Skrobel,
Zauważ, że rozpoczynając wcześniejszy wywód już na samym początku zaznaczyłem, że dotyczy to jedynie VN 1700 Vaquero, nawet nie wspomniałem o VN 1700 Voyager, o innych modelach VN 1700 nie mówiąc.
Zawsze jeżeli coś już mam napisać, sprawdzam i weryfikuję jak jest to ujęte w Instrukcji Serwisowej i Instrukcji Właściciela danego modelu VN-a.
Instalację elektryczne VN 1700 Nomad i VN 1700 Vaquero bardzo się różnią, nie sądzę natomiast żeby tok czynności przy uruchamianiu różnił się w danym modelu (VN 1700 Vaquero) w zależności czy jest to wersja amerykańska czy europejska.
Tu mały wycinek instalacji elektrycznych pokazujący ich złożoność i jednocześnie różnice w ich złożoności (całe też mam).
Tu z Instrukcji Właściciela (Owner's Manual) VN 1700 Vaquero (jeżeli chcesz sprawdź):
Uruchamianie silnika:
1. Włóż kluczyk do stacyjki.
2. Upewnij się, że przekładnia jest w położeniu neutralnym.
3. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „ON”.
4. Przestawić wyłącznik silnika do pozycji „ON”
5. Bez trzymania manetki gazu, wciśnij przycisk rozrusznika.
Gaszenie silnika po zatrzymaniu motocykla:
1. Upewnij się, że przekładnia jest w położeniu neutralnym.
2. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „OFF”.
3. Przestawić wyłącznik silnika do pozycji „OFF”
Tu też mały przykład z Instrukcja Właściciela – VN 1700 Vaquero – str. 69
1. Although the engine stop switch stops the engine, it does not turn off all the electrical circuits.
2. Ordinarily, the ignition switch should be used to stop the engine.
W wolnym tłumaczeniu:
1. Chociaż wyłącznik silnika zatrzymuje silnik, nie wyłącza wszystkich obwodów elektrycznych.
2. Zwykle, włącznik zapłonu powinien być używany do zatrzymania silnika.
Tu Cię zacytuję:
„
Z tego wszystkiego wygląda mi na to, że Kill switch odcina jednak obwód pompy paliwa, a stacyjką można bez problemu "wymusić" podawanie kolejnych dawek paliwa jeśli Kill switch jest w pozycji ON”
Tak, masz rację, „
Kill switch” odcina obwód pompy paliwa o tym przecież już wyżej w poście napisałem. Jeżeli wcześniej przestawisz „
Kill switch-a” w położenie „
OFF” (przed upływem 3 s) wtedy pompa nie poda wymaganej ilości paliwa, ponownie przełączając go w „
ON” pompa uzupełni wymagana ilość paliwa na wtryskiwaczach i będzie trzymała nakazane ciśnienie. Jeżeli nie uruchomisz silnika a wyłącznik silnika przestawisz na „
OFF” i zaraz po tym ponownie przestawisz na „
ON” to pompa nie powinna wejść do pracy i podać paliwa gdyż na wtryskach masz już wymagana ilość paliwa. Następuje jedynie sprawdzenie przez ECU wymaganego ciśnienia przed uruchomieniem silnika, słychać jedynie pracę regulatora ciśnienia będącego w pompie. Pompa zacznie pracować gdy silnik zacznie pracować, nawet przy rozruchu (uruchamianiu silnika) gdyż wtryski „
pozbędą” się paliwa.
Pracy pompy i podawania paliwa nie mylmy z pracą regulatora ciśnienia chociaż też będzie go słychać.
Tu z kolei z Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero:
Co dotyczy pozycji „
OFF” wyłącznika silnika (przyp. Engine Stop Switch) w praktyce:
- odcina prąd do przekaźnika pompy paliwa i w konsekwencji od pompy paliwa (Instrukcja Serwisowa VN 1700 Vaquero – str. 162);
- odcina prąd do cewek (Instrukcja Serwisowa VN 1700 Vaquero – str. 165).
Zrób takie doświadczenie jeżeli nie postawiłeś VN-a na „sen zimowy”.
Przed doświadczeniem wyłącznik silnika przestaw na pozycję „OFF” i teraz:
1. Przekręć kluczyk w pozycję „
ON”;
2. Przestaw wyłącznik silnika w pozycję „
ON” (odczekaj 3 s);
3. Naciśnij rozrusznik.
Zapali czy nie zapali Twój VN 1700 Nomad?
Tu jest istota naszych dywagacji, pompa uruchomi się tylko raz przed uruchamianiem silnika.