VN1600 co z tym sprzęgłem?
-
- -#FriendofClub
- Posty: 163
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Też montowałem nowe kupione od Zeusa i wszystko gra . tylko te mniejsze muszą być prawidłowo zamontowane
- mymlon
- Posty: 346
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Co znaczy prawidłowo zamontowane? Da sie je zamontować nie poprawnie, ma ktoś zdjęcie jak to powinno być "poprawnie" bo serwisówka pokazuje wszystkie w jednym kierunku.
Nigdy nie jest za późno.




- Cicik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr lis 29, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vn 1600 Classic
- VROC: 38432
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
jak sie przypatrzysz to zobaczysz ze pierwsze dwie stykają się wystającym rantem wewnętrznym (środkowym) a druga i trzecia rantem zewnętrznym .
- mymlon
- Posty: 346
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Bez tej uwagi nie wiem czy bym to zobaczył... widać, faktycznie

Nigdy nie jest za późno.




- artix
- Posty: 714
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN1600Mean Streak
- VROC: 38561
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Te trzy wygięte podkładki plus większa z wieloklinem w środku robią całą robotę w sprzęgle. Wszystkie wymiary nominalne i minimalne będą w serwisówce, musisz zweryfikować czy podkładki nie "siadły" i w razie czego wymienić na nowe. Jeżeli ślizga się sprzęgło, to niekoniecznie jest to wina tarczy sprzęgłowych, być może same podkładki straciły wymiary i zwiększyły luzy na docisku. Tu masz krótki filmik ze zmianą tych elementów https://www.youtube.com/watch?v=iFlwuLBEotc
- mymlon
- Posty: 346
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
jaka powinna być wysokość tych 10 sprężyn, ktoś zna? Nie mogę znaleźć rysunku z wymiarami.
Nigdy nie jest za późno.




- artix
- Posty: 714
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN1600Mean Streak
- VROC: 38561
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Cały czas walczysz ze sprzęgłem? Co się z nim dzieje?
- Zeus
- Posty: 1599
- Rejestracja: pt mar 18, 2011
- Miejscowość: ZIELONA GÓRA
- Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
- VROC: 33589
- Kontakt:
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Komplet sprężyn mam do sprzedania (trzy małe + jedna duża)
- mymlon
- Posty: 346
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
jeszcze po prostu tego nie robiłem. jakoś dotychczas mi to ślizganie, na 5 biegu nie przeszkadzało, az tak. Ale teraz juz mam kupione części i zastanawiałem się takze, nad wymianą tych 10 sprężyn te 3 na 100%
Nigdy nie jest za późno.




