Strona 1 z 1

Problem z FI

: czw lut 06, 2020
autor: Marioosh
Szanowni koledzy.
W moim motongu pojawił się problem z FI
Pacjent- VN 1500 L1 Nomad
Rok ur.- 2000
Objawy- w czasie jazdy zapala się kontrolka FI po czym serducho zaczyna koślawo pracować żeby znów za jakiś czas chodził jak cykadełko a owa kontrolka zgasła. Objawy powtarzają się i ustępują bez jakichkolwiek prawidłowości czasowych. Nie stwierdziłem też aby wpływ na to zjawisko miał styl jazdy- czy spokojna, spacerowa czy też bardziej dynamiczna nic w temacie nie zmienia. Zanim zacznę dłubać chciałem skonsultować ten temat z Wami jako bardziej doświadczonymi mechanikami. Chyba, że objawy z góry kwalifikują się do komputerowej diagnostyki na warsztacie. Za wszystkie konstruktywne sugestie będę bardzo wdzięczny.

Re: Problem z FI

: pt lut 07, 2020
autor: Skrobel
Niestety diagnostyka komputerem w 1500 FI może Ci niewiele dać. U mnie problemy były dość podobne, tylko w przypadkowych momentach silnik po prostu dławił się i przerywał (i w tych momentach jednocześnie na krótką chwilę zapalała się kontrolka FI). Nie umiałem znaleźć reguły, a jak pojechałem na komputer, to okazało się, że praktycznie w każdym "buforze" wskazania były błędne, więc nie doszliśmy do żadnej konkluzji. Metodą prób i błędów (tak, strasznie długo to trwało) doszedłem, że przyczyną był... akumulator. Musiał mieć jakieś zwarcie, które powodowało, że komputer "głupiał" i sypał błędami we wszystkie strony.
Po wymianie aku wszystko wróciło do normy.

Re: Problem z FI

: pt lut 07, 2020
autor: Whiteroman
Posprawdzaj wszystkie złączki, kostki, zaciski, masy, Prawie nic nie kosztuje a może akurat trafisz. Powodzenia!

Re: Problem z FI

: pn paź 26, 2020
autor: Szogun1279
Podczepię się pod temat, zauważyłem że jest mało oleum w "okienku" więc skoro sezon chyli się ku końcowi zrobiłem "dolewkę' teraz po odpaleniu jest tak w połowie wskaźnika(tak wiem niektórzy mówią lej więcej) co zauważyłem, po przekręcaniu kluczyka do tej pory zaświeciła się lampka biegu jałowego oraz oleju która po odpaleniu od razu gasła, teraz zaświeca się zielona luzu, czerwona oleju i czerwoną FI która prawie natychmiast gaśnie zanim nacisne starter, czy jest to normalne w waszych vulcanach czy tylko ja mam to zjawisko?

Re: Problem z FI

: pn paź 26, 2020
autor: Marioosh
To normalne, że po włączeniu zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki gdy ECU przechodzi selftest. Po tym świeci się tylko ciśnienie oleju no i ew rezerwa paliwa jeśli masz mało "zupy"