Z jakiegoś powodu zapomniał Kolega również odwiedzić „Powitalnię” po zarejestrowaniu się, ale szczerość Jego PW spowodowała, że postanowiłem coś przytoczyć, coś o czym napisał sam producent, a co może przydać się każdemu w kwestii wibracji przedniego zawieszenia.
Jeżeli ktoś uważa, że są to brednie i niczemu nie służą, to ma prawo tak uważać i nie musi się tym sugerować gdyby kiedykolwiek miał problemy z przednim zawieszeniem.

Poniżej coś, co sugeruje sam producent w problematyce wibracji czy ściągania kierownicy w jedną ze stron a co zawarł w Załączniku do Instrukcji Serwisowej VN 1500 Classic (2002-2008).

Otóż, jak można przeczytać, na wibrację przedniego zwieszenia/(kierownicy) nie tylko mają wpływ elementy powyższego zawieszenia. Często za taki stan rzeczy odpowiada stan tylnego zawieszenia.
Z przednim zawieszeniem Kolega zrobił wszystko co było możliwe (bardzo dokładne wyszczególnienie), a mimo to ma dalej wibracje i drżenie kierownicy i to jedynie przy pochyleniu motocykla w skręcie w lewo.
Jest kilka rzeczy dotyczących tylnego zawieszenia które sugerowałbym sprawdzić jak choćby:
- nierównomierna twardość i tłumienie tylnych amortyzatorów;
- nierównomierna ilość oleju w tylnych amortyzatorach (da się to sprawdzić i wymienić samemu);
- stan łożysk i ośki/sworznia oraz tulei tylnego wahacza;
- stan samego wahacza.
Należałoby jeszcze sprawdzić osiowość kół/zbieżność – np. metodą sznurkową czy choćby brak wygięcia trzpienia łączącego dolną i górną półkę.
Lewa kolumna w języku w jakim były wydawane Instrukcje Serwisowe, prawa kolumna w języku polskim (drobny wycinek dotyczący wibracji przedniego zawieszenia).
Kto sobie życzy, czyta w języku angielskim, kto woli czytać w języku ojczystym to proszę bardzo. Nie ulega tylko wątpliwości że warto uczyć się języka, bo może być śmiesznie jak na zdjęciu poniżej

