Strona 1 z 1

Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: ndz wrz 08, 2019
autor: wasniak
Witam ,
mam problem ze swoim Kawasaki Vulcan 1700 classic 2009 rok , przebieg 45tys mil.
Przy przyspieszaniu, na wysokich obrotach dochodzi do szarpnięć ( tak jakby brakowało mu chwilowo paliwa ) , ten objaw zauważyłem głównie na II biegu . Wymieniony został olej, filtr oleju, zalozylem nowe świece, wymieniłem pompę paliwa wraz z filtrem ( stary był faktycznie mocno zabrudzony ) ale to nie pomogło , w dalszym ciągu „ przycina się” przy mocnym przyspieszaniu . Jakieś porady ? Czyżby było coś nie tak ze skrzynia biegow?
Dzięki z gory za pomoc

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: ndz wrz 08, 2019
autor: MaciekSz
Raczej wtrysk niż skrzynia... trzeba byłoby podłączyć komputer.

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pn wrz 09, 2019
autor: wasniak
Dodam też, że sama skrzynia dość głośno pracuje ( w porównaniu np do VN1600 Nomand ) dlatego podejrzewałem ze to ona może być przyczyna .

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pn wrz 09, 2019
autor: Krzyszttof
wasniak pisze:
pn wrz 09, 2019
Dodam też, że sama skrzynia dość głośno pracuje ( w porównaniu np do VN1600 Nomand ) dlatego podejrzewałem ze to ona może być przyczyna .
Skrzynia, nie ma nic do tego, tam się nie ma co ślizgać, żeby szarpało.
Tak jak Maciek pisze, trzeba podpiąć pod komputer.

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: sob wrz 14, 2019
autor: Krzynio1964
Kolego doszedłeś co jest szarpniecie na drugim biegu mam to samo jeżeli ustalileś obiawpodziel się informacją pozdrawiam Krzysztof z Bydgoszczy

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pt kwie 24, 2020
autor: wasniak
Panowie odświeżam temat. Byłem u mechanika , który po przejechaniu stwierdził, że to na bank nie silnik i że nie ma sensu podpinac komputera. Wskazał na napęd ( chociaż jak stwierdził stan i napięcie pasa jest ok) bądź skrzynie . Polecił sprawdzenie stanu kol prasowych przed zebraniem się za skrzynie. Zdjęcia wysyłam w załączniku- wydaja się ok- co sądzicie?

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pt kwie 24, 2020
autor: wasniak

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: ndz kwie 26, 2020
autor: Wielebny Bolo
Byłeś u mechanika czy u ??????
Coś ten mechanik postawił kiepską diagnozę wskazując na pas. Pas by ci dawał takie objawy na każdym biegu.
MaciekSZ już podpowiedział. Na jakie obroty wchodzisz na tej II ?. Prawdopodobnie na tym biegu podciągasz najwyżej i tu wtryski się "przycinają". Spróbuj na innym biegu też wkręcić się do podobnych obrotów .

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pn kwie 27, 2020
autor: Emil
Po zdjęciach które dałeś widać tyle że pas obciera o rant koła zębatego powoduje to piszczenie skrzypienie i takie odgłosy miałem to samo u siebie.
Stawiam na wtrysk jest zabrudzony zużyty i td. wyczyść układ paliwowy.
Skrzynia biegów w modelu 1700 hałasuje i tak ma być.
Komputer na pewno jest potrzebny żeby sprawdzić jak leją wtryski, to najszybsza metoda diagnostyki twojego problemu z maszyną
Pozdrawiam LwG

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pt maja 29, 2020
autor: romigo
Podpinam się pod temat. Mam te same objawy. W moim przypadku wygląda to tak jakby, odcinało mi paliwo przy odkręcaniu manetki gazu. Silnik przerywa, a moto szarpie. Dzieje się tak przy średnich obrotach - po mocniejszym odkręceniu manetki moto rwie do przodu, a silnik nie przerywa. Czy rozwiązał ktoś ten problem?

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pt sie 21, 2020
autor: Konrad
Panowie komputer i weryfikacja w całym przedziale "kręcenia" manetką napięcia na czujniku przepustnicy "subthrottle sensor" czy nie ma jakiś spadków w konkretnym miejscu. Spotkałem się już z przypadkami wytarcia ścieżki i "szarpania" z tego powodu.

Re: Vn1700 classic - szarpniecia przy przyspieszaniu

: pt sie 21, 2020
autor: Skrobel
Problem w tym, że przepustnica i czujniki w VN 1700 są skomplikowane.
Na obudowie przepustnicy są dwa redundantne czujniki położenia przepustnicy (o różnych wartościach zadanego napięci) oraz dwa redundatne czujniki położenia manetki (ETV - Electronic Throttle Valve).
Gdy z którymś z nich jest coś nie tak (napięcie nie mieści się w zakresie lub zwarcie) to na ekranie mamy odpowedni błąd (Error 11 to jeden z czujników przepustnicy - TPS, a Error 18 to ten właśnie ETV, czy też Accelerator Sensor).
W serwisówce podane są wartości graniczne napięcia jaki każdy z tych dwóch, a właściwie czterech czujników powinien mieć. Można zacząć od przebadania wiązki elektrycznej między tymi czujnikami (pod bakiem od prawej strony za obudową airboxa) a ECU (pod siodłem obok akumulatora), ale jeśli nie pojawia się błąd z komputera, to na 99% są sprawne. Błedy samego ECU też moim zdaniem pojawiają się rzadko.
Zostają zatem czujniki - a w celu ich sprawdzenia trzeba wpiąć się w wiązkę (każdą z osobna) i każdy czujnik przebadać voltomierzem lub oscyloskopem czy jego wskazania zmieniają się w miarę płynnie (jak napisał wcześniej Konrad). Można to zrobić w domowych warunkach, ale upierdliwe strasznie.

EDIT: Z drugiej jednak strony przyczyn braku płynności przy przyspieszaniu może być więcej - lewe powietrze, brudny filtr, pompa paliwa, złe wskazania któregoś z czujników, np. temperatury powietrza w dolocie, ciśnienia powietrza atmosferycznego itp.