- Dino32
- Posty: 39
- Rejestracja: czw gru 06, 2018
- Miejscowość: Trójmiasto
- Motocykl: VN1600 Mean Streak
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Hejo, żeby nie tworzyć nowego tematu ( chyba że będę musiał) podpytam tu, może ktoś będzie w stanie rzucić dobrą radą,
VN1600 MeanStreak problem polega na tym że sprzęgło łapie pod sam koniec (ok 10-8mm przed całkowitym puszczeniem klamki), nie ślizga się, na postoju wrzucając 1szy bieg jest szarpniecie ale nie ciągnie - spokojnie można cofnąć z zapiętą jedynką na sprzęgle. Podczas jazdy puszczając gaz gdy wcisne sprzęgło i puszczę to jest konkretne szarpnięcie, dwójkę wrzuca się już całkiem nieciekawie - trzeba pewnie szybko i na niskich obrotach zmienić z 1 na 2 by weszła gładko.
Kolejne zmiany z 2 na 3 4 5 i w drugą stronę na początku było ładnie miękko ( na spokojnie sprzęgło zmiana biegu i puszczenie klamki) teraz biegi trzeba wrzucać pewnie i szybko (jeśli zrobię to tak jak kiedyś na spokojnie to wchodzą ciężej - czuć taki opór jakby trzeba było lekko wbić na siłę/wyrwać zapięty bieg - pomaga między gaz podczas zmiany biegów - co mogło się popsuć ?
Może źle zmieniam biegi ? gdzieś wyczytałem tu na forum że trzeba tutaj się nauczyć - pytanie brzmi jak ?
dodam że raz była sytuacja że 3bieg tak jakby nie wskoczył - pozgrzytał z pół sekundy i zrobił się taki jakby neutral między 2 a 3 biegiem (po redukcji do 1 biegu wszystko w normie nic nie wyskakuje nie zgrzyta lecz jest czuć właśnie ten delikatny opór że biegi wchodzą ale nie jak w masełko tylko zdeka na siłę)
Mam nadzieje że ktoś pomoże, nie chciałbym narobić bigosu i jeśli to możliwe to w miarę zapobiegać niż później naprawiać.
VN1600 MeanStreak problem polega na tym że sprzęgło łapie pod sam koniec (ok 10-8mm przed całkowitym puszczeniem klamki), nie ślizga się, na postoju wrzucając 1szy bieg jest szarpniecie ale nie ciągnie - spokojnie można cofnąć z zapiętą jedynką na sprzęgle. Podczas jazdy puszczając gaz gdy wcisne sprzęgło i puszczę to jest konkretne szarpnięcie, dwójkę wrzuca się już całkiem nieciekawie - trzeba pewnie szybko i na niskich obrotach zmienić z 1 na 2 by weszła gładko.
Kolejne zmiany z 2 na 3 4 5 i w drugą stronę na początku było ładnie miękko ( na spokojnie sprzęgło zmiana biegu i puszczenie klamki) teraz biegi trzeba wrzucać pewnie i szybko (jeśli zrobię to tak jak kiedyś na spokojnie to wchodzą ciężej - czuć taki opór jakby trzeba było lekko wbić na siłę/wyrwać zapięty bieg - pomaga między gaz podczas zmiany biegów - co mogło się popsuć ?
Może źle zmieniam biegi ? gdzieś wyczytałem tu na forum że trzeba tutaj się nauczyć - pytanie brzmi jak ?
dodam że raz była sytuacja że 3bieg tak jakby nie wskoczył - pozgrzytał z pół sekundy i zrobił się taki jakby neutral między 2 a 3 biegiem (po redukcji do 1 biegu wszystko w normie nic nie wyskakuje nie zgrzyta lecz jest czuć właśnie ten delikatny opór że biegi wchodzą ale nie jak w masełko tylko zdeka na siłę)
Mam nadzieje że ktoś pomoże, nie chciałbym narobić bigosu i jeśli to możliwe to w miarę zapobiegać niż później naprawiać.
- Zeus
- Posty: 1599
- Rejestracja: pt mar 18, 2011
- Miejscowość: ZIELONA GÓRA
- Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
- VROC: 33589
- Kontakt:
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Zacznij od wymiany płynu w pompie sprzęgła
- Dino32
- Posty: 39
- Rejestracja: czw gru 06, 2018
- Miejscowość: Trójmiasto
- Motocykl: VN1600 Mean Streak
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Płyn w pompie sprzęgła wymieniony (zawartość wody ponad 4%),
przy okazji zmieniłem płyn chłodniczy, płyn hamulcowy na przód, płyn hamulcowy na tył, filtr powietrza, paliwa oleju, olej silnika, olej w tylnym dyferencjale, klocki z tyłu, uszczelniacze lag z przodu + przeciwpyłowe + olej,
Poprawa przy zmianie biegów znacznie wyczuwalna, i teraz nie wiem czy jest ok, czy coś jeszcze nie gra ( jestem teraz przeczulony i nie wiem czy nie świruje po prostu)
Korzystając z okazji tylko podpytam - czy ta sytuacja którą opisałem wcześniej z "wyrywaniem" biegów, i tym zazgrzytaniem i dziwnym chwilowym luzem między 2 a 3 biegiem wskazywała by na jakieś uszkodzenie ?
przy okazji zmieniłem płyn chłodniczy, płyn hamulcowy na przód, płyn hamulcowy na tył, filtr powietrza, paliwa oleju, olej silnika, olej w tylnym dyferencjale, klocki z tyłu, uszczelniacze lag z przodu + przeciwpyłowe + olej,
