Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
: pt mar 15, 2019
Też montowałem nowe kupione od Zeusa i wszystko gra . tylko te mniejsze muszą być prawidłowo zamontowane
Portal Użytkowników Motocykli Kawasaki Vulcan
https://www.vulcaneria.pl/
Niestety serwisówka nie podaje wymiarów 10sprężyn, ciężko stwierdzić jaki jest graniczny wymiar. Wymiana na nowe oczywiście nie zaszkodzi, ale nie musi pomóc. Trzy sprężyny można zmienić zapobiegawczo, dużą dociskową zmierz, 4.3mm nominał, limit 4mm, będziesz wiedział czy nadaje się do wymiany.
Niestety nie ma mnie na miejscu, bo moglibyśmy spotkać się gdzieś w połowie drogi pomiędzy Inowrocławiem a trójmiastem i zamienić motocyklami, można by w ten sposób sprawdzić czy faktycznie masz coś nie tak ze skrzynią i sprzęgłem, a Ty porównałbyś sobie na spokojnie charakterystykę pracy tych podzespołów w moto bez takich problemów. Latem wymienię olej, ostatnia wymiana na Motul 5100, zaowocowała natychmiastowym klejeniem sprzęgła. Przed wymianą wrzucenie 1 było łagodne, teraz jest lekki strzał. Na 100% już nie wleję tego oleju. Drugi bieg fajnie wskakuje, pod warunkiem, że wbijasz go dosyć zdecydowanie, odpuszczasz gaz, klamka sprzęgła wciska się i już wbijasz 2. Jeżeli będziesz zmieniał biegi na spokojnie czyli wciskasz sprzęgło, chwila na wbicie 2, to skrzynia "twardnieje" zaciska zębatki, biegi trzeba "wyrywać" na siłę. Kwestia potrenowania i wyrobienia sobie nawyku "luzowania" skrzyni, po co się potem bawić międzygazem. Co do tego krótkiego skoku sprzęgła, to 8-100mm skoku roboczego, to cholernie mało, o ile pamiętam ale pewien nie jestem, u mnie praca sprzęgła zaczyna się chyba od połowy skoku klamki. Nie sprawdzę teraz niestety. Takie krótkie łapanie sprzęgła, to już robota z weryfikacją poszczególnych jego części. Jeżeli pompa jest ok, to trzeba znaleźć przyczynę tak dużego jałowego skoku klamki. Na początek grubości płytek ciernych, potem sprężyny i docisk. Istotną sprawą będzie sprawdzenie luzu na docisku sprzęgła, serwisówka pokazuje jak to zrobić. Po zmierzeniu luzu, reguluje się go doborem właściwej grubości przekładek sprzęgła. Dostępne są wymiary 1.6mm, 2.0mm i 2.3mm. Jeżeli sprzęgło łapie pod koniec, to trzeba zmniejszyć szczelinę właściwą przekładką. Mniejszy luz, wcześniejsze załapywanie sprzęgła. Jak sytuacja z korona świrusem się uspokoi, wpadnę na urlop i możemy się spotkać, przejedziemy się sprzętami i pokumamy co dalej.
niestety nie do końca jest tak jak piszesz....