1600 nomad opona tył

Awatar użytkownika
Cicik
Posty: 184
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vn 1600 Classic
VROC: 38432

Post autor: Cicik » śr lut 14, 2018

pisałem to w innym dziale.
np.
- rózne opony przy tym samym rozmiarze maja różny styk z podłożem (np. me888 ma wg. producenta")o 15% wiekszy/szerszy styk nize poprzednik m880 przy tym samym rozmiarze);
- opony róznych producentów w tych samych nominalnych rozmiarach maja faktycznie rózne szerokości (np. dunlop d251 180/70r16 ma - wg producenta szerokość 176mm, a AV72 COBRA juz 184 mm. - a niby to i to 180;
- różnice 1 rozmiaru - wg. znawców (a ja za takiego sie nie uwazam !, tylko przekazuje dalej) nie wpływa na prowadzenie moto - z wyj. supersportów ale to inna bajka ze wzg. na np. krótki rozstaw osi co przekłada sie na zmianę pochylenia katą gł ramy przy zmianie wysokości opony nawet o 1 cm)

tak że teoretycznie wiekszy wpływ na prowadzenie (w nasych moto!) bedzie miała zmiana z opony diagonalnej na radialną niż ze 170 na 180.
amen ;)

Koziol
Posty: 77
Rejestracja: ndz cze 20, 2010
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 32302

Post autor: Koziol » śr lut 14, 2018

Jak kupiłem Nomada miałem założonego Bridgestone Exedra o szerokości 180. Zjechałem do końca i zmieniłem na Dunlopa d404 o szerokości 170. Jak dla mnie na Dunlopie nieco łatwiej składać moto na winklach. Nie wymaga takiej siły, żeby go na bok obalić i tak w ogóle chyba nieco mniej pochyla się przy podobnej prędkości. Pamiętajmy tylko, że Bridgestone był zjechany do znaczników więc i kwadratowy, a Dunlop nowy. To na pewno miało wpływ na odczucia jazdy na zakrętach. Poza tym jednak to opony różnych producentów, więc i to wpływa na odczucia. Najlepiej było by porównać 2 nowe opony tego samego producenta o różnych szerokościach. Ale tak szczerze to myślę, że raczej wielkiej różnicy by nie było.

Gre8
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » śr lut 14, 2018

dzięki kolego za info.

No na pewno już wiemy, że mając oponę 180 z tyłu da się jakoś jeździć...
ale z pewnością gdyby producent dopuszczał użycie innego rozmiaru, to podałby w serwisówce jaki to miałby być rozmiar dopuszczalny.

Dla przykładu - w motocyklu szosowo turystycznym gsf 650 z tyłu laczek jest 170 i nie zaleca się zakładania 180 ponieważ znacznie pogarsza to trakcję w zakrętach i z reguły nikt tego nie robi, bo to pakowanie się w kłopoty na własne życzenie.

Dlatego właśnie troszkę chciałem podrążyć ten temat, bo to istotne.

Jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia na oponach 170 i 180 proszę o opinie i spostrzeżenia.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 3864
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 14, 2018

Kupić używkę, za 5 dyszek założyć i przetestować ;)

Awatar użytkownika
Cicik
Posty: 184
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vn 1600 Classic
VROC: 38432

Post autor: Cicik » śr lut 14, 2018

Gre8 pisze:dzięki kolego za info.

No na pewno już wiemy, że mając oponę 180 z tyłu da się jakoś jeździć...
ale z pewnością gdyby producent dopuszczał użycie innego rozmiaru, to podałby w serwisówce jaki to miałby być rozmiar dopuszczalny.

Dla przykładu - w motocyklu szosowo turystycznym gsf 650 z tyłu laczek jest 170 i nie zaleca się zakładania 180 ponieważ znacznie pogarsza to trakcję w zakrętach i z reguły nikt tego nie robi, bo to pakowanie się w kłopoty na własne życzenie.

Dlatego właśnie troszkę chciałem podrążyć ten temat, bo to istotne.

Jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia na oponach 170 i 180 proszę o opinie i spostrzeżenia.
kolego :) wydaje mi się ze z tekstów pow. można przeczytać ze "jeździ się tak samo" a nie "jakoś".
całe życie latałem na sportach sport-turystykach i tam bym lacia innego niż fabryka każe nie wsadził , również dlatego ze takie kombinajce mijają z celem bo w rozmairówce 120/70r17 + 190/50r17 masz do wyboru ze trylion opon a co roku wypuszczane sa nowosci przez każdą szanujacą sie firme oponiarską.
w cruzerach niektóre modele sprzedawane dzisiaj mają technologicznie po 10 , 15 i wiecej lat .
teraz mam w clasiku 180 i nie widze róznicy . co prawda na kolanko nie schodze wiec moze dlatego ... ;)
pozdr i powodzenia w poszukiwaniach dobrej gumy!

Gre8
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » czw kwie 19, 2018

dziś mogę już potwierdzić, że kapeć z tyłu w Mean Streak o rozmiarze większym(szerszym), czyli 180, nie wpływa negatywnie na trakcję jazdy motocykla. Wpisuje się w zakręty bez problemów i pokonuje je płynnie bez nerwowych zachować itp. Można śmiało zakładać :)

Ando
-#FriendofClub
-#FriendofClub
Posty: 163
Rejestracja: ndz paź 23, 2011
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
VROC: 0

Post autor: Ando » pt kwie 20, 2018

Mam założoną 180 w 1600 classicu . Wygląda fajnie . Jeżeli chodzi o trakcję to ten model motocykla ma swoją wagę .

Awatar użytkownika
Edmund
Posty: 12
Rejestracja: sob lip 15, 2017
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: nomad 1600
VROC: 38859

Re: 1600 nomad opona tył

Post autor: Edmund » ndz lis 15, 2020

Ja mam Brigestony Exedra max przód 150 tył 170 tak jak podaje producent .
Motor pieknie się prowadzi płynnie składa się w zakrętach i bardzo dobrze trzyma się na suchym i na mokrym. Kupiłem komplet przód i tył na oponeo za 1150zł
Zdecydowanie polecam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą