Płyn chłodniczy

mikko
Posty: 71
Rejestracja: ndz cze 19, 2016
Miejscowość: Kielce
Motocykl: voyager
VROC: 0

Płyn chłodniczy

Post autor: mikko » wt mar 06, 2018

Hej, zbliżam się do terminy wymiany płyny chłodnicznego i na początku temat wydawał mi się banałem. Ale zacząłem drążyć temat i im bardziej go drąże tym bardziej nie wiem.
Książka serwisowa stanowi:

Kod: Zaznacz cały

Permanent type antifreeze 
Green
Soft water 50%, Coolant 50% 
–35°C (–31°F)
2.4 L (2.5 US qt)
z tym, że producenci płynów chłodniczy nie mają konieczności trzymania się koloru płynu do jego rodzaju, a są trzy rodzaje / typy płynów chłodniczych.
IAT – Inorganic Additive Technology
OAT – Organic Acid Technology
HOAT – Hybryd Organic Acid Technology

Oczywiście nie jest zalecane ich mieszanie.

Kolejna sprawa to temperatura wrzenia płynu. Jak wiadomo te silinki lubią się grzać i szukam płynu o możliwie najwyższym punkcie wrzenia, a wszystkie te borygo mają punkt wrzenia już przy 109 stopniach.

znalazłem taki specyfik:
http://prestone.pl/produkty/prestone-pl ... odnic-37c/

teoretycznie uniwersalny (co akurat budzi we mnie pewne obawy)
punkt wrzenia do 129 stopni.

podzielcie się waszym doświadczeniem i opiniami.
Może najzwyczajniej w świecie wyolbrzymiam tą kwestię

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1089
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Post autor: Tex66 » wt mar 06, 2018

Po co kombinować?
Proponuję MOTUL:
Motul Motocool Factory Line - gotowy do użycia płyn chłodzący do motocykli. Bezazotynowy, bezaminowy, bezfosforanowy, bezboranowy, bezkrzemianowy.
Do - 35°C. Tem. wrzenia 133°C. Latam na nim i jest OK.
Prestone to akurat leję do chłodnicy w samochodzie.
Tex66

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt mar 06, 2018

Tex66 pisze:Po co kombinować?
A co to za kombinacja?
Leję Prestona i jest OK.
Mogę polecić z czystym sumieniem
mikko pisze:Może najzwyczajniej w świecie wyolbrzymiam tą kwestię
tak :D
Ostatnio zmieniony wt mar 06, 2018 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » śr mar 07, 2018

Tex66 pisze:Po co kombinować?
Proponuję MOTUL:
Motul Motocool Factory Line - gotowy do użycia płyn chłodzący do motocykli. Bezazotynowy, bezaminowy, bezfosforanowy, bezboranowy, bezkrzemianowy.
dadam jeszcze że:
bezdotykowy, bezbolesny, koszerny i ekologiczny, można łykać szklankami :D
:D :D :D
Nie dajmy się zwariować.
Patrz posty wyżej.

Majkel69
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2016
Miejscowość: Poznań/Szczytniki
Motocykl: Nomad 1500 FI '03
VROC: 38646

Post autor: Majkel69 » pn kwie 16, 2018

Wbrew pozorom, problem jest. Ja zalałem układ płynem chłodzącym kupionym w zwykłym sklepie moto, teoretycznie parametry jak wyżej, ale... Istotnym parametrem będzie tu temperatura wrzenia (kto jeździ przy - 35 stopniach) gdyż u mnie występuje problem tego typu, iż ciecz ta non stop przybiera na objętości, do tego stopnia że potrafi wypełnić cały zbiorniczek wyrównawczy od zera aż do przelewu. Z każdym załączeniem wentylatora objętość spada, ale nie o tyle o ile przyrosło. Spróbuję wymienić na płyn o którym mowa i zobaczymy jaki będzie efekt.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 16, 2018

A to nie po to jest termostat i wentylator, żeby nie dopuścić do rozgrzania się silnika do 120-130 stopni, żeby płyn wy..ało :razz: ??

aramis70
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 18, 2021
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: aramis70 » sob lut 20, 2021

Witam. Gdzie znajduje się korek spustowy płynu chłodniczego VN 1700?

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1089
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: Tex66 » ndz lut 21, 2021

aramis
Ciężko będzie znaleźć.
Proponuję pozyskać instrukcję serwisową VN 1700 Voyager, np. z netu i czytać.
Z czasem w trakcie użytkowania VN 1700 będziesz miał coraz więcej pytań i wątpliwości o większej skali trudności niż wymiana płynu chłodzącego.
Szału z podpowiedziami i sugestiami raczej nie będzie.
A tu na dobry początek masz str. 82 z instrukcji serwisowej (manuala) VN 1700 Voyager.
Powodzenia
Obrazek
Tex66

aramis70
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 18, 2021
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: aramis70 » ndz lut 21, 2021

Dziękuję. Mam manuala ale w j.angielskim i nie wiem dlaczego nie zauważyłem tej kartki. Być może przyzwyczajony do korków spustowych wyszedłem z założenia że korek zawsze jest.
Gdyby to nie był problem to wyślij mi linka do manuala w j. polskim.

pozdrawiam

Sławek

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1089
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: Tex66 » ndz lut 21, 2021

Niestety instrukcji serwisowej (manuala) w języku polskim nie ma, no chyba, że:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=1&t=14675
Powodzenia :yeee:
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą