Zawory w Nomadzie 1600

januszek

Zawory w Nomadzie 1600

Post autor: januszek » czw wrz 22, 2011

Czy ktoś z Forumowiczów przerabiał - regulację zaworow - w tym motocyklu? . Od pewnego czasu słyszę je cały czas tzn. zimny i ciepły - szczególnie na pierwszym cylindrze .
Sezon ma się ku końcowi , więc przymiarkę robię , żeby zimą coś z tym zrobić . Nie wiem nawet jaka tam jest regulacja : płytki czy śrubki , a może jeszcze coś innego ? . Czekam na jakąś podpowiedz ... !! :tube:

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » czw wrz 22, 2011

W nomadzie luzy zaworowe są regulowane hydraulicznie, jeśli coś nie tak to słychać "cykanie", nie ma tam płytek. Regulacja polega na dokręcaniu bądź odkręcaniu poszczególnych srubek. Ale ostrożnie z tym, jak spokojnie sobie cyka to po cholerę regulować? Co innego jesli cały silnik Ci chodzi od takiego cykania :mrgreen:
_____ VROC 31527 _____

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt wrz 23, 2011

Ale jeśli jest hydraulika to chyba nie powinien w ogóle cykać nie? Może kasator luzu się gdzieś podwiesił. Są takie płyny bo mycia silników, wlewasz to do oleju przed wymiana odpalasz chodzi na tym parę min. i spuszczasz lejesz nowy olej. Ostatnio tak zrobiłem w VL 1500 bo też cykały zaworki wypłukało wszystko zalałem nowym olejem i jest lux :ok:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

januszek

Post autor: januszek » pt wrz 23, 2011

Oktogon - nie wiem co masz na myśli - "cały silnik Ci chodzi" - silnik jeszcze chodzi , ale cykanie na pierwszym cylindrze słychać - jeżeli coś wiem o eksploatacji silników , to napewno "cykanie " nie jest prawidłowym odgłosem i chcę po prostu to zlikwidować .
Piszesz o śrubkach - gdzie one są? na dzwigienkach? - nie chcę robić tego metodą prób i błędów - dlatego chcę zaczerpnąć informacji zanim rozkręcę pół silnika i zacznę szukać tego świerszcza 8/ :smoke: :mrgrin:

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » sob wrz 24, 2011

cały silnik chodzi w sensie mało co nie wyskoczy z ramy od drgań, o to chodziło. Cykanie przy nomadach przynajmniej to norma, oczywiscie na jakimś tam poziomie, jesli słyszysz cykanie podczas jazdy to juz raczej posprawdzaj. Nie potrafię Cie pokierować jak wyregulować zawory i które to sa śrubki, nie rozbierałem tego bo nie było potrzeby, a gdyby nawet to nie brałbym się sam za to, więc jesli nie jesteś fachurą to skorzystaj lepiej z porady mechanika znającego się na rzeczy. Generalnie zasada zaworów hydraulicznych jest taka sama wszędzie.
_____ VROC 31527 _____

Trufel

Post autor: Trufel » sob wrz 24, 2011

sprawdź olej skoro zaworki sa hydraulicznie regulowane i cykają to może masz mało oleju hmm ??

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn wrz 26, 2011

cykanie to żaden problem, stukanie to jest, ale da się z tym jeździć, regulować raczej się nie da bo jak to zrobisz na wyjęty silniku ? na oko ? najlepiej rozebrać zawory wymienić sprężyny i wtedy będzie ok. Stukanie zaworów pojawia się przy braku oleju lub na za bardzo zużytym czyli starym.

norbiw12
Posty: 37
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: kawasaki vn 1700 nomad
VROC: 0

Post autor: norbiw12 » sob paź 01, 2011

januszek,zrobiłeś coś z tymi zaworami? u mnie też klepią i nie wiem co zrobić.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » sob paź 01, 2011

jaździć qufa a nie wymyślać sobie problemy :hammer:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

januszek

Post autor: januszek » czw paź 06, 2011

Hmm - to co się dowiedzialem , to tyle , że nic nadal nie wiem o regolacji zaworow - koniec sezonu w zimowe wieczory sam to rozgryzę . Żadne cykania itp. nie mogą być "normą" , jeżeli wcześniej tego nie było.

norbiw12
Posty: 37
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: kawasaki vn 1700 nomad
VROC: 0

Post autor: norbiw12 » pt paź 07, 2011

Wlałem nowy olej,trochę ponad stan ok 300ml.(do mojego wchodzi 4,5 l znowym filtrem) i klekotanie zaworów ustało .może to jest sposób na tykające zawory.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt paź 11, 2011

hej,

Jest taka strona dla nowych właścicieli Nomadów i tam w punkcie 5 What to excpect stoi:

Knock, knock, knock especially when the bike is cold or the idle is below the recommended 950 ( + or - 50) idle speed. You'll notice the knocking noise goes away if you pull in the clutch.

Valve Clatter even though your Vulcan 1500/1600 engine has hydraulic valve lifters (never need a valve adjustment) there is some valve noise, mostly because you're sitting right on top of the cams and lifters. Go out and sit on your cars engine and you'll hear the same kind of noise. It's normal

W dużym skrócie. Stukanie na niskich obrotach na zimnym silniku lub jałowym ustawionym poniżej 950 obrotów/min (+/-50) jest normalne. Jak lubisz, to możesz podkręcić niskie... ale po co.

Nieznaczne klekotanie zaworów jest w tym silniku normalne, jako że siedzisz nad cylindrami. Sugerują, żebyś usiadł na silniku samochodu i sprawdził, czy to samo usłyszysz... Ale jak uważasz :mrgreen:
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

januszek

Post autor: januszek » wt paź 11, 2011

Dzięki maciekSZ za rady , ale jest to mój szesnasty motocykl , a Kawa piąta i informacje "książkowe" na temat pracy zimnego-ciepłego itp. mam opanowane - potrzebóję informacji fachowej...odnośnie tego modelu silnika , bo tego jeszcze nie rozbierałem . Inaczej podchodzisz do problemu jak dysponujesz już jakąś wiedzą jak go usunąć , bo najgorzej metodą prób i... ale dojdę do tego , zimowe wieczory sprzyjają takim "medytacjom" w garażu :ok:

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt paź 11, 2011

januszek pisze:Dzięki maciekSZ za rady , ale jest to mój szesnasty motocykl , a Kawa piąta i informacje "książkowe" na temat pracy zimnego-ciepłego itp. mam opanowane - potrzebóję informacji fachowej...
Na tej stronie można też znaleźć linki do serwisówki. Ale skoro wolisz medytować...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą