zamontowania
Noooo, pompek do wyboru i koloru, nie jest tak źle........ :ok:


:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Trufel

Post autor: Trufel » sob paź 06, 2012

czyli wniosek jest jeden , kupić , zamontować i jeszcze kilka kalometrów machnąć na pełnej manecie i na pełnym uśmiechu na ryjcu :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » sob paź 06, 2012

Dopiero przeczytałem temat......znajomy miał to samo, moc mu spadła.........okazało się, że pompa paliwowa-no jak w Kilerze normalnie :-) - a tak naprawdę filtr, który jest przy pompie i jest nierozbieralny i trzeba wymienić całą pompę. I o dziwo okazało się, że inne "zieleniaki" mają taką samą pompę-on kupił chyba od jakiejś ZZR-y bo tanio było (żeby nie skłamać 100 PLN). Wykręć, zobacz jak wygląda pompa i dobierz taką samą-najtańszą z allegro i po sprawie :-) Powodzenia.

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz paź 07, 2012

Tokar pisze:inne "zieleniaki" mają taką samą
Słuszna uwaga, jak kupowałem filtr oleju do swojego to gość ze sklepu Kawasaki powiedział, że wszystkie takie same mają. Bardzo możliwa jest szersza unifikacja części.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » ndz paź 07, 2012

.....zdradzę jeszcze jedną tajemnicę :-), pompa i owy filtr w większości będzie taki sam, tylko mocowanie do zbiornika trzeba przełożyć bo z reguły różnią się od siebie. Poszukaj mało przelatanego motonoga po dzwonie i sprawa załatwiona.....

VN 2000 Diablo
Posty: 402
Rejestracja: wt cze 15, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Diablo Black
VROC: 0

Post autor: VN 2000 Diablo » ndz paź 07, 2012

Mozesz sobie sprawdzić czy to pompa. Masz kolegę co ma VN-a 2000, podmień baki i sprawa załatwiona. Rozłącz akumulator żeby koputer się zrestartował i jazda. Wtedy będziesz wiedział na 100 % czy to pompa czy nie. Kupiłeś już filter - i nic. Wyrzucenie kasy w błoto. Wiekszość mechaników nie preferuje zakładanie K&N. Daje lepsze osiągi ale przepuszcza więcej syfu do cylindra - coś za coś, Kupisz pompę i też może być nie to. Kasę zawsze możesz stracić ale czy w dobrym celu i kierunku. Lepiej sprawdzić 10 razy jak umoczyć.....Powodzenia. druga sprawa to nasze paliwko - w Polsce jest nagminne oszukiwanie paliwa, a tym samym idące za tym awarie naszych cztero i dwu śladów. Co poniektórzy są skąpi na parę groszy i tankują w byle-jakich stacjach gdzie potem mają problem.

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » ndz paź 07, 2012

Diablo, przyjacielu, gdzie sie podziewales? opony zmienione? milo Cie czytac...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » ndz paź 07, 2012

:) Pompa jest rozbieralna tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić , filtr jest po to by go czyścić albo wymienić :ok:

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » ndz paź 07, 2012

Daromax pisze::) Pompa jest rozbieralna tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić , filtr jest po to by go czyścić albo wymienić :ok:
....filtr który miałem w rękach nie był rozbieralny, nie pamiętam czy można go wymontować z pompy, ale rozbieralny nie był. Może są róże filtry. Sprawdzę jeszcze raz.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr paź 10, 2012

co by nie zakładać nowego to wniosę tutaj zapytanie odnośnie "spadku mocy" w 800tce, otóż ostatnio zapaliłem tak sobie dziwnie pykał, zajechałem na stację jak się rozgrzał ale co z tego skoro ruszanie z miejsca to mniej więcej w stylu chińskiego skutera no i prawie zero reakcji na szybkie odkręcenie manetki, dojechałem do domku zdjąłem filtr powietrza i coś tam przetarłem bo dość mokro było, odczekałem zapaliłem ze 2 razy na nowo i wio jak zaskoczył to moc przynajmniej 100 komi :D, miał ktoś takiego "muła" w swojej 800tce ?
i jeszcze pytanie czy filtr powietrza powinien być mokry od paliwa? paliwo dość sporo pryskało przy zapalaniu na zewnątrz, już pomijam fakt że dziś czyli po 3 dniach zalałem silnik, za olere nie zaskoczył, właśnie się suszy ;) nie wiem czy może to być spowodowane np koniecznością wyczyszenia gaźnika ? regulacją zaworów ? hm
acha i jeszcze pytanie jaka jest żywotność świecy ? moje mają pół roku tylko

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4580
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw paź 11, 2012

Mayones pisze:co by nie zakładać nowego to wniosę tutaj zapytanie odnośnie "spadku mocy" w 800tce, otóż ostatnio zapaliłem tak sobie dziwnie pykał, zajechałem na stację jak się rozgrzał ale co z tego skoro ruszanie z miejsca to mniej więcej w stylu chińskiego skutera no i prawie zero reakcji na szybkie odkręcenie manetki, dojechałem do domku zdjąłem filtr powietrza i coś tam przetarłem bo dość mokro było, odczekałem zapaliłem ze 2 razy na nowo i wio jak zaskoczył to moc przynajmniej 100 komi :D, miał ktoś takiego "muła" w swojej 800tce ?
i jeszcze pytanie czy filtr powietrza powinien być mokry od paliwa? paliwo dość sporo pryskało przy zapalaniu na zewnątrz, już pomijam fakt że dziś czyli po 3 dniach zalałem silnik, za olere nie zaskoczył, właśnie się suszy ;) nie wiem czy może to być spowodowane np koniecznością wyczyszenia gaźnika ? regulacją zaworów ? hm
acha i jeszcze pytanie jaka jest żywotność świecy ? moje mają pół roku tylko
Zaczynają się chłodne dni i nie zawsze drugi garnek zaskoczy, pewnie stąd ten spadek mocy i później nagły wzrost. Jeżeli 800tka na wolnych obrotach pracuje równiutko, to znaczy że chodzi na jednym cylindrze :D
A jeżeli ci cieknie paliwo przy kręceniu i nie odpala, to popukaj delikatnie kluczem lub małym młoteczkiem w gaźnik
:ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą