Zrób to sam: Filtr VN900

takijedenkuba

Zrób to sam: Filtr VN900

Post autor: takijedenkuba » sob mar 09, 2013

Zbliża się sezon, część motocyklistów oddaje motocykle do warsztatów na tzw. serwis okresowy / sezonowy. Inni motocykliści czynności takie jak: wymiana oleju, płynu hamulcowego, klocków, filtrów, drobne naprawy mechaniczne, zmiany związane z oświetleniem itp robią sami zaoszczędzając przy tym mniejsze lub większe kwoty.
Dziś na zajęciach z serii "Zrób to sam" instrukcja reanimacji filtra powietrza jak w tytule:
Custom Filter VN900 czyli jak zaoszczędzić 120PLN.
Zatem do rzeczy:

Wymontuj stary filtr:
[img]http://[/img]

Usuń papierową część filtra:
Obrazek

Obrazek

Zrób to dokładnie:
Obrazek

Metalowa siatka zostaje:
Obrazek

Kupioną wcześniej gąbkę (w moim przypadku w Auhan) za 3,60PLN 2szt. tniesz nadając jej odpowiedni kształt.
Obrazek

Z kawałka cienkiej siatki wycinasz trapez o odpowiednich wymiarach:

Obrazek

Gąbkę wkładasz w miejsce gdzie była część papierowa, przykrywasz wyciętą wcześniej siatką:
Obrazek

Następnie trzeba przymocować siatkę do plastikowej części filtra. Ja to zrobiłem rozgrzanym metalowym narzędziem prętem spłaszczonym na końcu:
Obrazek

Filtr jest gotowy, należy go tylko lekko nasączyć olejem do filtrów piankowych/gąbkowych lub po prostu skropić olejem o dużej lepkości:
Obrazek

Tak przygotowany Custom Filter montujesz, w motocyklu, masz z bani co najmniej kilka tysięcy kilometrów i 120PLN w kieszeni.
Jak się zabrudzi odcinasz plastikowe kuleczki które mocują oryginalną siatkę filtra, zdejmujesz ją, wyrzucasz starą gąbkę, wkładasz czystą świerzą. Siatkę mocujesz tym razem na wkręty i po sprawie.
Przeciąg w takim filtrze jest zdecydowanie lepszy niż w przypadku standardowych papierowych filtrów. K&N wymięka :p
Przy okazji ukłon w stronę kolegi: marekfg

Miłej zabawy przy dłubaniu.
Kuba
Ostatnio zmieniony czw kwie 18, 2013 przez takijedenkuba, łącznie zmieniany 1 raz.

Yuzek
Posty: 1149
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Poznań/Kamionki
Motocykl: VN1700 Classic
VROC: 0

Post autor: Yuzek » sob mar 09, 2013

spróbujemy :oki:
LwG Darek
Iguanas Poznań

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » sob mar 09, 2013

Bardzo sprytny i mądry sposób jak zaoszczędzić kasę.Właśnie wymieniłem olej oraz filtr ojeju ,zabrałem się za filtr powietrza,co się okazuję nie mogę odkręcić tej śruby która trzyma filtr w obudowie u samej góry ,tam podchodzi klucz tors kręciłem w lewo nie puszcza ,boję się żeby coś nie urwać ,po niedzieli popryskam powinien puścić zobaczymy :motonita:

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4574
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » sob mar 09, 2013

Kuba, a robiłeś jakiś test olejowy na tej gąbce z supermarketu ??
Wystarczy jakieś inne wiązanie we wzorze chemicznym (a gąbki są przeróżne) i może się okazać, że gąbka będzie chciała opuścić motocykl, finalnie przez kominy ale po drodze może narozrabiać.
:ok:

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » sob mar 09, 2013

Kuba, a robiłeś jakiś test olejowy na tej gąbce z supermarketu ??
Czekam aż się cieplej zrobi, wytoczę maszynę na na jakąś małą wycieczkę.
Wymontuję żeby sprawdzić jak się ma gąbka i zdam relację ;)
Test i porównanie ze standardowym filtrem też będzie.
A tymczasem czekamy na cieplejszy weekend.
Pozdro.

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » sob mar 09, 2013

Ale się uwinąłeś - do wiadomości szanownych forumowiczów dodam że filtr wysłałem Kubie wczoraj po 14.00 a dziś proszę... :pada: Mistrzostwo świata! :D Ciekaw jestem działania, na pewno będę śledził uważnie wątek drugiej młodości mojego byłego starego filtra :D
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » ndz mar 10, 2013

Hej!
Jak mam być szczery, to mam poważne wątpliwości co do "przepustowości" takiego filtra.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz mar 10, 2013

Nie musisz mieć takich wątpliwości ponieważ tak są właśnie skonstruowane tuningowe filtry powietrza firmy K&N.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » ndz mar 10, 2013

Wszystko ładnie, powietrza więcej, tylko czy gąbka z Auhan zapewnia odpowiednią filtrację powietrza? Nie mówię tu o piasku i innych "grubych" zanieczyszczeniach ale o tych znacznie drobniejszych. Widzieliście kiedyś jaki "ostry" syf w postaci pyłu potrafi się wysypać czasami z filtra? Osobiście nie chciałbym aby trafiał mi on do cylindrów... No i nie wspominając o tym czy takowa gąbka jest olejoodporna i się nie rozpuści.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » ndz mar 10, 2013

