Strona 1 z 1

Wymiana sprzęgła VN 900

: ndz lut 21, 2016
autor: ciecio
Planuję przed rozpoczęciem sezonu wymienić sprzęgło w mojej 900
Pod koniec poprzedniego sezonu zauważyłem, że się ślizga.
Najbardziej odczuwalne na 5 biegu przy mocnym przyspieszeniu.
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i wątpliwości.

1. Lepiej kupić części oryginalne czy też innych firm ?

2. Jeżeli innych firm to jakie ?

3. Jeżeli oryginalne to ile czego muszę zamówić:
https://www.kawasakisklep.pl/pl/clutch-566778.html

4. Z rzeczy dodatkowych czy oprócz uszczelki pod pokrywą sprzęgła coś jeszcze potrzebuję ?

5. Podobno są magicy którzy wymieniają sprzęgło bez spuszczenia oleju.
Możliwe to? Pytam, ponieważ olej mam dość świeży.

6. Jakieś inne rady sugestie ?

:yeee:

: ndz lut 21, 2016
autor: robdk
Czasem w niektórych maszynach jak pochylisz na bok to olej spłynie na drugą stronę i możesz pokrywę sprzęgła odkręcić bez utraty większości oleju. Niestety ale zawsze coś poleci.
Co do samego sprzęgła się nie wypowiadam bo nie znam tego modelu.

: ndz lut 21, 2016
autor: PPV
To chyba prościej spuścić do miski i wlać ponownie. Przy okazji możesz pomoczyć parę godzin nowe tarczki w tym oleju.

: ndz lut 21, 2016
autor: robdk
PPV, też wolę spuścić olej.

Wymiana sprzęgła VN 900

: pn lut 22, 2016
autor: jozik2
Oprócz oleju musisz spuścić płyn chłodniczy,pod deklem jest pompa wody.A tak w ogóle to nic nie kupuj dopóki nie zobaczysz w jakim stanie jest sprzęgło.Ja kupiłem komplet tarcze,przekładki i sprężyny a okazało się że mam dobre tarcze tylko przekładki przebarwione . U mnie jak był zimny to nie rozsprzeglał , chyba trzeba było olej zmienić na innego producenta ,albo trzymać wyższy poziom ,a tak kupa roboty... :(

: pt mar 04, 2016
autor: jozik2
Może się komuś przyda.
Poskładałem moje sprzęgło i chodzi jak marzenie,no i skrzynia jakby ciszej przełączała. Najważniejsza sprawa przy wymiana to moment dokręcania śrub ze sprężynami na pokrywie sprzęgła ma być w vn 900 9.8 Nm. Gość który robił sprzęgło wcześniej za mocno dokręcił śruby i przygrzały się przekładki.Myślę jak za słabo dokręcone śruby lub sprężyny nie mają wymiaru to będzie ślizgać i typ oleju ma tu niewielkie znaczenie.

: wt mar 29, 2016
autor: ciecio
Z wyliczeń które otrzymałem od naszego forumowego kolegi wynika, ze oryginalny zestaw jest tańszy !! od zestawu EBC.
Czy droższe oznacza w tym przypadku lepsze ?

: śr mar 30, 2016
autor: Wulbi
Coś mi nie gra z tym za mocnym dokręceniem ,jest to raczej nie możliwe.Biorąc pod uwagę działanie sprzęgła które ma się NIE ślizgać ,to musi być skręcone na ful -max.
Teraz tak sobie myślę czy w 900 jest takie sprzęgło jak u mnie ? Raczej tak .
Śliska się sory u mnie ślizgało się jak podkładki sprężynowe się spłaszczyły ,czyli był mniejszy docisk na tarcze .

: ndz maja 08, 2016
autor: ciecio
Kilka wiosennych przejażdżek utwierdziło mnie w przekonaniu, że czas mojego sprzęgła dobiega końca i wymiana jest niezbędna.
Poczekam na jakiś deszczowy weekend i zbiorę się za wymianę.
W tym tygodniu muszę jeszcze dokonać zakupu i wciąż mam dylemat.

EBC czy oryginał.

Koledzy, podpowiedzcie :tube: