Strona 2 z 2

: czw gru 05, 2013
autor: Piotr
Mars pisze:Takowe nie występują w motocyklach z silnikiem "na wtrysku"
I tu się mylisz, właśnie, że występują, zarówno w silnikach 1500 FI jak i 1600 FI tzn na wtrysku.

: pt gru 06, 2013
autor: Andrew
I tu się mylisz, właśnie, że występują, zarówno w silnikach 1500 FI jak i 1600 FI tzn na wtrysku.
To tak naprawdę jest podwyższenie obrotów na zimnym silniku a nie ssanie ( to samo osiągniesz odkręcając trochę manetkę) . Ale jak pisze Piotr są w 1500 Fi i w 1600 Fi.

: ndz gru 08, 2013
autor: Mars
Hahaha- proszę o łopatologiczne wytłumaczenie, po co w silniku z wtryskiem jakaś dźwigienka? Że jest pokrętło do zwiększenia obrotów na biegu jałowym, to wiem, ale dźwigienka? Co ona pociąga?

: ndz gru 08, 2013
autor: marekm
Motorcycle Service Manual

VN1600 MEAN STREAK

Rozdział 3-92 FUEL SYSTEM (DFI)

Obrazek

: pn gru 16, 2013
autor: Mars
Czyli to jest dźwigienka, którą się steruje, aby układ paliwowy podał więcej benzyny gdy jest zimno?

: wt gru 17, 2013
autor: kazuhira
Mars pisze:Czyli to jest dźwigienka, którą się steruje, aby układ paliwowy podał więcej benzyny gdy jest zimno?
Dokładnie ... za czasów dawniejszej motoryzacji zwykło sie na to ssanie mówić :D

: wt gru 17, 2013
autor: WiecznieŻywy
Moj 1500 jest na wtrysku i tez ma dzwignie tak zwana ssanie , ale zasada dzialania jest oczywiscie inna , podnosi lekko obroty na zimnym a pociagaMars, dzwignie przepustnicy a reszte wykonuje sterownik( taka dzisiejsza technologia ulatwiajace zycie) a linka od obrotow ma słozyc czemu innemu , napewno nie do odpalania zimnego silnika

Re: Kawasaki VN 1600 Mean Streak

: pn mar 25, 2019
autor: Jami66
W drifterze 1500 też jest.

Re: Kawasaki VN 1600 Mean Streak

: czw kwie 04, 2019
autor: Dino32
Również posiadam VN1600MS na wtrysku i takową "dźwigienkę ssania'' posiadam.
Na początku też myślałem właśnie że to musi być gaźnik, jednakże po wyedukowaniu się na temat budowy tego motocykla oraz sprawdzeniu organoleptycznie układu zasilania paliwem, z czystym sumieniem mogę powiedzieć że występowanie "linki ssania" przy zasilaniu wtryskiem jest w tym przypadku jak najbardziej na miejscu.

Re: Kawasaki VN 1600 Mean Streak

: ndz kwie 02, 2023
autor: Gre8
no i zeszło z tematu....problem autora był o odpalaniu a zrobił się wykład na temat linki ssania.

Ok, to już mamy ustalone...linka ssania w układzie paliwowym FI istnieje i tyle.

Wracam do korzeni tematu.
Mam ten sam problem po wymianie kominów na V&H.
Nie zawsze ale czasami bez znaczenia czy zimny czy ciepły potrafi kręcić i tak jakby nie miał paliwa.
Teraz już wiem z praktyki, że nie ma sensu kręcić go w nieskończoność tylko zrobić przerwę kilka sekind i spróbować ponownie. Zazwyczaj za drugim razem już pali normalnie.
Niestety czasem potrafi też "zdmuchnąć świece" przy próbie ruszania ze świateł w chwili dodania gazu.
Wkurza mnie to :(
Wymieniłem świecie, filtry powietrza i w zasadzie nadal okazjonalnie występują takie sytuacje.

Ostatnio rozmawiałem z kumplem i zwrócił uwagę, ze to może czujnik temperatury przekłamuje.
Jak zimny to z kominów strasznie śmierdzi jak by nie przepalał mieszanki (oczywiście brak kata na kominach V&N) nawet widać czasami lekki czarnawy dymek z kominów. Po odpaleniu obroty ma wyższe i po chwili schodzą, czyli coś tam się dzieje i reguluje. Niektórzy twierdzą, że po wymianie kominów moto musi iść na hamownię i strojenie . Wszystko ok, ale mój rocznik 2005 nie pozwala na ingerencję w mapy bez założenia DynoJet'a a to strasznie podnosi koszty i zaczyna się robić bez sensu.

Pytanie do autora, czy rozwiązał problem, czego próbował , jakie efekty ?

Re: Kawasaki VN 1600 Mean Streak

: ndz kwie 02, 2023
autor: Kozioł
Autor raczej nie pomoże ponieważ ostatni raz tu zaglądał w 2014 roku... Myślę że masz 3 wyjścia, przyzwyczaić się, zainwestować w Power Commandera albo wrócić do fabryki...