Radio pisze:Nie musisz mieć takich wątpliwości ponieważ tak są właśnie skonstruowane tuningowe filtry powietrza firmy K&N.
Żaden tutaj nie wygląda na zrobiony z gąbki.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » ndz mar 10, 2013

ja bym tam nie eksperymentował filtr k&n jest wieczny płacisz tylko raz i go czyścisz, przepustowość jest zupełnie inna niz gąbka , nasączany jes olejem działa to na brud jak lep na muchy. gąbka ci nasiąknie olejem z odmy, a opary benzyny zrobią swoje , pochłonie go silnik.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » ndz mar 10, 2013

Andreas pisze:ja bym tam nie eksperymentował filtr k&n jest wieczny płacisz tylko raz i go czyścisz, przepustowość jest zupełnie inna niz gąbka , nasączany jes olejem działa to na brud jak lep na muchy. gąbka ci nasiąknie olejem z odmy, a opary benzyny zrobią swoje , pochłonie go silnik.
Ja też myślę że to może się okazać nie najkorzystniejsze dla silnika , ja co roku zmieniam filtr powietrza wydatek raz w roku 80 zeta jest do przeżycia
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz mar 10, 2013

FlasH pisze:
Radio pisze:Nie musisz mieć takich wątpliwości ponieważ tak są właśnie skonstruowane tuningowe filtry powietrza firmy K&N.
Żaden tutaj nie wygląda na zrobiony z gąbki.
..... bo poszedłeś na łatwiznę i pokazałeś same stożkowe filtry, ot i cała tajemnica.
Panowie, nikt nie namawia do takiego patentu, ja nawet nie stosuję już filtrów K&N bo stać mnie na coroczny zakup nowego i oryginalnego filtra powietrza, filtra oleju, oleju oraz innych płynów ustrojowych w myśl jednej zasady...... biedny musi kupować oryginały bo nie stać go na podróbki i produkty wyprodukowane małymi sprytnymi Chińskimi łapkami :p a dlatego bo kto tanio kupuje, dwa razy kupuje :)
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » ndz mar 10, 2013

Do tematu filtra gąbkowego podchodzę na zasadzie eksperymentu.
Tak naprawdę nie wiem jak się będzie zachowywać i w jakim stanie będzie użyta gąbka po przejechaniu np 1000km. W każdej chwili można go wymienić na standardowy.
Kilka rzeczy jest pewnikami. Np. to że gąbka / pianka na większą przepustowość niż standard papierowy lub bawełniany jak w przypadku K&N.
Dla tego filtry o małych oporach przepływu powietrza stosowane są w sportach motorowych. Możemy wkłady gąbkowe wymieniać np. na gęstsze lub "luźniejsze"
Luźniejszy filtr, więcej powietrza w piecu, więcej powietrza w piecu, piec lepiej grzeje :mrgreen:
Oczywiście nic nie ma tylko zalet.

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » ndz mar 10, 2013

Kolega ,,Radio,, mysli naiwnie ze oryginaly nie sa produkowane ,,malymi chinskimi lapkami,,.
To bardzo naiwne myslenie.
Lepiej kupic raz K&N i miec problem na lata z glowy.
--

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » ndz mar 10, 2013

Nie wnikając w to, czy poszedłem na łatwiznę, czy nie - nie znalazłem filtra który wyglądał na gąbkowy.

@takijedenkuba: pewnie gąbka/pianka ma większą przepustowość, ale filtry celulozowe są robione z harmonijki, która zwiększa powierzchnię filtrującą. Jeżeli gąbka ma większą przepustowość, to na pewno kosztem większych dziur - a co za tym idzie mniejszej skuteczności filtrowania.

Moim zdaniem lepiej nie zmieniać filtra co roku, niż robi podobne przeróbki.

Filtr powierza to nie "rocket science". Kawałęk celulozy wklejonej w plastikową ramkę. Nie ma się co szczypać - najtańsza chińszczyzna nie powinna być gorsza od wielkich marek. Ważne, żeby pilnować jego stanu.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz mar 10, 2013

Limet pisze:Kolega ,,Radio,, mysli naiwnie ze oryginaly nie sa produkowane ,,malymi chinskimi lapkami,,.
To bardzo naiwne myslenie.
Lepiej kupic raz K&N i miec problem na lata z glowy.
Nie mówiłem a właściwie pisałem o MIEJSCU PRODUKCJI bo nawet 5 letnie dzieci wiedzą że w dzisiejszych czasach wszystko jest produkowane małym Chińskimi łapkami, a w Chinach produkuje się za dolara o kiepskiej jakości, jak i ten sam przedmiot o bardzo dobrej jakości i pod konkretną marką za 15 dolarów, ale po co to piszę, przecież wszyscy o tym wiedzą :p :) z jakością filtrów K&N jest tak jak z teoriami że jedna wymiana oleju wystarcza na cały żywot silnika :D ale jak ktoś w to wierzy to nic mi do tego.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » ndz mar 10, 2013

Flash
nie znalazłem filtra który wyglądał na gąbkowy

filtry gąbkowe

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » ndz mar 10, 2013

Hmmm... no tak.
Ale czemuś takiemu to bym nie ufał... to chyba odfiltrowuje tylko patyki i większe muchy.

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » ndz mar 10, 2013

I tu się z kolegą zgadzam.
Większa przepustowość powietrza słabsze filtrowanie.
Pisałem już wcześniej że wszystko ma swoje zalety i wady...
Ale bez przesady, Vulcan to nie kład, cross ani inny off road.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą