Strona 1 z 2

DIY - podłączenie lightbarów

: czw maja 24, 2012
autor: fitter
No i życie mnie zmusiło pogrzebać w elektryce motonga. Może to dla niektórych nic takiego, ale ja jestem z siebie dumny - w końcu zrobiłem to sam! Pomimo postudiowania informacji w sieci i przypomnienia sobie podstaw elektrotechniki nie obyło się bez telefonicznych konsultacji z Goblinem (dzięki Bracie), ale "prace ręczne" to moja robota.

A zaczęło się prozaicznie - lightbary miałem jakoś dziwnie podłączone - świeciły z długimi a wyłącznik wyłączał tylko jednego. Postanowiłem je zapiąć jak trzeba i stanęło na tym, że .... położyłem nowe okablowanie. I działa :)
Instalacja oparta na przekaźniku 12V16A (mały taki stosowany w Lanosach i innych wynalazkach do sterowania wentylatorem chłodnicy), całość podpięta pod wyjścia na akcesoria w reflektorze (W/BL - plus, BK/Y - masa) które fabrycznie wpięte są w gniazdo bezpiecznika 10A (pierwszy w puszce). Sterowanie cewką ze świateł krótkich, czyli po włączeniu długich się wyłączają. Dodatkowo mam wyłącznik, wiec w słoneczne dni mogę je wyłączyć i bujać się tylko na krótkich ;)

Jako, że czasami zdarza się, że ktoś szuka schematu lub zadaje pytanie jak to zrobić, aby było łatwiej wrzucam schemat - może się komuś przyda nie tylko w 900-ce.

Na zielono fragment schematu z manuala

Obrazek

: pt mar 08, 2013
autor: Fajans
Dzięki za schemat,pytanie nie jestem elektrykiem,ale z tego co widzę w lampie są 2 przewody lużne ,tak samo obok akumulatora tez są dwa przewody luzem.Jak się za to zabrać podłączyć z lampy,wytłumacz mi jak możesz czynności po kolei,co muszę dokupić lampy są już założone ,przełącznik w drodze ,co dalej,pozdrawiam.

: pt mar 08, 2013
autor: Mayones
Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
:ok:

: pt mar 08, 2013
autor: Tokar
Mayones pisze:Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
:ok:
Ja się bałem podłączyć pod te cieniutkie kable lighbar. Jak zasadzisz na nie 2x55 Watt to najzwyczajniej mogą spłonąć :-) Pocisnąłem nowe przewody, od akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem po drodze :-)
Te oryginał w lampie to jakieś taki "niepolskie"-cienkie, wiotkie po prostu nijakie :-). U nas to muszą być srogie kable z tzw drutu :-)

Fitter, gratulacje.............a tak na marginesie, podłączyłeś amerykańską lampę led?

: sob mar 09, 2013
autor: Mayones
Tokar pisze: Ja się bałem podłączyć pod te cieniutkie kable lighbar. Jak zasadzisz na nie 2x55 Watt to najzwyczajniej mogą spłonąć :-) Pocisnąłem nowe przewody, od akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem po drodze :-)
Te oryginał w lampie to jakieś taki "niepolskie"-cienkie, wiotkie po prostu nijakie :-). U nas to muszą być srogie kable z tzw drutu :-)
U mnie te kable w reflektorze i w schowku są GRUBE zakończone sporym konektorem wydaje mi się że najgrubsze że wszystkich które są w reflektorze, do cienkich bym nie podłączał podłączone mam 2x35W, wcześniej od "nowości" było w sumie 3 żarówki 55W na kablu zasilającym reflektor :razz:

