wentylator
- 
				mateuszCh
- Posty: 102
- Rejestracja: śr lip 23, 2014
- Miejscowość: Tarnów okolice
- Motocykl: vn 1500
- VROC: 37293
wentylator
Od pewnego czasu notorycznie wlacza mi sie wentylator chwilke jak stane ten juz chlodzi, moze byc spowodowane tym ze zalozylem osłone chlodnicy ktora kupilem na allegro??
			
			
									
									
						- 
				Pustelnik
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Tak właśnie się dzieje gdy założymy dodatkową osłonę. Zazwyczaj przekrój otworów w dodatkowej osłonie jest o wiele mniejszy niż w osłonie oryginalnej. Mam dokładnie tak samo. W niczym to nie przeszkadza, poza częstym załączaniem się wentylatora. W czasie szybszej jazdy chłodzenie jest na tyle skuteczne, że wentylator się nie załącza. Przy powolnej jeździe wentylator będzie się załączał.
			
			
									
									Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
						Siemka! Nie będę zakładał nowego tematu więc się podepnę.  jadąc sobie A1 w określonym kierunku nagle zapaliła mi się kontrolka od wtrysku czyli FI. Pomyślałem sobie kurcze parę razy zdarzyło mi się dojechać zbiornik do totalnej rezerwy ( tzn. już zaczął się krztusić) wiec diagnoza pompa paliwa nie wyrabia tym bardziej że jak zwalniałem to kontrolka gasła aczkolwiek zaczeły docierać do moich uszu niepokojące dzwięki tłukących się zaworów ?!? Hmm zatrzymałem się silnik jakieś 200 stopni. Diagnoza bez zbędnego rozpisywania się wywaliło płyn chłodniczy poniewóż czujnik wentylatora się nie załączył ( nadmienię że jechałem 140 z przyczepką to mógł mieć chęć) . Dobra żeby nie męczyć kija po jaką cholerę żółtki zamontowali kontrolkę od tempertury płynu na liczniku skoro się nie załącza??? Pozdrawiam!
  jadąc sobie A1 w określonym kierunku nagle zapaliła mi się kontrolka od wtrysku czyli FI. Pomyślałem sobie kurcze parę razy zdarzyło mi się dojechać zbiornik do totalnej rezerwy ( tzn. już zaczął się krztusić) wiec diagnoza pompa paliwa nie wyrabia tym bardziej że jak zwalniałem to kontrolka gasła aczkolwiek zaczeły docierać do moich uszu niepokojące dzwięki tłukących się zaworów ?!? Hmm zatrzymałem się silnik jakieś 200 stopni. Diagnoza bez zbędnego rozpisywania się wywaliło płyn chłodniczy poniewóż czujnik wentylatora się nie załączył ( nadmienię że jechałem 140 z przyczepką to mógł mieć chęć) . Dobra żeby nie męczyć kija po jaką cholerę żółtki zamontowali kontrolkę od tempertury płynu na liczniku skoro się nie załącza??? Pozdrawiam!
			
			
									
									
						 jadąc sobie A1 w określonym kierunku nagle zapaliła mi się kontrolka od wtrysku czyli FI. Pomyślałem sobie kurcze parę razy zdarzyło mi się dojechać zbiornik do totalnej rezerwy ( tzn. już zaczął się krztusić) wiec diagnoza pompa paliwa nie wyrabia tym bardziej że jak zwalniałem to kontrolka gasła aczkolwiek zaczeły docierać do moich uszu niepokojące dzwięki tłukących się zaworów ?!? Hmm zatrzymałem się silnik jakieś 200 stopni. Diagnoza bez zbędnego rozpisywania się wywaliło płyn chłodniczy poniewóż czujnik wentylatora się nie załączył ( nadmienię że jechałem 140 z przyczepką to mógł mieć chęć) . Dobra żeby nie męczyć kija po jaką cholerę żółtki zamontowali kontrolkę od tempertury płynu na liczniku skoro się nie załącza??? Pozdrawiam!
  jadąc sobie A1 w określonym kierunku nagle zapaliła mi się kontrolka od wtrysku czyli FI. Pomyślałem sobie kurcze parę razy zdarzyło mi się dojechać zbiornik do totalnej rezerwy ( tzn. już zaczął się krztusić) wiec diagnoza pompa paliwa nie wyrabia tym bardziej że jak zwalniałem to kontrolka gasła aczkolwiek zaczeły docierać do moich uszu niepokojące dzwięki tłukących się zaworów ?!? Hmm zatrzymałem się silnik jakieś 200 stopni. Diagnoza bez zbędnego rozpisywania się wywaliło płyn chłodniczy poniewóż czujnik wentylatora się nie załączył ( nadmienię że jechałem 140 z przyczepką to mógł mieć chęć) . Dobra żeby nie męczyć kija po jaką cholerę żółtki zamontowali kontrolkę od tempertury płynu na liczniku skoro się nie załącza??? Pozdrawiam!- Krzycho
- Posty: 783
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: GS1200, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
W VN 1600 jest na prędkościomierzu jedna wspólna kontrolka sygnalizacyjna do FI/ciśnienia oleju/temperatury płynu. 
Jeśli w 1500 (wersja FI) jest tak samo, to przecież Ci się właśnie ta kontrolka zapalała...
Generalnie zasada jest taka (a przynajmniej moim zdaniem powinna być), że jak się cokolwiek zaświeca ostrzegawczo, to należy się zatrzymać i sprawdzić. Medytacje i rozmyślania w trakcie jazdy zazwyczaj w takich sytuacjach nie pomagają
			
