Temat bumerang - nie mogę zapalić motocykla VN1500

MaszaMadafaka
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2013
Miejscowość: Okolice Tarnowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
VROC: 0

Temat bumerang - nie mogę zapalić motocykla VN1500

Post autor: MaszaMadafaka » pn lis 11, 2013

Witam serdecznie. Od wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem Kawasaki VN 1500 Nomad z 2003 roku. I moje szczęście było by pełne gdyby nie fakty że nie mogę odpalić motocykla ;(
Podczas oględzin motocykla spotkałem się ze sprzedającym na stacji paliw, ładnie chodził, jazda próbna też bez zastrzeżeń. Ale już w dniu gdy po niego przyjechałem (lawetą bo bez blach), motor miał problemy z zapaleniem. Właściciel podpiął prostownik ale chyba za krótko bo nic to nie dało. Dopiero jak podpiął akumulator od auta , motocykl odrazu zaskoczył. Pomyślałem że podładuję ten akumulator i będzie ok. Tym bardziej że podobno to jest nowy akumulator. Ale po dotarciu do domu , od wczoraj pomimo ładowania akumulatora, podpinania pod auto kablami rozruchowymi, Nomad nie zaskoczył ani razu. Kręci,i to wydaje mi się żę dość solidnie rozrusznik kręci , ma jakieś ułamkowosekundowe zapędy jakby miał już zapalić ,ale nie daje rady. :-/ Pisałem do właściciela i odpisał mi czy może bezpiecznik Ignition jest spalony.Ale szczerze mówiąc nie wiem gdzie go szukać.
Próbuje odpalać motocykl za każdym razem na ssaniu, bez gazu bo wydaje mi się że jak dodam gazu to go zalewam (lekki zapach benzyny) Zauważyłem też dziwną przypadłość - po przekręceniu kluczyka odrazu zapala mi się tylna lampa, ale przednia nie. Chociaż od czasu do czasu się zapalała - podładowałem akumulator, przekręcam kluczyk, wszystko się zaświeca jak powinno ,ale lapma przód nie. kręće kilka razy rozrusznikiem i nagle lampa się zaświeca. dziwne , prawda.
Nomad to kawał maszyny, jakie napięcie musi mieć akumulator żeby to bezproblemowo ruszyło? Ale z drugiej strony wydaje mi się że kręci go w miarę solidnie ale brakuje mu "tego czegoś" żeby powstał zapłon. Tylko czego? :-/
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez MaszaMadafaka, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś zwycięzcą!!

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn lis 11, 2013

Lampy działają tak jak powinny. Czy zapala sie kontrolka Fi ? Jeżeli będzie słaby prąd to w momencie wzbudzenia przekaźnik zapali lampę i zabraknie go na cewkę. Wyczyść klemy .

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn lis 11, 2013

Stawiał bym na akumulator spróbuj podmienić na pewny z innego motocykla.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Vavrus
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Łapy
Motocykl: bob na bazie vn 1500
VROC: 0

Post autor: Vavrus » pn lis 11, 2013

Jesli po kilkukrotnym kręceniu czuć zapaszek paliwa to zapewne z wydechów. Czyli domniem, że paliwko podaje. Zobacz czy na świeczkach jest iskra. Podłącz pod baterię miernik napięcia, który w spoczynku powinien pokazywać przynajmniej 12,5 V ,a podczas kręcenia może spaść max 0,5V. Podczas próby kręcenia sprubój bez ssania ale dynamicznie pokręć manetką zobacz czy zaskakuje przy otwartej przepustnicy. I pisz.

Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1686
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » wt lis 12, 2013

Srednio raz na rok mam takie objawy,wtedy wymieniam świeczki i problem znika.Moto zawsze odpala mi bez ssania.No i musi być dobry akumulator.

MaszaMadafaka
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2013
Miejscowość: Okolice Tarnowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: MaszaMadafaka » wt lis 12, 2013

Wrócę do chaty poprobuje wdrożyć Wasze cenne wskazówki. A propo - polećcie jakieś bardzo dobre świece do mojej Kawy. Thx
Jesteś zwycięzcą!!

Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1686
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » wt lis 12, 2013

Ja używam NGK DPR7EA

Awatar użytkownika
Vavrus
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Łapy
Motocykl: bob na bazie vn 1500
VROC: 0

Post autor: Vavrus » wt lis 12, 2013

Najlepiej zobacz jakie świeczki zaleca serwis manualny.

MaszaMadafaka
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2013
Miejscowość: Okolice Tarnowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: MaszaMadafaka » wt lis 12, 2013

Jest wydana książka serwisowa (obsługi) do mojego modelu? Grzebałem kiedyś po necie i ni chu...a :-/
Jesteś zwycięzcą!!

