Strona 1 z 2

VN 1500 - Potworny luz na wahaczu

: wt sty 14, 2014
autor: Kasiarz
Witajcie Dobrzy Ludzie
Czy mógłby mi ktoś posłużyć radą, co może być przyczyną takiego luzu poprzecznego na wahaczu? Sprawdzałem z serwisówką i wszystkie elementy są, byłem na laserowym badaniu ramy i z nią wszystko jest w najlepszym porządku. Luz mam taki jak na załączonym filmie i tylne koło przemieszcza się na prawo i lewo o około 1,5 cm. Masakra i nie wiem co robić.
Pomocy !!!

Link do filmu z luzem: http://www.youtube.com/watch?v=1dsyUrg- ... e=youtu.be

: wt sty 14, 2014
autor: Zeus
Sprawdź wymiary tulejek

Obrazek

: śr sty 15, 2014
autor: Kasiarz
Dzięki. Tulejki są dokładnie o tych wymiarach. Jak założę śrubę i tulejki na sam wahacz, to wpasowują się długością idealnie pomiędzy ramionami wahacza. Jak założę wszystko na ramę, to wahacz lata razem z tulejkami. Zastanawiam się, czy nie zużyły się przypadkiem te uszczelniacze (na rysunku powyżej nr 92049). Czy one nie były przypadkiem grubsze i się nie starły? Nie widziałem na oczy nowych, bo u nas jest wszystko na zamówienie... No kurcze jest problem :(

: śr sty 15, 2014
autor: Zeus
Nie sądzę, żeby się starły.
Może sama śruba jest wydłużona?
Śruba (nowa oryginał) 177 zł
Uszczelniacz szt. 37 zł (nowy oryginał).

: śr sty 15, 2014
autor: Jepi19
W vn900 jest w ramie łożysko kulkowe które niweluje opór tarcia po skręceniu wachacza

Podaj model i rocznik albo sprawdz
http://www.kawasakipartshouse.com/oempa ... ners-tools

: śr sty 15, 2014
autor: Kasiarz
Są tylko łożyska igiełkowe, trzy tuleje, dwa uszczelniacze i śruba. Dokładnie tak jak na rysunku od Zeusa.

: śr sty 15, 2014
autor: bzq
a serwisówka dopuszcza jakiś luz?

: czw sty 16, 2014
autor: Jepi19
Kasiarz podaj model rok sprawdze bo na rysunku niewiele widać

: czw sty 16, 2014
autor: dodeks
Witam! Ja się zastanawiam czy przypadkiem wachacz nie był wymieniany z innego rocznika w którym obowiązywały inne wymiary np. tej tulei centralnej w ramie? Bo inaczej to trzeba wszystko zwymiarować i dorobić jakieś tuleje dystansowe...

: czw sty 16, 2014
autor: marecki1981i
dodeks pisze:Witam! Ja się zastanawiam czy przypadkiem wachacz nie był wymieniany z innego rocznika w którym obowiązywały inne wymiary np. tej tulei centralnej w ramie? Bo inaczej to trzeba wszystko zwymiarować i dorobić jakieś tuleje dystansowe...
To samo przyszlo mi do glowy...mozliwe ze byl skladany z kilku rozbitkow :mad:

: czw sty 16, 2014
autor: Kasiarz
No to pocieszyliście mnie jak sukę batem :(
Będę wszystko sprawdzał po kolei.

: czw sty 16, 2014
autor: Zeus
Może wahacz jest od jakiegoś innego modelu, np. z silnikiem 1600?

Obrazek[/img]

Sprawdź swój wahacz albo strzel fotkę, będzie łatwiej dopasować.

: czw kwie 16, 2015
autor: Wulbi
To jak tam się zakończyło ?
Bo u mnie też taki problem ,tylko mniejszy luz.
I przy jezidzie prawie oki ,prucz ściągania przy przejeżdżaniu kolein.
Ale najgorzej jest jadąc na 1 biegu po dziurawej nawierzchni asfaltowej lub drodze polnej ,ciągnie raz w lewo raz w prawo .Czuje się to najeżdżając tylnym kołem w dołki na drodze .

: pt kwie 17, 2015
autor: Wulbi
No to metoda prób i błędów i dedukcja ,
Po rozkręceniu w miejsce luzu 3 mm od strony wału włożyłem podkładkę i zlikwidowałem luz ,z czego nie za bardzo jestem zadowolony bo to takie chałupnictwo ,na próbę ,i co wyszło ?
Jazda po dziurach i polnych jak by dobra a na pewno inna .
Ale sprawdziłem ośiowość - zbieżność i wyszło mam o 1 cm przesunięty środek ,
Wychodzi że muszę przełożyć podkładkę na drugą stronę ,tylko że to jak takie leczenie syfa pudrem !!!
Jak naprawić luz na wahaczu ? A może taki luz ma tam być ?
Z przemyśleń wychodzi mnie że luz mógł powstać z uklepańa się tych elementów gumowych co zaślepiają łożysko są one z gumy i wtopionej metalowej podkładki ,CZY MOGŁY SIĘ UKLEPAĆ LUB WYTRZEĆ ?

: sob kwie 18, 2015
autor: Wulbi
No to metoda prób i błędów i dedukcja ciąg dalszy.
Przełożyłem podkładkę na drugą stronę i nadal linia kuł o 1 cm przestawiona , i wzołem twarde podkładki po 1,5 mm i włożyłem z dwóch stron ,może troszkę lepiej ale nadal około 1 cm linia ,ośiowość zbieżność, przestawiona .Nie wiem co zrobić i jak ustawia się lub czym -koła żeby leciały w jednej lińi środkiem opony ?

: ndz kwie 19, 2015
autor: Robrob
a jesteś pewien że to wina tyłu a nie na przykład krzywej lagi lub ramy

: ndz kwie 19, 2015
autor: Wulbi
Przód sprawdzony i lagi prościutkie nowy olej i uszczelnienia przy okazji ,rama raczej prosta ,nie ściąga ,jazda bez trzymanki bez problemu.A po zastosowaniu podkładek przestał pływać na dziurach .

: czw kwie 23, 2015
autor: Wulbi
TEN TYP TAK MA .
Byłem u kolesia co sprzedaje motory i ma 1600 w częściach ,
Sprawdziłem i u niego wahacz też chodzi na boki .
Chyba tak ma !

: czw lut 23, 2017
autor: Gregory
Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale mam dokładnie taki sam problem. Wymieniałem gumę łączącą wahacz z silnikiem i po zamontowaniu wahacza zauważyłem dokładnie taki luz jak na filmiku z pierwszego posta. Serwisowka nie mówi nic na temat takiego luzu. Wymieniłem uszczelki, które są po obu stronach ramy i nic się nie zmieniło. Mam w związku z tym prośbę do posiadaczy VN1500 o sprawdzenie czy w Waszych motocyklach występuje taki luz. Najlepiej sprawdzić to unosząc tylne kolo, chwycić za wał jak najbliżej silnika i spróbować poruszać całym wahaczem. Dzięki z góry.

: czw lut 23, 2017
autor: Leo
Musiałeś coś złożyć nie tak jak trzeba, ja swoje poprzednie moto rozłożyłem w drobny mak, po sprawdzeniu i złożeniu na starych częściach nie było najmniejszego luzu. Poza tym taki osiowy luz jest niebezpieczny, nie da się prowadzić motocykla.