			
									
									
						Jeśli w 1500 (wersja FI) jest tak samo, to przecież Ci się właśnie ta kontrolka zapalała...
Generalnie zasada jest taka (a przynajmniej moim zdaniem powinna być), że jak się cokolwiek zaświeca ostrzegawczo, to należy się zatrzymać i sprawdzić. Medytacje i rozmyślania w trakcie jazdy zazwyczaj w takich sytuacjach nie pomagają

- 
				sendi70
- Posty: 11
- Rejestracja: wt sty 13, 2015
- Miejscowość: Chodzież
- Motocykl: VN 1500 CLASSIC
- VROC: 0
Witam.
Podłącze się do tematu.
Mój Vulcan 1500 (98r) odpala bez problemu, i tak samo jeździ. Jednak po rozgrzaniu jak załączy się wentylator to praktycznie wyłącza się chwilę po zatrzymaniu silnika. Nawet podczas ciągłej jazdy z różnymi prędkościami wentylator po załączeniu cały czas pracuje. Podczas wolnej jazdy w mieście (światła, jazda na niższych biegach, postoje) pomimo panujących upałów silnik się nie przegrzał ani razu. Co może być przyczyną?
pozdrawiam
			
			
									
									Podłącze się do tematu.
Mój Vulcan 1500 (98r) odpala bez problemu, i tak samo jeździ. Jednak po rozgrzaniu jak załączy się wentylator to praktycznie wyłącza się chwilę po zatrzymaniu silnika. Nawet podczas ciągłej jazdy z różnymi prędkościami wentylator po załączeniu cały czas pracuje. Podczas wolnej jazdy w mieście (światła, jazda na niższych biegach, postoje) pomimo panujących upałów silnik się nie przegrzał ani razu. Co może być przyczyną?
pozdrawiam
Sendi
						Jeśli wentylator chodzi cały czas od osiągnięcia temperatury, to jak dla mnie coś nie tak z czujnikiem temperatury płynu. U mnie (vn1600) też często się włącza wentylator (dość mocno zabudowana akcesoryjna osłona chłodnicy), ale zaraz się wyłącza. Wentylator zaczyna chodzić na postoju od temperatury oleju ok. 75 stopni, ale wiadomo, że temperatura oleju a cieczy chłodzącej to dwie różne sprawy. Pewnie ciecz ma trochę więcej.
			
			
									
									
						Kto jest online
			Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (2787) było online śr lip 30, 2025
 
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
	Najwięcej użytkowników (2787) było online śr lip 30, 2025
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Angelus (39)
- Cichy (47)
- Jami66 (59)
- Jerzy Kwiatkows (72)
- Spart (59)
 
	
 to trza jezdzic dalej, moze w zimie zmodernizujemy ta oslone
 to trza jezdzic dalej, moze w zimie zmodernizujemy ta oslone Wychodzi na to że się faktycznie zepsuł bo powinien wyłączać po określonym czasie.
 Wychodzi na to że się faktycznie zepsuł bo powinien wyłączać po określonym czasie. a po zamontowaniu i rozgrzaniu silnika to tak jak kolega Koziol pisze załącza się i wyłącza .
  a po zamontowaniu i rozgrzaniu silnika to tak jak kolega Koziol pisze załącza się i wyłącza .