https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c6dc7abd43432a5
Olej pod pokrywą...
- Marioosh
- Posty: 276
- Rejestracja: ndz lut 03, 2019
- Miejscowość: Gdynia
- Motocykl: VN1500 FI Nomad
- VROC: 0
Olej pod pokrywą...
Mam pytanie do kolegów. Po zdjęciu pokrywy kanałów dolotowych zauważyłem nieznaczną ilość oleju na dnie puszki i pokrywie. Po dokładnym wytarciu i odpaleniu pieca stwierdziłem delikatny wydmuch z kroplami oleju z kanału oznaczonego czerwoną strzałką i nr 1 na załączonej fotce. Moja mechaniczna intuicja podpowiada mi, że to jest ujście odmy a kanalik oznaczony nr 2 na niebiesko to powrót oleju, który silnik wypluje odmą do "krwiobiegu". Jakie jest Wasze zdanie? Przy okazji intrygują mnie te dwa (el. zaworki?) oznaczone zielonymi strzałkami z nr 3, co to i do czego?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c6dc7abd43432a5
			
			
									
									https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c6dc7abd43432a5
Na dwóch kołach lub czterech kopytach byłe by w siodle 
						
- artix
- Posty: 1203
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k, HD FLHTK
- VROC: 38561
Pól roku temu zmieniałem filtr powietrza, przy okazji zrobiłem przegląd prawej puchy. O ile pamiętam było tam sucho, ale mogę z ciekawości jeszcze raz tam zajrzeć. Co by nie mówić, to tam właśnie dochodzi odma  jak i rurka odprowadzająca nadmiar oleju o ile się tam dostanie. Dwa elektrozaworki, regulują sobie w razie potrzeby ilość dodatkowego powierza , która dostaje się do kolektorów ssących. Powietrze jest pobierane z otoczenia zaworków i podawane pomiędzy przepustnicę, a wtryskiwacz. Nie do końca ogarniam  temat, ale podejrzewam, że przy zamkniętej przepustnicy, komputer regulując sobie skład mieszanki, podaje dodatkową porcję powietrza.
			
			
													
					Ostatnio zmieniony sob lut 23, 2019 przez artix, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- artix
- Posty: 1203
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k, HD FLHTK
- VROC: 38561
Otworzyłem wczoraj z ciekawości prawą pokrywę i jest sucho, nie ma śladów oleju. Prawdopodobnie mam mniejsze przedmuchy przez pierścienie. Jeżeli silnik nie konsumuje nadmiernej i zauważalnej ilości oleju, to temat można pominąć. W razie nadmiernej konsumpcji, oczywiście pierścienie i uszczelniacze zaworowe do wymiany i zazwyczaj jest po sprawie.
			
			
									
									
						- Marioosh
- Posty: 276
- Rejestracja: ndz lut 03, 2019
- Miejscowość: Gdynia
- Motocykl: VN1500 FI Nomad
- VROC: 0
artix, Dzięki Ci za zainteresowanie tematem  To co piszesz jest też możliwe choć czterosuw na 2 baniakach tym się charakteryzuje, że tłoki pracują współbieżnie i stąd sinusoidalne skoki ciśnienia w skrzyni korbowej. W motorach o 3 garach i więcej następuje kompensacja ciśnień spowodowana rozłożeniem suwów w trakcie obrotu wału. Puki co maszynę mam od niedawna i jestem przed wymianą płynów więc jak go zaleję świeżym olejem będę musiał bacznie obserwować jego ubytki.
 To co piszesz jest też możliwe choć czterosuw na 2 baniakach tym się charakteryzuje, że tłoki pracują współbieżnie i stąd sinusoidalne skoki ciśnienia w skrzyni korbowej. W motorach o 3 garach i więcej następuje kompensacja ciśnień spowodowana rozłożeniem suwów w trakcie obrotu wału. Puki co maszynę mam od niedawna i jestem przed wymianą płynów więc jak go zaleję świeżym olejem będę musiał bacznie obserwować jego ubytki.
			
			
									
									 To co piszesz jest też możliwe choć czterosuw na 2 baniakach tym się charakteryzuje, że tłoki pracują współbieżnie i stąd sinusoidalne skoki ciśnienia w skrzyni korbowej. W motorach o 3 garach i więcej następuje kompensacja ciśnień spowodowana rozłożeniem suwów w trakcie obrotu wału. Puki co maszynę mam od niedawna i jestem przed wymianą płynów więc jak go zaleję świeżym olejem będę musiał bacznie obserwować jego ubytki.
 To co piszesz jest też możliwe choć czterosuw na 2 baniakach tym się charakteryzuje, że tłoki pracują współbieżnie i stąd sinusoidalne skoki ciśnienia w skrzyni korbowej. W motorach o 3 garach i więcej następuje kompensacja ciśnień spowodowana rozłożeniem suwów w trakcie obrotu wału. Puki co maszynę mam od niedawna i jestem przed wymianą płynów więc jak go zaleję świeżym olejem będę musiał bacznie obserwować jego ubytki.Na dwóch kołach lub czterech kopytach byłe by w siodle 
						
Kto jest online
			Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (2787) było online śr lip 30, 2025
 
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
	Najwięcej użytkowników (2787) było online śr lip 30, 2025
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Angelus (39)
- Cichy (47)
- Jami66 (59)
- Jerzy Kwiatkows (72)
- Spart (59)
 
	
