Mrozo,
Autor postu pyta o jedną i tą samą kontrolkę ostrzegawczą, a nie o dwie różne kontrolki ostrzegawcze.
- „
….. przekręca kluczyk i kontrolka zapala się na chwilę, po czym gaśnie, natomiast w momencie kręcenia rozrusznika zapala się ponownie, po czym gaśnie kiedy silnik zaczyna pracować”.
- Właśnie po zapisie „
zapala się ponownie” widać, że mówi o jednej i tej samej kontrolce ostrzegawczej.
Zresztą widać wszystko na załączonym zdjęciu.
Zakładając, że sam autor postu wie o co sam pytał, używając pojęcia „
kontrolka FI” – to spytał o kontrolkę ostrzegawczą
Fuel Injection a nie o kontrolkę -
Oil Pressure, (obie maja w dalszej części zapis Warning Light).
To teraz ja bardzo poproszę o pomoc i wiarygodne oraz merytoryczne wytłumaczenie z uzasadnieniem:
- Dlaczego miałaby zapalić się i zgasnąć
Fuel Injection Warning Light (Kontrolka ostrzegawcza wtrysku paliwa) i czy powinna się w ogóle zaświecić po „
nie do końca przekręconym zapłonie”, po czym zgasnąć ale już po całkowicie przekręconym zapłonie i co ona sygnalizuje?
- Dlaczego miałaby migać powyższa kontrolka w momencie kręcenia rozrusznika jeżeli już wcześniej zgasła i co oznacza jej ewentualne miganie lub świecenie w sposób ciągły w czasie jazdy?
- Jeżeli jednak autorowi pytania chodziło o kontrolkę ciśnienia oleju, to laczego
Oil Pressure Switch jest
WŁĄCZONY do momentu uruchomienia silnika a
WYŁĄCZA się samoistnie po uruchomieniu silnika?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
P.S.
Było grzecznie, więc proszę o grzeczną, wiarygodną i merytoryczną odpowiedź.