Poprawa przy zmianie biegów znacznie wyczuwalna, i teraz nie wiem czy jest ok, czy coś jeszcze nie gra ( jestem teraz przeczulony i nie wiem czy nie świruje po prostu)
Korzystając z okazji tylko podpytam - czy ta sytuacja którą opisałem wcześniej z "wyrywaniem" biegów, i tym zazgrzytaniem i dziwnym chwilowym luzem między 2 a 3 biegiem wskazywała by na jakieś uszkodzenie ?
- Wielebny Bolo
- Posty: 813
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Nie jest to uszkodzenie tylko nie dokładne zasprzęglenie mechanizmu. Tak jak pisałeś, zdarzyło się sporadycznie więc nie dokładnie zadziałałeś na dźwignię i to wszystko.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- artix
- Posty: 714
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN1600Mean Streak
- VROC: 38561
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Niestety serwisówka nie podaje wymiarów 10sprężyn, ciężko stwierdzić jaki jest graniczny wymiar. Wymiana na nowe oczywiście nie zaszkodzi, ale nie musi pomóc. Trzy sprężyny można zmienić zapobiegawczo, dużą dociskową zmierz, 4.3mm nominał, limit 4mm, będziesz wiedział czy nadaje się do wymiany.
- artix
- Posty: 714
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN1600Mean Streak
- VROC: 38561
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Niestety nie ma mnie na miejscu, bo moglibyśmy spotkać się gdzieś w połowie drogi pomiędzy Inowrocławiem a trójmiastem i zamienić motocyklami, można by w ten sposób sprawdzić czy faktycznie masz coś nie tak ze skrzynią i sprzęgłem, a Ty porównałbyś sobie na spokojnie charakterystykę pracy tych podzespołów w moto bez takich problemów. Latem wymienię olej, ostatnia wymiana na Motul 5100, zaowocowała natychmiastowym klejeniem sprzęgła. Przed wymianą wrzucenie 1 było łagodne, teraz jest lekki strzał. Na 100% już nie wleję tego oleju. Drugi bieg fajnie wskakuje, pod warunkiem, że wbijasz go dosyć zdecydowanie, odpuszczasz gaz, klamka sprzęgła wciska się i już wbijasz 2. Jeżeli będziesz zmieniał biegi na spokojnie czyli wciskasz sprzęgło, chwila na wbicie 2, to skrzynia "twardnieje" zaciska zębatki, biegi trzeba "wyrywać" na siłę. Kwestia potrenowania i wyrobienia sobie nawyku "luzowania" skrzyni, po co się potem bawić międzygazem. Co do tego krótkiego skoku sprzęgła, to 8-100mm skoku roboczego, to cholernie mało, o ile pamiętam ale pewien nie jestem, u mnie praca sprzęgła zaczyna się chyba od połowy skoku klamki. Nie sprawdzę teraz niestety. Takie krótkie łapanie sprzęgła, to już robota z weryfikacją poszczególnych jego części. Jeżeli pompa jest ok, to trzeba znaleźć przyczynę tak dużego jałowego skoku klamki. Na początek grubości płytek ciernych, potem sprężyny i docisk. Istotną sprawą będzie sprawdzenie luzu na docisku sprzęgła, serwisówka pokazuje jak to zrobić. Po zmierzeniu luzu, reguluje się go doborem właściwej grubości przekładek sprzęgła. Dostępne są wymiary 1.6mm, 2.0mm i 2.3mm. Jeżeli sprzęgło łapie pod koniec, to trzeba zmniejszyć szczelinę właściwą przekładką. Mniejszy luz, wcześniejsze załapywanie sprzęgła. Jak sytuacja z korona świrusem się uspokoi, wpadnę na urlop i możemy się spotkać, przejedziemy się sprzętami i pokumamy co dalej.
ps. Mymlon, ta regulacja luzu też dotyczy Twojego sprzęgła, zbyt mały luz na docisku, sprzęgło może się ślizgać.
- artix
- Posty: 714
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN1600Mean Streak
- VROC: 38561
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
Moto przyjechało ze Stanów, z tego co czytałem, prawdopodobnie jeździł na Castrolu, tym tam często zalewają silniki. Kultura pracy skrzyni na oryginalnym oleju była rewelacyjna, miękkie wbijanie 1, chociaż w naszych jak i innych markach lekki strzał to norma, bezproblemowy zjazd na wciśniętym sprzęgle do pozycji neutralnej. Po zmianie na Motul i wyjeździe z garażu od razu wyczułem różnicę na minus. Sprzęgło zaczęło kleić, jedynka wchodziła z wyraźnie większym szarpnięciem, przed skrzyżowaniem podczas redukcji na neutral, czuje się delikatny opór. Nie ma problemu ze zmianą biegów, ale mam porównanie ze stanem sprzed wymiany i wyczuwam sporą różnicę. Całkiem prawdopodobne, że trafiłem na podróbkę, których sporo na rynku. Latem zmieniam olej na Mannol, kolega na forum polecał, opinii niewiele, bo olej mało popularny, ale wszystkie pozytywne. Sprzedawany w metalowych puszkach, także jest duża szansa na oryginał
.

Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości