vn 1700 wymiana oleju

Siwy81
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 27, 2014
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: xvs.vl.vn.xv.hd.vtx.vn

vn 1700 wymiana oleju

Post autor: Siwy81 » sob mar 07, 2015

Witam panowie jaki lejecie olej do swoich silników Motor za oceanu nie wiem jaki był wcześniej zalewany.
Pytanie; jakiej marki olej jest ok do tego modelu
Producent zaleca SAE 10W-40 pytanie syntetyczny czy półsyntetyczny, motor ma 17tys kil
Ja z wcześniejszych marek motocykli które zalewałem postawił bym na OLEJ MOTUL 7100 MA2 4T 10W40 100% SYNTETYK
proszę o informacje dzięki

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » sob mar 07, 2015

Siwy81 pisze:OLEJ MOTUL 7100 MA2 4T 10W40 100% SYNTETYK
I to jest jak najbardziej odpowiedni olej do tego serducha, moim zdaniem :ok:
VN 900 Custom Black Mat - był

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » wt mar 10, 2015

Ja jeździłem na Motulu 5100 ale jeśli Cię stać na 7100 to jeszcze lepiej na pewno mu nie zaszkodzi. Jedną z zalet 7100 jest to że można na nim robić dłuższe przebiegi.

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pt mar 27, 2015

Producent oryginalnie zalewa syntetykiem. Ja kupilem z przebiegiem 24000km nie wiedzac co bylo zalane. Przeszedlem na Motul 5100 10w40 polsyntetyk. Zmiany maksymalnie po 10tys. Km. Jak masz od nowosci i kase na syntetyk to lepszy syntetyczny. Ma lepsze smarowanie od samego startu. Tyle ,ze silnik najczesciej pracuje miedzy 1,5tys a 3,5 tys obrotow to mysle ,ze dobry polsyntetyk da sobie rade

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » czw mar 17, 2016

Witam. Chciałbym spytać o wymianę oleju. Otóż według instrukcji korek spustowy to ten z kołnierzem u dołu silnika, po odkręceniu jest pod nim filtr sitkowy ze sprężyną?.Czy trzeba też odkręcić poprzeczkę od ramy aby go wymontować? Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pn mar 21, 2016

VN 1700 podobnie jak V2K ma dwa korki spustowe oleju w związku z posiadaniem półsuchej miski olejowej. Myślę że piszesz o filtrze oleju bo tylko tam widać jakąś poprzeczkę. Filtr oleju wykręca się. To co widać na filtrze to klucz do filtra.
Zerknij tutaj:
VN 1700 Service manual
Strony 82 i 83.
Śruby spustowe A i B drugie zdjęcie strona 82.
Filtr strona 83.

Awatar użytkownika
Primo
Posty: 88
Rejestracja: ndz sie 02, 2015
Miejscowość: Zambrów / Radoszyce
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 37499

Post autor: Primo » czw mar 24, 2016

ja tez się zastanawiam czy do 1600 będzie lepsze 5100 cz 7100
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » pt mar 25, 2016

Dzięki Sheriff Już teraz wiem, ta poprzeczka, to demontowalna część ramy przy korkach w dolnej części silnika z boku. Pod nimi są jakieś filtry siatkowe, prawdopodobnie do pompy oleju. Je chyba co jakiś czas pewnie też trzeba czyścić.

Awatar użytkownika
Majster
Posty: 83
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Hamburg
Motocykl: Vulcan 1700 Nomad
VROC: 0

VN 1700 nomad wydechy Cobra Trioval

Post autor: Majster » ndz kwie 10, 2016

Witam Panowie mam problem z moim VN 1700 Nomad dodam wersja europejska zamontowalem wydechy Cobry Trioval z emulatorem sondy Lambda i maszyna oszalała tz na wolnych obrotach chodzi w miarę równo ale jak idzie w trasę jest masakra nie ma siły ,przerywa tak jak by mu brakowało mieszanki. Czy miał może ktoś taki problem i jak to rozwiązać . Maszyna ma przejechane dopiero 1070 km. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pn kwie 11, 2016

Nie bardzo rozumiem dlaczego zamontowałeś wydechy z emulatorem? Wydechy w 1700 Nomad lub Classic Tourer montuje się w postaci samych końcówek nie ruszając rury z sondą lambda i wszystko śmiga i wszystko gra. Jeśli chcesz pogadać na ten temat pisz na PW wyślę Ci mój nr telefonu. Jeśli nie ruszałeś rury z sondą lambda a tylko wykręciłeś sondę zamieniając ją na emulator natychmiast wkręć ją z powrotem. Wszeslkie przelotowe wydechy świetnie współgrają z sondą w VN 1700. A przynajmniej Kaliński oraz V&H na 100%.

Awatar użytkownika
Djkokot
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 02, 2016
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Motocykl: kawasaki vn 1700
VROC: 0

Post autor: Djkokot » pn paź 02, 2017

Czesc,podzielcie sie jak sprawdzacie olej w Vn 1700 czy po rozgrzaniu silnika, czy na zimnym?

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2579
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn paź 02, 2017

Po rozgrzaniu, po rozgrzaniu. Dobrze nagrzany silnik, 3-5 minut po wyłączeniu i na prosto, a nie na kosie.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Davvid
Posty: 24
Rejestracja: śr mar 12, 2014
Miejscowość: Polska
Motocykl: VN1700
VROC: 0

Post autor: Davvid » wt lis 14, 2017

Cześć
Po paru latach przerwy wróciłem do Vulcanów.

