Strona 1 z 2

oszukujący prędkościomierz

: śr wrz 29, 2010
autor: marius
Na początku wskazówka prędkościomierza "milczała", przebiegi też. Wymieniłem czujnik prędkościomierza. Efekt raz działało raz nie. Wymieniłem następny czujnik działa tzn przejechane kilometry pokazuje rzetelnie, a więc przebieg OK, wskazówka prędkościomierza też pokazuje prędkości tylko zaniżone. Kiedy jadę np 60mph to pokazuję połowę mniej.
Tak więc już jest lepiej ale...
Dodam tylko że jest to czujnik elektroniczny. W Kawasaki powiedzieli (tak na sucho) że być może zegary (bo może w U.S. ktoś cofał) ale nie chce mi się wierzyć gdyż moto jest naprawdę nowe (nawet opony były oryginalne). Ewentualnie rotor.
Zastanawia mnie niezależność pracy między szwankującym prędkościomierzem a sprawnie naliczaniem przebiegiem pomimo wymiany wspomnianego wcześniej czujnika .
Zachęcam Was do postów w tej kwestii (być może ktoś z Was miał coś podobnego) - oczywiście jeśli macie chęci i czas - ponieważ gdybym miał kupić zegary musiałbym zainkasować 2500PLN :wall: :wall: :wall: i nie ma że boli. :sad:

: śr wrz 29, 2010
autor: Starszy
...mam doświadczenie z auta - jest źle założona wskazówka na igłę - rozbierałem trzy razy żeby trafić , nie da się precyzyjnie założyć po demontażu, trudno jest ustalić siłę napięcia włosa - korzystałem z ulicznego radaru pokazującego szybkość poprawiając aż trafiłem idealnie ! - wskazanie przebiegu i szybkości nie są zależne od siebie
...chyba, że tu konstrukcja prędkościomierza jest inna

: śr wrz 29, 2010
autor: Abrams
Ktoś co pisał o jakimś ślimaku na prędkościomierzy w celu zmiany z mil na km
Chyba Lecho69

: śr wrz 29, 2010
autor: Starszy
...tak, ale jak zmieni na km. to dalej będzie zaniżał wskazania

: śr wrz 29, 2010
autor: Lecho
Uderz w stół,........
Tak, ale ten ślimak redukuje z km na mile - na godzinę.

: śr wrz 29, 2010
autor: Piotr_Classic
Lecho.... Jesteś pewny, mnie tłumaczono w serwisie że to nie popularnie zwana ślimacznica w kole czyli wałeczek ślimakowy i kółko zębate odpowiada za wskazania km czy mil tylko konstrukcja samego budzika. W zegarku wg mnie jest ewentualny przelicznik.

: śr wrz 29, 2010
autor: marius
Starszy pisze:jest źle założona wskazówka na igłę
no właśnie...zaintrygowało mnie twoje stwierdzenie. Tym bardziej że praca wskazówki jest płynna tyle tylko że pokazuje mniej. Jakby zawsze o "tyle samo". Hmm :idea: :?: :idea:

: śr wrz 29, 2010
autor: Starszy
...no to pewnie jest jak pisałem - poprawka jest prosta, ale dość precyzyjna, przeważnie wskazówka jest mocno nasadzona i nie chce zejść z igły, można zerwać całość, lub złamać wskazówkę - ostrożnie !
zanim kupisz nowy, warto spróbować - mechaniory niechętnie do tego tematu podchodzą, bo to dość droga zabawka !

: czw wrz 30, 2010
autor: Lecho
Piotr_Classic pisze:Lecho.... Jesteś pewny, mnie tłumaczono w serwisie że to nie popularnie zwana ślimacznica w kole czyli wałeczek ślimakowy i kółko zębate odpowiada za wskazania km czy mil tylko konstrukcja samego budzika. W zegarku wg mnie jest ewentualny przelicznik.
Taka to była historia:
http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=380
Oczywiście u mnie jest mechaniczny, a nie jakaś tam elektronika, i dotyczy to zarówno licznika, jak i prędkościomierza.
Tylko wydaje mi się, że Marius ma inny problem

: czw wrz 30, 2010
autor: Sławek
Wydaje mi się, że problem leży w zegarach.
Czujnik wysyła tylko sygnał.
Przeliczenie odbywa się w zegarach.
Licznik przejechanych kilometrów i prędkościomierz to dwa osobne urządzenia ,które korzystają tylko z jednego licznika.
Może to być awaria tzw: ustroju prędkościomierza.
Jest to coś przypominające wyglądem mały silniczek elektryczny do którego, przymocowana jest wskazówka (popularnie zwany ustrojem prędkościomierza).
Możesz rozebrać licznik i sprawdzić jakość połączeń.
Przydatny będzie preparat do czyszczenia styków.
Pozdrawiam.
:mrgreen: :yeee: :mrgreen: :yeee: :mrgreen:

: czw wrz 30, 2010
autor: Sławek
Sorry powinno być "korzystają tylko z jednego czujnika" :P

: wt paź 05, 2010
autor: marius
Dzięki panowie. Nie omieszkam poinforrmować Was o rezultatach moich badań i eksperymentów.

: ndz kwie 03, 2011
autor: Długi Lech
Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie, chodzi mi o dzienny licznik kilometrów "trip meter" Zatrzymuje się na 299,9 km, nie chce dalej iść i muszę go resetować. Czy tak powinno być? Czy dlatego że na 15 litrach można maksymalnie tyle przejechać? Czy może coś sie tam zablokowało?

: śr mar 11, 2015
autor: kacmar
marius pisze:Dzięki panowie. Nie omieszkam poinforrmować Was o rezultatach moich badań i eksperymentów.
I jak rezultaty twoich badań i eksperymentów.

: śr mar 11, 2015
autor: czarny
Dlugi Lechu moze w twoim motocyklu to jest "limit dziennego przebiegu" ?

: wt mar 17, 2015
autor: marius
Kacmar, w moim przypadku należało zainstalować wskazówkę (z igłą) na cyferblacie w p-kcie "0" ale! przy włączonym zapłonie.

: wt mar 17, 2015
autor: Krzycho
Wątek "umarł" w 2011-tym roku, a może nawet w 2010-tym...

: wt mar 17, 2015
autor: Jurek
... ale odżył jak widać. W końcu dowiedzieliśmy się w czym tkwił problem kolegi zakładającego ten wątek :)

: pn kwie 16, 2018
autor: Gre8
no właśnie... u mnie poprzedni właściciel wymienił tarcze zegara wyskalowane w km/h i okazuje się, że wskazania prędkościomierza są zawyżone aż o 20km/h .
Jestem więcej niż pewien, że to kwestia niepoprawnego montażu wskazówki ale trochę boję się tego ruszyć, bo moimi "zgrabnymi paluchami" mógłbym narobić jeszcze większych szkód, nie znając punktów odniesienia co do prawidłowego montażu wskazówki.

Z drugiej strony wskazówka na postoju jest w pozycji zero - ale nie wiem do końca jak to ustrojstwo działa :/

: pn kwie 16, 2018
autor: ciecio
Tutaj masz filmową instrukcję wymiany tarczy:
https://www.youtube.com/watch?v=eVouZP9vRfM

Może coś pomoże.
Jak widać na filmie, wskazówkę musisz zakładać przy włączonej stacyjce i ustawić na zero