Strona 1 z 2

Automat wyłąnczania kierunków

: pn cze 07, 2010
autor: Spider
Tak jak w temacie interesuje mnie zasada działania automatycznego wyłączania kierunków w Vn 1600.
Bo co mnie się wydaje że opanowałem a tu znów kierunek się sam nie wyłączył.
Czy jest to jakoś połączone ze skrzynią czy może jakiś czujnik od obrotów silnika.
Jeżeli ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat to proszę o udzielenie instruktarzu .

: pn cze 14, 2010
autor: MUKA
Jak zakładałem alarm to elektryk mi powiedział że jest podobno czujnik pochylenia moto.
Ja wypróbowałem tak - włączyłem kierunek w prawo - czekałem, czekałem i się nie wyłączył.
Przechyliłem go na prawo i wyprostowałem to się wyłączył.
To samo zrobiłem w lewo i taka sama reakcja.
Ale gdy jechałem prosto i włączyłem kierunek np. dojeżdżając do skrzyżowania i czekałem na skręt wyłączył mi się sam, musiałem go włączyć jeszcze raz.
Myślę że było to spowodowane tym że dojechałem do skrzyżowania dość szybko i hamując trochę mi motko nurkowało.
Gdy dojeżdżam do skrzyżowania spokojnie niema problemu z wyłączaniem.
Ale na 100% z tym czujnikiem to niej jestem pewny :roll:

: pn cze 14, 2010
autor: Andrew
The turn signal switch is automatically canceled after it has first been on for 8 seconds , and then motorcycle hastraveled an additional 65 m (213 ft) . However, make a practice of pushing the switch in to stop flashing.

Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.

: wt cze 15, 2010
autor: MUKA
Andrew pisał -- Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.[/quote]


Masz może tą serwisówkę w PDF-ie , bo ja mam ale do 1600.
bym był wdzięczny za podrzutkę na e-maila. :yeee:

: wt cze 15, 2010
autor: Spider
Andrew pisze:The turn signal switch is automatically canceled after it has first been on for 8 seconds , and then motorcycle hastraveled an additional 65 m (213 ft) . However, make a practice of pushing the switch in to stop flashing.

Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
Anderw a jak ty to opanowałeś

: wt cze 15, 2010
autor: Andrew
MUKA pisze:Andrew pisał -- Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.

Masz może tą serwisówkę w PDF-ie , bo ja mam ale do 1600.
bym był wdzięczny za podrzutkę na e-maila. :yeee:[/quote]

Sorry. Nie mam. Mam tylko książkę od mojego moto. Taką z numerem ramy. Tam jest to napisane. A swoją drogą sprawdzimy na zlocie jak to funkcjonuje.

: wt cze 15, 2010
autor: Andrew
Spider pisze:
Andrew pisze:The turn signal switch is automatically canceled after it has first been on for 8 seconds , and then motorcycle hastraveled an additional 65 m (213 ft) . However, make a practice of pushing the switch in to stop flashing.

Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
Anderw a jak ty to opanowałeś
Ja normalnie włączam i już. Urządzenie się samo wyłącza. Ale jeszcze sprawdzę w czasie jazdy.

: wt cze 15, 2010
autor: Spider
No tak mnie też się samo wyłancza ale nie zawsze i nie wiem jak i czym jest to fachowo uwarunkowane

: wt cze 15, 2010
autor: Andrew
Sprawdzę to. Może to chodzi o ruch kierą.

: wt cze 15, 2010
autor: Spider
No sprawdź bo ja myślę że tu jest coś wspólnego z obrotami lub skrzynią .

: śr cze 16, 2010
autor: MUKA
Na zlocie po piwku będziemy jeździć między namiotami i sprawdzimy kierunki :mrgreen: :wink:

: śr cze 16, 2010
autor: Abrams
MUKA pisze:Na zlocie po piwku będziemy jeździć między namiotami i sprawdzimy kierunki :mrgreen: :wink:
Ja słyszałem ;) że u Yamaka jest depozyt kluczyków hahahahahaha

: czw cze 17, 2010
autor: MUKA
Abramsm1a1 pisze:
MUKA pisze:Na zlocie po piwku będziemy jeździć między namiotami i sprawdzimy kierunki :mrgreen: :wink:
Ja słyszałem ;) że u Yamaka jest depozyt kluczyków hahahahahaha
No i prawidłowo! :cool:

: śr sty 28, 2015
autor: Wulbi
A ja sprawdzam nadal ,wydawało mnie się że wyłącza się przy włączaniu 2 lecz czasami wyłącza się przy 3 ,puziniej zauważyłem że na 1 też się wyłącza ,lecz nadal nie wiem czy wyłącza się od prędkości czy obrotów,będę próbował dalej . :yeee:

: ndz kwie 19, 2015
autor: _Monter_
Koledzy, teoria swoją drogą ale w końcu ktoś rozgryzł w praktyce działanie tego systemu. bo trochę mnie irytuje, ze mam a nie umiem.

: ndz maja 03, 2015
autor: Wulbi
Wyłąnczają się na kilka sposobów,
Skręcam i wyprostuję moto i po chwili się wyłancza .
Po skręcie bez przechyłu jadę kilka może kilka dziesiąt metrów ,
A dziś jeszcze zaóważyłem że jak moto zbyt mocno pochyliłem na parkingu to mi zgasł ,jst to chyba takie za bespieczenie połonczone z czujnikiem skrętu od migaczy.

: czw lip 23, 2015
autor: Windykatorek
bieg nie ma znaczenia obroty tez nie , wyłacza się po odpowiednio mocnym przechyle , pewnie bierze w tym udział czujnik polozenia moto bynajmniej w rocznikach 2002

: czw lip 23, 2015
autor: Krzycho
Zasada działania (przynajmniej dla VN 1600 i VN 2000) jest prosta i jasno opisana w serwisówce:
- po włączeniu kierunkowskazu zaczyna on mrugać i jednocześnie rozpoczyna się pomiar czasu
- po ośmiu sekundach mrugania rozpoczyna się pomiar przejechanej odległości (na podstawie impulsów wysyłanych do prędkościomierza)
- po przejechaniu 213 stóp (ok. 65 metrów) kierunkowskaz jest wyłączany.
Oczywiście cały ten proces jest przerywany przy ręcznym wyłączeniu kierunkowskazu przez kierowcę.
Sterownik tego wszystkiego wbudowany jest w przerywacz kierunkowskazów, który w tym przypadku nie jest zwykłym przerywaczem.

: czw lip 23, 2015
autor: jaron1
Chyba nie jest tak do końca, bo czasami wyłączaja się wcześbniej i mam wrażenie, że to ma zwiazek ze zmiana biegów, ale co i jak dokładnie nie wiem

: czw lip 23, 2015
autor: Krzycho
jaron1 pisze:Chyba nie jest tak do końca, bo czasami wyłączaja się wcześbniej i mam wrażenie, że to ma zwiazek ze zmiana biegów, ale co i jak dokładnie nie wiem
A po co mieliby kłamać w serwisówce?:
"When the turn signal switch is pushed onto the right or left, the turn signals start flashing and the control relay starts counting off 8 seconds. At the end of this time, the control relay starts calculating distance traveled using pulses from the distance sensor in the speedometer. The control relay keeps working even after the tern signal switch was released and returned to the neutral position by spring force. When the motorcycle has traveled an additional 65 meters (213 foots), the control relay shuts off the current, turns off the turn signal lights, and resets itself."