Chciałbym wymienić olej i filtry w zakupionym Vn1700 09r

Jaki filtr oleju i powietrza polecacie?

Co jeszcze powinienem zrobić przy swieżym motocyklu/ na co zwrócić uwagę?

Pozdrawiam

Piterek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 12, 2017
Miejscowość: Legionowo
Motocykl: Voyager
VROC: 0

Post autor: Piterek » śr lis 15, 2017

Ja zalałem Motul 10w40 5100,a filtr to HF 303 :yeee:

Awatar użytkownika
Krzyszttof
Posty: 67
Rejestracja: sob paź 22, 2016
Miejscowość: Polska Prawie Centralna
Motocykl: Vulcan Vaquero
VROC: 0

Post autor: Krzyszttof » czw lis 16, 2017

Piterek pisze:Ja zalałem Motul 10w40 5100,a filtr to HF 303 :yeee:
A ja 7100 10W40 i też HF303, a powietrza wymaga oczyszczenia. A jak już to KN, bo jest w tej samej cenie co oryginał.
A polecam jeszcze zmienić olej w lagach i płyn hamulcowy i chłodniczy dla świetego spokoju.
Ja to zrobiłem, bo nie wiesz jak i kiedy poprzednik to zrobił.

Davvid
Posty: 24
Rejestracja: śr mar 12, 2014
Miejscowość: Polska
Motocykl: VN1700
VROC: 0

Post autor: Davvid » śr lis 22, 2017

Ile oleju wam wchodzi przy wymianie?
Manual mówi o 4,3 l

Napisane jest też aby wymienić uszczelki śrub spustowych.
Wymieniacie je razem z olejem ? Jeśli tak, to gdzie je nabyć ?

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 762
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » śr lis 22, 2017

Davvid pisze:Ile oleju wam wchodzi przy wymianie?
Manual mówi o 4,3 l
Wchodzi nam wszystkim tyle ile nakazuje manual, nie mniej nie więcej !!
Nie masz naklejki przy korku wlewu?
Davvid pisze: Napisane jest też aby wymienić uszczelki śrub spustowych.
Wymieniacie je razem z olejem ? Jeśli tak, to gdzie je nabyć ?
Ja kupowałem podkładki miedziane w Norauto
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » sob sty 13, 2018

Piterek pisze:Ja zalałem Motul 10w40 5100,a filtr to HF 303 :yeee:
a sprawdziłeś jakie API zaleca producent co do silnika VN 1700ccm?

Nie wiem do końca jakie API zaleca producent do twojego VN 1700ccm(ale sądzę że takie same jak w 1600) ale w VN1600B zaleca API SE,SF lub SG albo API SH lub SJ z klasą JASO MA

idąc tym tropem po sprawdzeniu parametrów oleju MOTUL 5100 10w40 olej ten niestety nie jest odpowiedni do tego silnika, bo nie spełnia parametrów API .

Oleju nie można dobierać jedynie po lepkości czyli 10w40.

Jeśli chciałeś zalać koniecznie półsyntetykiem, to normy API dla tego silnika spełnia MOTUL 4T 5000 10w40 API SJ/SH/SG .

Najtrafniejszy olej będzie jednak ten, o którym już wcześniej pisali koledzy
MOTUL 4T 7100 10w40 syntetyk API SL/SJ/SH/SG JASO MA2 .

Na co to się przekłada?
Z tego co wyczytałem z opinii użytkowników ma to głównie przełożenie na sprzęgło.
Objawami jest ślizganie się sprzęgła lub problemy z wysprzęglaniem i sprawną zmianą biegów.
Oczywiście zaobserwujesz sobie w czasie użytkownia jak się zachowuje i w razie pojawienia się problemów ze sprzęgłem nie leć do serwisu wymieniać sprzęgła. Najpierw zmień olej.

Może komuś przyda się taka informacja w tym wątku.
Byle do wiosny LWG :)

mikko
Posty: 71
Rejestracja: ndz cze 19, 2016
Miejscowość: Kielce
Motocykl: voyager
VROC: 0

Post autor: mikko » pn mar 05, 2018

specyfikacja z książki serwisowej.

Kod: Zaznacz cały

API SG, SH, SJ or SL with JASO MA, MA1 or MA2
SAE 10W-40
4.1 L (4.3 US qt, when filter is not removed)
4.3 L (4.5 US qt, when filter is removed)
5.0 L (5.3 US qt, when engine is completely dry)
Between upper and lower level lines (Wait 3 minutes or more after idling or running)

Awatar użytkownika
Emil
Posty: 46
Rejestracja: ndz maja 01, 2016
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Voyager, GTR 1400
VROC: 0

Post autor: Emil » pt kwie 13, 2018

Takie spostrzeżenia, wymieniłem olej w swoim Voyagerze na 7100 weszło 5,1 L . Poprzednik miał zalane 5100 , zmiana jest odczuwalna i to bardzo ciszej pracuje skrzynia, biegi lepiej wchodzą i nie słychać zaworów na zimnym silniku :czaszka: :thumbup:
Pozdrawiam LwG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą