Drgania moto

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Drgania moto

Post autor: jaron1 » ndz cze 08, 2014

Mam pytanie, czy możliwe jest aby szyba miała wpływ na drgania całego moto?? Po kilku miesiącach w końcu założyłem szybę, jest oryginalna tzn ma oryginale mocowania, dzisiaj zrobiłem traskę z szybą i spotkało mnie niemiłe zaskoczenie, przy prędkości 120km/h moto dostało niesamowitych wibracji, dobrze, że nie miałem sznurowanych butów bo napewno by się rozwiązały, zmniejszyłem prędkość do 100km/h wydaje mi się, że drganai nadal są ale mniejsze, myślałem, że to może wina odpadnięcia ciężarków wyważających koła, ale są na swoim miejscu, jeszcze tydzień temu bez szyby jechałem 140km/h i nic się nie działo, więc dlatego padło podejrzenie na szybę

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: jaron1 » wt wrz 02, 2014

Odświerzam, bo ostatnio szukając przyczyny jadąc ok 80 km/h puściłem na moment kierownicę i masakra kierownica zaczełą wibrować na boki z duza częstotliwością, gdybym jej nie złapał, gwarantowana gleba, jeśli ktoś ma jakies pomysły proszę o podpowiedź, nadmieniam, że opona z przodu jest nowa i wyważona

Awatar użytkownika
Garciu
Posty: 2555
Rejestracja: pn lis 14, 2011
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 1700 Classic LT
VROC: 34722

Post autor: Garciu » wt wrz 02, 2014

Szyba ma dość dużą powierzchnię ale nie na tyle aby moto wpadało w tak duże wibracje o których piszesz.Silny wiatr,ekrany dzwiekochlonne,mijanka tira itp...mogą powodować chwilowe wibracje.
Zdejmij szybę,zrób próbę i jeśli problem nie zniknie zacznij od sprawdzenia łożyska główki ramy,jeszcze raz przyjrzyj się wywarzeniu koła,feldze, łożysko koła może również dawać podobne objawy.No i opona,nowa nie znaczy nieuszkodzona.

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » wt wrz 02, 2014

Ja jeszcze sprawdziłbym ciśnienie w oponach znam to z autopsji
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
Garciu
Posty: 2555
Rejestracja: pn lis 14, 2011
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 1700 Classic LT
VROC: 34722

Post autor: Garciu » wt wrz 02, 2014

MarKov pisze:Ja jeszcze sprawdziłbym ciśnienie w oponach znam to z autopsji
a to mi umknęło :)

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » wt wrz 02, 2014

Tak jak koledzy piszą, wracając z Grecji zauważyłem podobne objawy. Moto zostało odstawione do sprawdzenia: łożysko główki ramy ok, łożyska koła przedniego mimo ze mechanik stwierdził ze jeszcze dadzą radę wymieniam, ciśnienie w oponie było ok, sugestia mechanika - opona zaczyna zabkować i środkiem jest wytarta - to daje takie efekty, bądź tez może dawać. Sprawdż przede wszystkim opone i ciśnienie bo to najprostsze, a potem jak nie ustapi szukaj dalej. Innych przyczyn nie powinno być pomijając drastyczne przypadki skrzywienia lag itp.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4575
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt wrz 02, 2014

A ja mam wrażenie, że to jest połączone z obrotami silnika.
Na różnych biegach występuje przy różnych prędkościach jazdy, zawsze przy podobnych silnika. Być może następuje jakiś rezonans i ten typ tak ma. Zbyt dużo przypadków i tylko w dużych pojemnościach Vulcana. Wielu pewnie nigdy nie puściło na dłużej kierownicy i nawet nie wiedzą, że u nich zjawisko też występuje. Niestety nie mam tempomatu i nie jestem w stanie potwierdzić tej teorii.
:ok:

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt wrz 02, 2014

Hmmm... Zjawisko shimmy występuje u mnie pon. 80km/h na V biegu. I wynika wg mnie z niedostatecznej sily żyroskopowej - nie daje rady utrzymać motocykla w stabilności. Przy wyższych prędkościach, pow. 100 km/h daje się przejechać długie odcinki "bez trzymanki".

Oczywiście duża przednia szyba też przeszkadza w utrzymaniu stabilności - wszak mocowana jest na lagach, a podmuch powietrza powoduje jej drgania...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: jaron1 » śr wrz 03, 2014

Dodam jeszcze, że łożysko główki ramy jest też nowe, sprawdzę ciśnienie w oponie, oraz czy przy prędkości pow 80 km/h znikaja wahania kiery, dzięki za pomoc :thumbup:

królik
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » śr wrz 03, 2014

U mnie również strach było puszczać kiere w przedziale 60-80 km/h bo gleba jak nic.Po wymianie TYLNEJ opony jak ręką odjął.Napisałem głośno TYLNEJ bo niektórzy sobie myślą że jak lata kierownica to wina przedniej opony.Teraz mogę puścić kierę na dłuższą chwilę i odczuwam tylko delikatne drgania bez wpływu na stabilność moto.

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: jaron1 » sob paź 11, 2014

Wg mnie drgania ustąpiły, powód, luz na poduszkach i wieszakach silnika, szok, przez przypadek odkryłem, skręciłem i jest dużo lepiej, czyli zawsze trzeba wszystko przejrzeć i nie sugerować się zbytnio jednym powodem

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą