Strona 2 z 3

: śr maja 10, 2017
autor: RomanVN
dobre :ok:

: pn paź 09, 2017
autor: Borowito
Witajcie
Co sądzicie o takich oponach?
Przód:pona chopper/cruiser BRIDGESTONE 130/90-16 (67H) TL EXEDRA MAX Przód Diagonalna
tył: pona chopper/cruiser BRIDGESTONE 180/70-15 (76H) TL EXEDRA MAX Tył Diagonalna

: wt paź 10, 2017
autor: Kozula
Zalozylem takie Bridgestony na początku sezonu 2017 - za rada Huberta z motogumy.pl - i nie zaluje jak dotad ;) Bardzo fajnie trzymają na suchym (po mokrym nie jezdze, to nie wiem ;o), sa ciche. W garażu podziemnym mam bardzo gladka posadzke, pokryta wciąż warstewka kurzu - fabryczne Dunlopy wpadaly na tym w poślizg, te radza sobie dużo lepiej...jednym słowem - polecam :yeee:

: wt paź 10, 2017
autor: Duch
też polecam briczstołny :P założyłem w czerwcu trzymają sie i na suchym i na mokrym

: wt sty 09, 2018
autor: Sebkn
Witan. Zakładał ktoś może 200 na tył. Jakie sa odczucia i czy warto?

: śr sty 10, 2018
autor: Zikanen
Sebkn pisze:Witan. Zakładał ktoś może 200 na tył. Jakie sa odczucia i czy warto?
200 to pikuś, za wielką wodą montują 210 bez przeróbek motonga.
230 wymaga już kilku cięć plastikowego wypełnienia błotnika i odsunięcia osłony pasa -> LINK z fotorelacją :yeee:

: sob sty 13, 2018
autor: Sebkn
Spoko. Dzięki za podpowiedź. Spróbuje bez przeróbek :butelka: :piwo:

: sob sty 13, 2018
autor: czarny
200 wchodzi bez żadnych przeróbek. czekam az sie moja tylna skonczy i tez zakładam 200

: sob sty 13, 2018
autor: Przemeku
Panowie: co szerszego wejdzie na przód do classica? 140? 150?

: ndz sty 14, 2018
autor: czarny
a po ci szersza z przodu? żeby sie ciężej kreciło?

jezdziłem cutomem, tam opona 80, skreca sie jak rowerem. moim zdaniem przód jest ok. a tył zmienie na 200 tylko dla efektu wizualnego ;-)

: pn lut 12, 2018
autor: ciecio
Dętkowe czy bezdętkowe, oto jest pytanie.
Serwisówka mówi, że bezdętkowe.
W tej chwili mam dętkowe Dunlopy

Na "hAmerykańskim" forum wyczytałem, że montuje się bezdętkowe z dętkami

Dlaczego komplikuje się prostą rzecz ?

:wall:

: pn lut 12, 2018
autor: PPV
W manualu może jest napisane tubeless, ale dalej jak się wczytasz, to jednak dętki są:) (mi się zawsze wydawało, że jak są szprychy, to dętka musi być)

: wt lut 13, 2018
autor: Cicik
PPV pisze:...mi się zawsze wydawało, że jak są szprychy, to dętka musi być)
niekoniecznie ... chodzi o budowe felgi. np GeSy mają bezdentkowe mimo szprych , tak jak wiekszosc Moto Guzzi ...
po prostu szprychy mocowane są do "dodatkowego" rantu na feldze a nie "centralnie" do felgi jak w rowerze :)

: wt lut 13, 2018
autor: ciecio
Dętki są, znaczy tak myślę.
Świadczy o tym chociażby katalog części:

Obrazek

Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.

: śr lut 14, 2018
autor: Cicik
ciecio pisze:Ale po co montować bezdętkowe opony z dętkami?
To mnie intryguje.
pewnie chodzi o to ze jeśli musisz montować dętki ze wzg. na budowę felgi , to masz większy wybór opon bezdętkowych.
tylko ze nie w każdą bezdętkową można montować dętke. zazwyczaj opony do tego i tego
są oznaczana TT/TL. i nie chodzi do konca o budowę rantu tylko o "wyścierłanie" wnętrza opony.

: pt lut 23, 2018
autor: Sylwester
Panowie, podsumowując. Pomóżcie świeżakowi. Będę wymieniał opony przód i tył. Mam jeszcze oryginały Dunlop D404F TT, czyli dętkowe. Chce założyć takie coś jak ma Przemo. Bridgestony g721 i g722 biały pas.Tez opisane jako dętkowe.
No i teraz naiwne pytanie Czy wymieniać też dętki przy tej okazji? Bo chyba w TT jakąś była dętka. Czy dawać nowe. Ale jakie? Ostatnio co wymieniłem to w rowerze dziecka stąd to naiwne pytanie.

: wt lut 27, 2018
autor: Sylwester
Z dętką czy bez dętki. Napiszę prosto i jasno, żeby takie lajkoniki jak ja w tym temacie wiedziały co jest co.
Poza forum, dwóch forumowiczów wytłumaczyło mi co i jak.
Zasada 1 - koło szprychowe - zawsze dętka - (nawet jeżeli opona bezdętkowa), dlaczego dętka?, bo rant opony i felgi się uszczelni ale istnieje ryzyko ujścia powietrza przez nyple szprych
Zasada 2 - koło całe (lane) - opona bezdętkowa + zawór.

Chyba nic nie pomyliłem z przekazanej mi wiedzy.

: wt lut 27, 2018
autor: robkas
Gdzieś na tym forum czytałem ciekawy opis przeróbki koła dętkowego na bezdętkowe. Polega to na nałożeniu dwóch warstw silikonu, nałożonych na felgę pod fartuch ochronny oraz montażu zaworu bezdętkowego.

: ndz mar 11, 2018
autor: Jacek_VN
Sylwester, pytałeś jeszcze czy wymieniać dętki. Ja u siebie jak wymieniam opony na nowe to też wymieniam dętki na nowe ale to tak moja zasada.

: ndz mar 11, 2018
autor: Cicik
robkas pisze:Gdzieś na tym forum czytałem ciekawy opis przeróbki koła dętkowego na bezdętkowe. Polega to na nałożeniu dwóch warstw silikonu, nałożonych na felgę pod fartuch ochronny oraz montażu zaworu bezdętkowego.
ciekawe ... ciekawe czy ktoś kto proponuje takie cuda policzył z jaką siłą ośrodkowa na silikon działa prędkość np 120km/h i co się stanie jak się oderwie (a oderwie się prędzej czy poźniej) i momentalnie przy tej prędkości zejdzie ciśnienie z koła.
(gdyby silikon był dociskany przez siłe odśrodkową to bym zaryzykował, ale jest odwrotnie)
pozdr!