Strona 1 z 2

Zwarcie w instalacji

: śr lip 14, 2010
autor: OLCYK
W czasie powrotu ze zlotu zauważyłem (a dokładniej mówiąc, jadący za mną Abrams), że nie mam światła tylnego i stopu.
Sprawdziłem, że żarówka jest ok. a później i namierzyłem przepalony bezpiecznik.
Wymieniłem go i planowałem wczoraj wieczorem polatać, a tu znowu zonk. Znów brak świateł, więc grzecznie się rozebrałem i wepchnąłem sprzęt z powrotem do garażu. Znów wymieniłem bezpiecznik (wkładając 15 A zamiast 10A) z nadzieją że wytrzyma. Niestety dziś znów strzelił i wracałem 30 km z nadzieją, że nikt i "w dupę" nie wjedzie.

Jutro idę szukać źródła zwarcia.
Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??

: śr lip 14, 2010
autor: Andrzej
OLCYK pisze:Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??
Od przejrzenia przewodów w kontekście przetarcia??

: czw lip 15, 2010
autor: Abrams
Andrzej pisze:
OLCYK pisze:Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??
Od przejrzenia przewodów w kontekście przetarcia??
Może jak kierunki przerabiałeś coś się zadziało albo jak zacisk zerwało może coś zahaczył??

: czw lip 15, 2010
autor: centek
Popatrz po kabelkach, przy których ostatnio grzebałeś. Popatrz gdzie przewody się mogą obedrzeć z izolacji i sprawdź je. a poza tym... miernik w łapkę i po kolei dajesz jak możesz i co możesz, gdzieś anomalie Ci muszą wyjść.

: czw lip 15, 2010
autor: OLCYK
Szukałem i znalazłem.
Amortyzator przeciął przewód doprowadzający zasilanie do podświetlenia rejestracji. Zaizolowane, bezpiecznik wymieniony, powinno być dobrze. :motonita:

Dzięki za podpowiedzi :ok:

: pt lip 16, 2010
autor: Abrams
Zdolniacha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: pt lip 16, 2010
autor: OLCYK
Abramsm1a1 pisze:Zdolniacha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jakbym nie sp....lił, to by się nie zepsuło :wink:

: pt lip 16, 2010
autor: Albert
:ok: :ok: :ok:

zwarcie

: ndz lis 27, 2011
autor: Magnumi
Witam
Podczas podłączania syrenek zwarłem przewody - szlak by to... Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, zero reakcji kontrolek - totalna głusza jak by aku nie było. Bezpieczniki nieprzepalone. Co mogło paść?
Pozdrawiam.

: ndz lis 27, 2011
autor: Goblin
Sprawdź klemy na aku. Może tu leży problem.
Powodzenia

: ndz lis 27, 2011
autor: Badger
mimo wszystko sprawdź dokładnie bezpieczniki jeszcze raz

: ndz lis 27, 2011
autor: pink-f
Badger pisze:mimo wszystko sprawdź dokładnie bezpieczniki jeszcze raz
a zwłaszcza główny bezpiecznik

: ndz lis 27, 2011
autor: centek
Główny poszedł w cholerę... Wymień i po sprawie.

: sob mar 30, 2013
autor: Shepherd
Panowie mam problem nie mam prądu w moto. Robię światła na tył i poszło zwarcie, brak prądu na kontrolkach, Bezpieczniki przejrzane, główny ten za akumulatorem również, (spalił się i wymieniłem) Ale nadal brak rezultatu, gdzie szukać dalej? (baranieje z minuty na minute )

: sob mar 30, 2013
autor: Goblin
A ponoć niczego Ci nie braknie :clap: :clap: :clap: :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22:
Sprawdź jeszce raz bezpieczniki. Nie powinno nic innego paść. Kable powinny być całe.

: sob mar 30, 2013
autor: Shepherd
Goblin, mnie to nie śmieszy,
Sprawdzałem i nic. Są gdzieś jeszcze bezpieczniki? (8 w puszce i 1 za akumulatorem)

: sob mar 30, 2013
autor: Andy
Goblin pisze:A ponoć niczego Ci nie braknie :clap: :clap: :clap: :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22:
Sprawdź jeszce raz bezpieczniki. Nie powinno nic innego paść. Kable powinny być całe.
Podstawki bezpieczników, przekaźników, stacyjkę.... " przedzwoń " instalację... jeśli masz alarm, to go sprawdź..
:ok:

: sob mar 30, 2013
autor: Radio
Również optuję aby sprawdzić ponownie bezpieczniki oraz ich gniazda, najlepiej weź miernik i począwszy od akumulatora sprawdzaj czy napięcie przechodzi przez dany bezpiecznik, w ten sposób znajdziesz przyczynę.

: sob mar 30, 2013
autor: Shepherd
Dzięki panowie za błyskawiczna interwencję, problem okiełznany, przyczyna był bezpiecznik główny 30 A ten za akumulatorem, stary który się spalił miał grubsza blaszkę i wchodził na ciasno natomiast nowy miał luz, (w związku że po poście Goblina poszedłem dłubać w moto, więc do niego leci piwo :piwa: )

Sprawa 2.
Kierunki - Częstotliwość sygnału po 3-4 mrugnięciach (normalnych) wzrasta tak jak w przypadku gdy spali się żarówka. Pomożecie?

: sob mar 30, 2013
autor: Radio
Czyli jeden temat ogarnięty :p jeśli chodzi o kierunkowskazy to sprawdź masę czyli minus, jeżeli problem dotyczy prawej i lewej strony sprawdź masę na przerywaczu.