Awatar użytkownika
Vavrus
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Łapy
Motocykl: bob na bazie vn 1500
VROC: 0

Post autor: Vavrus » wt lis 12, 2013


Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1686
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » wt lis 12, 2013

Vavrus pisze:http://chomikuj.pl/RaKu-69/Serwis*c3*b3 ... 351000.pdf

poszukaj jeszcze na chomikuu[/quote

Czy to nie jest czasem do silnika gażnikowego? :p

Awatar użytkownika
Vavrus
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Łapy
Motocykl: bob na bazie vn 1500
VROC: 0

Post autor: Vavrus » wt lis 12, 2013

Mozliwe, nie wnikałem tylko podałem link jako opcję gdzie mozna jeszcze poszukać do pobrania.

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: jaron1 » wt lis 12, 2013

Nie wiem co może być przyczyną, ale sprawdź jak piszą koledzy, na twoim miejscu uwazalbym na podłączanie aku z auta bo do moto to nie ta bajka i możesz naprawdę coś uszkodzić w elektryce

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr lis 13, 2013

jaron1 pisze:Nie wiem co może być przyczyną, ale sprawdź jak piszą koledzy, na twoim miejscu uwazalbym na podłączanie aku z auta bo do moto to nie ta bajka i możesz naprawdę coś uszkodzić w elektryce
jaron1, nie opowiadaj bajek o akumulatorach.
W moto jest 12V , dokładnie tyle co w samochodach, jeżeli nie pomylisz plusa z minusem to wszystko bedzie ok

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 656
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » śr lis 13, 2013

Pantani pisze:
jaron1 pisze:Nie wiem co może być przyczyną, ale sprawdź jak piszą koledzy, na twoim miejscu uwazalbym na podłączanie aku z auta bo do moto to nie ta bajka i możesz naprawdę coś uszkodzić w elektryce
jaron1, nie opowiadaj bajek o akumulatorach.
W moto jest 12V , dokładnie tyle co w samochodach, jeżeli nie pomylisz plusa z minusem to wszystko bedzie ok
Dokładnie!
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 656
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » śr lis 13, 2013

MaszaMadafaka pisze:motor miał problemy z zapaleniem.
Miałem suzuki GSX 600F i akumulator pięęęęknie kręcił rozrusznikiem. Co z tego, skoro nie uruchamiał silnika :wall: . Podpiąłem ako od motocykla brata i woil'a- odpalił od razu. Sprawdź akumulator :yeee: .
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Vavrus
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Łapy
Motocykl: bob na bazie vn 1500
VROC: 0

Post autor: Vavrus » śr lis 13, 2013

Bo ważny jest prąd rozruchowy. 12V ok, ale jeszcze duzy silnik 1600 może potrzebować nawe 270 amper do łupnięcia.

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: jaron1 » czw lis 14, 2013

Panowie doczytajcie z tymi aku bo widzę, że macie zaległości, 12V o niczym nie świadczy, tylko ampery, ale ok możecie odpalać motocykle na samochodowych tylko nie mówcie, ze to nie ma znaczenia

Awatar użytkownika
Pees
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2011
Miejscowość: Ruda Wielka
Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
VROC: 0

Post autor: Pees » czw lis 14, 2013

jaron1 pisze:Panowie doczytajcie z tymi aku bo widzę, że macie zaległości, 12V o niczym nie świadczy, tylko ampery, ale ok możecie odpalać motocykle na samochodowych tylko nie mówcie, ze to nie ma znaczenia
Nie mają zaległości :p - ampery przy dobrym akumulatorze zależą tylko od odbiornika. Dopiero przy złym zależą też od akumulatora. Tzn. mogą spaść na łeb przy padniętym akumulatorze ale nie podskoczą nawet o 1% przy baterii wielkości wagonu - o ile ma 12 V.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem

Awatar użytkownika
Bystry
Posty: 59
Rejestracja: pt lip 05, 2013
Miejscowość: Gliwice
Motocykl: z wysoką kierownicą ;)
VROC: 0

Post autor: Bystry » czw lis 14, 2013

Można śmiało podpinać aku z fury do motocykla nawet przez kable. Większy amperaż gwarantuje sprawną pracę akusia przez dłuższy czas, zwłaszcza podczas takiego mozolnego kręcenia rozrusznikiem. Byle by po odpaleniu odłączyć kable bo wtedy alternator dostanie duży opór i może się spalić. Ale to nie nastąpi w mgnieniu oka oczywiście. Co więcej napięcie na aku podczas kręcenia może spaść nawet do 10V ale nie mniej, poza tym powinno się wtedy "odbić" i zacząć rosnąć.

Jeszcze jedno. Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale w nowoczesnych maszynach, po odłączeniu zasilania (np. po wyjęciu aku do ładowania) gdy podłączamy je ponownie to podobno trzeba skaliborać ECU... U znajomego w jakimś turystycznym BMW po wymianie akusia nie chciał gadać, ale po ponownym zeresetowaniu (odłączenie aku - odczenaie 3 min - podłączenie ) daliśmy na zapłon, dwa razy maneta gazu do końca i gadał prawidłowo. Ale tak jak mówię, nie znam się na tym :) Tylko sugeruję.

Pozdro!
Kawa jak Vulcan gorrrrąca :-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą