Strona 1 z 3

VN900 - opony

: ndz lut 15, 2015
autor: marekm
Jakie oponki rekomendujecie do VN900 Classic ?

Info gdzie kupić (szybko, tanio i fachowo) też mile widziane :)

: ndz lut 15, 2015
autor: kacmar
Ja używam DUNLOP D404 czyli tradycyjnie ceny np: http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.as ... p=MOTOCYKL

: ndz lut 15, 2015
autor: ciecio
Chłopaki z trójmiejskiego forum zawsze polecali to miejsce:
http://www.st-motor.pl/Home.html

: pn lut 16, 2015
autor: marekm
Proszę o opinie na temat Metzler 880 vs Michelin Commander II

: pn lut 16, 2015
autor: Dar699
Michelin Commander właśnie dzisiaj do mnie dotarł.Podobno ma wytrzymać 40 tys, km.

: pn lut 16, 2015
autor: marekm
Gdzie zamawiałeś ?

: wt lut 17, 2015
autor: Dar699
sklepopon.com-opona z 30tyg 2014r.

: wt lut 17, 2015
autor: fitter
Skandynawię w 2013 r. zrobiłem na fabrycznym Dunlopie - się zjechał, ale to ze względu na specyficzną nawierzchnię, na samą oponę nie mogę narzekać. W 2014 r. wyspy nawiedziłem na Metzeler Marathon i dużej różnicy nie odczułem. Chociaż przy śliskiej nawierzchni lepiej trzymał Marathon.

: wt lut 17, 2015
autor: marekm
Tak, Skandynawia to killer opon. Swego czasu, wymieniałem tylną w Bodo w drodze powrotnej z Nordkapp'u.

Teraz skłaniam się w kierunku Michelin Commander II, przy czym na tył chcę dać wyższą, tzn. 170/80-15.

: sob lut 28, 2015
autor: Seba80
Witajcie koledzy,

Wiosenka tuż tuż, więc czas rozpocząć przygotowania do sezonu :antlers:
Moja tylna opona ma na środku ze 2mm bieżnika więc jeszcze trochę na niej pojeżdżę, ale zastanawiam się nad zakupem nowej gumy teraz, póki ceny są nieco niższe. We wrześniu na przód założyłem nowego Dunlopa D404 bo tanio go dostałem na oponeo.pl. Patrząc teraz na ceny Dunlop i Metzeler ME880 stoją podobnie w okolicach 500zł. Z tego co poczytałem to na ME880 da się zrobić większe przebiegi, a co do D404 zdania są mocno podzielone. Wydaje mi się, że jak na przodzie i tyle będą różne typy opon to nic złego się nie dzieje, ale zastanawiam się jak to jest z ciśnieniem zalecanym przez producentów, a te dla Dunlopa i Metza są jednak różne.

Doradźcie zatem koledzy czy wziąć Metzelera ze względu na dłuższą żywotność, czy jednak założyć do pary Dunlopa? No i pytanie, kupować teraz, czy jednak wstrzymać się póki nie dojadę obecnego kapcia i w połowie sezonu nabyć świeższą sztukę?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)

Pozdrawiam
Seba

: sob lut 28, 2015
autor: Dar699
Z tego co piszą Michelin Commander ma największe przebiegi do 40 tys.a cenowo też ok 500zł.Ja zakupiłem taką ale nie mam jeszcze wrażeń z jazdy.

: pn cze 08, 2015
autor: kudłatek1
Witam.
Teraz i ja stoję przed wyborem opon. Z uwagi, że sezon w pełni to może koledzy na świeżo podzielą się wrażeniami.
Szukam opon w standardowym rozmiarze, ale chętnie z białym pasem z boku opony

http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.as ... p=MOTOCYKL

Ktoś z was może jeździ na takim komplecie??
Zastanawia mnie rozmiar tylnej opony- tu jest dostępny 170/80r15, czyli troszkę węższa. Bez białych pasów dostępne są 180/70.
Ma to jekieś znaczenie podczas jazdy???

: wt cze 09, 2015
autor: fitter
Jeżdżę na Matathonach już drugi sezon (przedtem fabrycznie przydzielone Dunlopy) i w porównaniu do poprzednich muszę przyznać, ze lepiej się trzymają na wilgotnej nawierzchni.

: ndz wrz 25, 2016
autor: czardasz
Panowie mam pytanie. Z przodu jest indeks prędkości H czyli max 210, ale przecież moto fabrycznie ma max 165. Czy będzie problem jak założe opone z indeksem S - max prędkość 180 ?

Z góry dzięki.

: ndz wrz 25, 2016
autor: Mayones
Wtedy nie wolno Ci przekroczyć 180 km/h :ok:

: pn wrz 26, 2016
autor: Franky Furbo
czardasz pisze:Panowie mam pytanie. Z przodu jest indeks prędkości H czyli max 210, ale przecież moto fabrycznie ma max 165. Czy będzie problem jak założe opone z indeksem S - max prędkość 180 ?

Z góry dzięki.
Index prędkości... bardziej określa przeciążenia jakim opony zostają poddawane przy przyśpieszaniu itd. Im większy, tym opona trwalsza, dotyczy głównie kół napędowych.
To tak w skrócie.

: pn wrz 26, 2016
autor: czardasz
Franky Furbo pisze:Index prędkości... bardziej określa przeciążenia jakim opony zostają poddawane przy przyśpieszaniu itd. Im większy, tym opona trwalsza, dotyczy głównie kół napędowych.
To tak w skrócie.
Czyli przy mojej spokojnej jeździe, na przód spokojnie mogę brać S. Dzięki :yeee:

: ndz paź 02, 2016
autor: czarny
ja wlasnie zalozyłem na przod MICHELIN COMMANDER II super oponka, rewelacyjna, jestem mega zadowolony

: czw maja 04, 2017
autor: Przemo
widział ktoś gdzieś w polskich sklepach oponki do classica z białymi pasami? Gównie znajduję przód 130/90-16 Metzelera lub Dunlopa, a na tył 180/70-15 nic :(

: śr maja 10, 2017
autor: Przemo
Kupiłem montowane przez Kawasaki :) :ok:

przód: Bridgestone G 721 130/90-16 67 H WW
tył: Bridgestone G 722 180/70-15 76 H WW

najtaniej było w oponeo