: sob mar 09, 2013
autor: Fajans
Panowie wielkie dzięki za porady i opinie skorzystam z każdej propozycji ,na wtorek mam umówionego szamana ,dzisiaj dokupiłem resztę potrzebnych rzeczy ,i do roboty .
Jestem na forum dopiero od wczoraj .Dzięki Wam wielkie za porady ,wybaczcie jak będę dalej pytał i radził się Was ,jak widzę jesteście w temacie motory .Ja nie jeżdziłem prawie 40 lat .Za młodu były to WFM WSK 125 174 Gazela,były to motory proste w obsłudze,remont robiło się w ciągu paru godzin.A w tym obecnym ,przyznam nie mam pojęcia .Zresztą w mechanice byłem zawsze do tyłu ,uważam każdy powinien robić to co najlepiej umie ,pozdrawiam Całą brać Vulkaneri ,pytanie co to jest WROC proszę o wytłumaczenie mi,życzę udanego weekendu LwG :pedzi:

: sob mar 09, 2013
autor: Mayones

: śr sie 05, 2015
autor: michaekk
Witam. Podłączyłem wg schematu fittera i lipa. Lightbary świecą cały czas pomimo tego iż kluczyka nie ma w stacyjce. Hmm nie mam pojęcia jak to podłączyć ?

: śr sie 05, 2015
autor: michaekk
Jeszcze zapomniałem napisać jaki mam przekaźnik... Oto link
http://zapodaj.net/7ee0e848c7c2e.jpg.html
Ale czy to ma jakieś znaczenie?

: śr sie 05, 2015
autor: Konrad
Musiałeś coś nie tak podłączyć schemat fittera jest jak najbardziej ok na przewodzie oznaczonym R/Y napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu motocykla. Przekaźnik nie ma znaczenia, Twój ma dwa styki zwierny 87 i rozwierny 87a lightbar podłącz do zwiernego 87.

: śr sie 05, 2015
autor: michaekk
Wydaje mi się ze coś z przekaźnikiem nie tak. Jutro kupie nowy , ten mógł być walnięty.

: śr sie 05, 2015
autor: michaekk
A co do przewodu R/Y to tam się wpialem i dziwne ze swieci jak wszystko powpinane mam zgodnie ze schematem do przekaźnika mimo ze moto jest nie odpalony. Nawet kluczyka nie musi być w stacyjce. Wiec skąd ten prąd na tym przewodzie? Pozostałe przewody są tez dobrze podłączone zgodnie ze schematem.

: śr sie 05, 2015
autor: Konrad
Jaką masz wersję motocykla, fitter podał schemat do wersji US w europejczyku może być inaczej.

: czw sie 06, 2015
autor: michaekk
Temat ogarnięty. Wszystko działa tak jak chciałem. Dzięki wszystkim za pomoc.

: czw sie 06, 2015
autor: Konrad
Spoko dobrze, że działa następnym razem słuchaj bardziej doświadczonych mówiłem, że na pewno coś źle podłączyłeś. ;)

: śr cze 22, 2016
autor: Many
Poszukuję żarówek LED
H6M P-15D-25-1
Gdzie w Polsce można je kupić?

: pt lip 13, 2018
autor: Robert
Mayones pisze:Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
:ok:
A takie mam pytanie, pod te luźne konektory w lampie w VN900 to jak podpinacie w sensie - tam jest tylko jedna strona konektora i trzeba dokupić drugą, czy wymieniacie na jakiś inny konektor?

: sob lip 14, 2018
autor: fitter
To jest dosyć duży konektor więc po podpięciu swojego kabla zaizoluj. Szkoda wymieniać, bo jest fabrycznie zarabiany. Ja miałem pod ręką trochę mniejsze oczko wiec je wykorzystałem - weszło ciasno i trzymało przez kilka lat bez problemu.

: sob lip 14, 2018
autor: Robert
Dzięki za info fitter. Myślałem ze gdzieś można dokupić druga część tego konektora zarobić do niej kabelki od zapalniczki i po prostu złączyć. A rozumiem ze trzeba jakoś dopiąć nowe kable do starych

: sob lip 14, 2018
autor: fitter
Możesz szukać takiego dużego konektora męskiego, tylko, że ja poszedłem na łatwiznę ;)